Verkeerde medicijnen bij huisarts--> wie betaald?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Littlegirl1989, 27 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    in januari starten wij met onze eerste cryo terugplaatsing. Daarvoor heeft radboud recepten voor utro en progynova naar mijn eigen apotheek gestuurd. Nu blijkt dat het recept onduidelijk was blijkbaar, want mijn apotheek heeft de vaginale capsules besteld, met een eigen bijdrage van ruim 200 euro. In plaats van de orale dus met een bijdrage van 15 euro, die ik dan vaginaal gebruik.
    Mijn apotheek geeft aan ze niet voor iemand anders te kunnen gebruiken en de groothandel neemt ze niet terug dus ik mag er voor betalen. Om ze vervolgens waarschijnlijk weg te kunnen kiepen want de orale werken beter volgens het ziekenhuis. Buiten dat ik het zonde geld vind word ik er ook nijdig van. Hoe maken we de zorg duur met zn allen?

Apotheek zegt dus: we doen wat we kunnen, proberen ze retour te sturen maar het is een persoonlijke bestelling dus je moet ze betalen als dat niet lukt.
    Zorgverzekeraars ook al geprobeerd, die kan niks betekenen en kan niks zinnigers zeggen als dat ik me aanvullend kan verzekeren voor die eigen bijdrage voor de volgende keer (maar er komt dus geen volgende keer want het recept is fout...)
    Radboud is nog druk aan het overleggen met hoofd van de afdeling wat zij kunnen doen en kijken of hun apotheek het overneemt maar waarschijnlijk doen ze dat ook niet. Zij zeggen dat ik het niet hoef op te halen want ik wil het niet hebben.

Tja, wie herkent dit? Wat kan ik nog doen?

2. isabelletje14

isabelletje14 Actief lid

27 jul 2014
    356
    372
    63
    Niet zelf meegemaakt, maar het lijkt mij een fout van de apotheek. Zij.hebben het toch verkeerd besteld? Als het recept onduidelijk was, hadden ze even contact op moeten nemen met de arts en niet nu het probleem bij jou leggen.

Ik zou het ook niet meenemen.

3. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Nou, je apotheek heeft toch een fout gemaakt door de verkeerde te bestellen? Als het recept onduidelijk is moeten ze contact opnemen met degene die het voorgeschreven heeft.
    Ik zou hier echt niet mee akkoord gaan en het al helemaal niet betalen. Hun fout, zij horen de juiste medicatie te leveren. Dat is nogal makkelijk, iets verkeerd bestellen en het de klant laten betalen...

Ysabella en Zara75 vinden dit leuk.
  4. Littlegirl1989

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Nouja dat het onduidelijk is blijkt dus achteraf. Mijn apotheek legt de fout bij het zkh die een fout recept hebben gestuurd. En zkh zegt dat het ze nog nooit problemen heeft opgeleverd dus dat het bij de apotheek ligt.
    En ik zit er tussenin en mag straks voor de fouten opdraaien. Beide zijn wel druk aan het zoeken voor me, maar ik heb zo'n vermoeden waar dit toe leidt....

5. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Medicijnen niet accepteren hoor! Jij hebt het recept doorgegeven aan de apotheek en als de apotheek vraagtekens had gehad, hadden ze met het zkh contact op kunnen nemen. Overigens lijkt het me sterk dat de groothandel ze niet terugneemt.

6. Littlegirl1989

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Ik heb sowieso advies gehad ze niet op te halen dus ik ga morgen de progynova halen en de progesteron blijft inderdaad mooi liggen. Volgens de apotheek mogen ze niet terug omdat (jaja...) er een naamsticker op heeft gezeten die er niet netjes vanaf komt... :|

7. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.888
    9.664
    113
    Vrouw
    Wat dom zeg! Niet intrappen. Ze kunnen er toch een nieuw doosje omheen doen?!
    Hou toch op met me de sticker komt er niet netjes vanaf. De apotheek handelt zijn zaakjes op dit moment niet netjes af door een rekening bij jou te droppen terwijl zij de bestelling verkeerd geplaatst hebben.

Dat terzijde: Ik zou inderdaad ook alleen de progynova ophalen. :D

8. Littlegirl1989

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Ik zou ook denken dat de groothandel dat kan doen, maar blijkbaar is dat de bureaucratie van nederland. Echt te bizar gewoon...
    Mja, ik weet dus niet of mijn apotheek of het zkh de fout heeft gemaakt. Apotheek zegt dat er op recept staat "voor vaginaal gebruik" en dan is het logisch dat zij de vaginale capsules bestellen natuurlijk. Radboud zegt nooit problemen te hebben met dit recept. Feit is dat ik vind dat zij dat lekker samen mogen uitvechten, maar ik ben er de dupe van nu.

9. Mila27

Mila27 Fanatiek lid

20 jul 2017
    3.153
    2.346
    113
    Vrouw
    Hoe oneerlijk en krom het ook is, jij had zelf bij de apotheek moeten checken of het de juiste medicijnen waren.. en logisch dat ze het niet terugnemen, er is namelijk niet te achterhalen of er iets met de medicatie is gebeurd.. helaas lullig voor jou o_O Iemand uit mijn omgeving heeft het met andere medicatie meegemaakt en kon gewoon betalen..

10. papillons

papillons Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.022
    159
    63
    @Mila27 ze heeft de medicatie nog niet opgehaald. Dus het gaat niet over terugnemen.

Zodra de medicatie de deur van de apotheek uit is, mag het niet retour.

Maar nu is dit echt voor de apotheek zelf. Sticker eraf en andere sticker erop plakken en geen hond die het ziet.
    En als ze de medicijnen niet aan iemand anders kunnen slijten, moeten ze zelf de kosten voor rekening nemen.

Jij kunt er tenslotte niks mee.

Ben benieuwd hoe het afloopt. Hoe dan ook; alleen de progynova meenemen en niet de utro aanraken.

11. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Oh wat gek, hier had mijn huisarts een keer een verkeerd recept doorgestuurd, bij de apotheek viel me dat meteen op, dus ik heb het niet geaccepteerd en nooit wat over gehoord verder - ook geen rekening van gezien (eigen bijdrage zou iets van 80 euro zijn). Dag later kon ik gewoon het juiste recept afhalen.

Er is ergens bij de apotheek of het zkh een fout gemaakt, dus lijkt me dat zij onderling maar uitvechten hoe ze dit oplossen. Het is hoe dan ook niet jouw fout, en je hebt het ook niet afgehaald dus er kan geen sprake zijn van twijfel over of het wel juist bewaard is ed.

12. suikerklontje

suikerklontje Fanatiek lid

23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    Ik werk zelf in de apotheek.
    Heel apart dat het niet retour zou kunnen.
    Als de sticker er niet netjes vanaf gehaald kan worden, klopt het dat ze niet retour nemen maar dan is het hun probleem en niet de jouwe.
    Ik zou ze ook zeker niet afnemen.

13. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Niet afnemen. Ook eens gehad en geen punt.
    Daarnaast wist de apotheek van mijn ivf traject. Ze hebben daar ook alle ivf medicatie genoteerd.
    Maar ook raar dat radboud apotheek niet die medicijnen willen leveren. Ik wisselde af, net hoe uitkwam, tussen rijnstate en mijn eigen apotheek.

14. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Utrogestan gebruik je trouwens vaginaal en progynova oraal.

15. Littlegirl1989

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    #15 Littlegirl1989, 27 dec 2017
    Laatst bewerkt: 27 dec 2017
    Klopt, maar het zijn wel orale tabletten. Radboud schrijft orale tabletten voor om vaginaal te gebruiken. Juist vanwege de hoge eigen bijdrage. Apotheek levert vaginale tabletten.

@Mila27 en terecht dat ze nadat ze zijn meegenomen niet terug mogen, maar ik heb ze dus inderdaad gecontroleerd en ze zijn niet goed.

Voor de duidelijkheid (volgens mij bedoelt @Fuddey dat ook) het recept is van zkh direct naar mijn apotheek gegaan dus heb ik niet gezien voor alles besteld is.

@123laura ik denk inderdaad dat dat het is. Zij zeggen dat dat is omdat de medicatie er al even staat en dat klopt, want niemand heeft mij gebeld oid dat het recept naar hun toegestuurd is en dat het uberhaupt geleverd was.

@aicirtap radboud wilde ze ook wel leveren hoor, maar heeft (als service maar zonder overleg) het recept naar mijn huisartsapotheek gefaxt.

aicirtap vindt dit leuk.
  16. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.034
    6.135
    113
    Happyland
    Jeetje, wat een amateuristisch gedoe. Maar buiten jou om gegaan, dus je zou gek zijn om te betalen. Sterkte, dit wil je er niet bij hebben....

17. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.034
    6.135
    113
    Happyland
    #17 Zara75, 28 dec 2017
    Laatst bewerkt: 28 dec 2017
    Utrogestan gebruik je in principe oraal, maar voor een ivf poging vaginaal omdat de werking dan beter is.
    Oraal moet je ook niet willen btw, op de dag van terugplaatsing moet ik ze slikken, omdat ze dan beter zicht hebben op de terugplaatsing. Maar ik word heel erg duizelig ervan.
    En bij mijn laatste poging slikte ik Progynova, maar was mijn endometrium niet dik genoeg geweest dan had ik die progynova vaginaal moeten inbrengen.
    Dus die Progynova kan ook vaginaal gebruikt worden.
    Ik heb btw een Spaanse kliniek, dus daar zullen de verschillen in behandelen wel vandaan komen.

18. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik heb de utrogestan altijd vaginaal gebruikt vanaf de punctie of bij cryo's een paar dagen voor de tp. Ze poetsen de boel altijd even schoon van binnen voor de tp. :)

19. Littlegirl1989

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Nou, mijn casus is echt heel ingewikkeld. Ondertussen ben ik er achter wat ze besteld hebben, maar apotheek houdt vol dat zij geen fouten hebben gemaakt en dit nooit hadden kunnen weten. Ik heb geen idee wat een basisapotheek moet weten dus ik houd me afzijdig. Apotheek vind het ook wel heelv ervelend maar zegt ook "moeten wij er dan maar voor betalen? Wij hebben niks mis gedaan..."
    Met andere woorden, ik val tussen wal en schip.

Ik heb vandaag rondgebeld, van ministerie van vws naar nza naar apothekersvereniging naar weetikwie allemaal. Gisteren al zorgverzekering gebeld maar die kwamen echt met een dom advies, maar op aanraden van nza opnieuw met ze gebeld. Nu had ik een topdame die me 15minuten in de wacht heeft gezet en volgens mij het halve bedrijf heeft afgebeld om de juiste persoon te vinden en die ook vond uiteindelijk. Zij bellen aankomende week met mijn apotheek en gaan samen een oplossing zoeken voor dit probleem.

20. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Wat fijn dat er iemand is gevonden die jou hierin wilt helpen! Wat een stom probleem, jij hebt er idd niets mee te maken,laat de apotheek lekker een rekening sturen naar het ziekenhuis en het daarmee uitvechten als ze denken dat de fout daar ligt.
    Ik zou iig apotheek vermelden dat jij je rechtsbijstand inschakelt als ze dit door willen zetten. (Onafhankelijk of je er een hebt.)

1981Mama vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina