Vandaag onverwachts de dag!

Discussion in 'De lounge' started by Jewel22, Jun 9, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pluis81

Pluis81 VIP lid

Mar 16, 2010
    6,445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Ik heb altijd gezegd dat ik zou stoppen met roken als ik zwanger was en dat heb ik dus ook gedaan. Op woensdag hadden we de positieve test en op zaterdag heb ik m'n laatste sigaret gerookt. Ik rook nu al 6 weken niet meer en heb er nog geen seconde last van gehad terwijl ik 15 jaar flink heb gerookt.

Heel veel succes met stoppen en denk aan je gezondheid en je gezin!

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Op de dag van de posi test (13-02-09) direct alle sigaretten doorgebroken en weggegooid en ook alle asbakken weggepleurd, en nooit meer een sigaret aangeraakt ( ik rookte er 15 per dag) en nooit meer zin in een sigaret en geen afkickverschijnselen gehad. Ik rookte 10 jaar

3. Flamingo

Flamingo Bekend lid

Dec 9, 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    Hier ook ruim 20 jaar gerookt.... een verstokte roker zeiden ze wel eens. Foto's van feestjes etc,,, ik altijd met een sigaret in de hand! Pff stoppen lukte nooit.
    Totdat ik stopte met de pil omdat we hadden besloten om te proberen een kindje te maken....
    Gelijk toen ik ben gestopt met de pil, ben ik gestopt met roken!
    zo van dag op dag, de beste motivatie ooit!
    En het is me gelukt! Ben nu al ruim 2 jaar van het roken af!!! Heel fijn!

Maar het blijft af en toe lekker ruiken... of de trek af en toe...

Veel succes!!!!

4. palmie37

palmie37 VIP lid

Jun 8, 2009
    5,294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Ik ben 1 januari 2011 acuut gestopt, het begin was erg moeilijk maar je MOET volhouden!!!!

Succes meid.

p.s in de algemene clubs is hier een topic over, ik zal hem ff voor je naar boven halen;)

5. Sensea

Sensea Niet meer actief

wij hebben deze dag inmiddels al 6 keer gehad bij mijn vriend.

hij zegt dat het begin niet zo moeilijk is ( op de afkickverschijnselen na dan) maar dat het na 3 maanden moeilijker en moeilijker wordt. ook omdat iedereen op het werk rrookt. dan gaat ie weer stiekem roken en denkt serieus dat ik dat niet merk. hahaha, hoe stom kan een roker zijn, je stinkt nog erger dan een bak stront, je adem wordt soms gewoon afgesneden door die zooi..

dus tjah, je moet er gewoon zelf echt achter staan en niet bij voorbaat al bang zijn voor, wat als.... anders wordt het toch niks.
    als de knop omgaat, moet je hem ook echt finaal omzetten anders heeft het geen zin.

6. bietje1972

bietje1972 Fanatiek lid

Sep 27, 2009
    1,340
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier een af en aan roker. Vind stoppen heel makkelijk, maar beginnen helaas ook. Dat is het verradelijke, als je weet dat je stoppen makkelijk vindt, ben je (tenminste ik) erg snel geneigd te denken; ah eentje kan wel, ik kan toch makkelijk stoppen. Hoe kun je jezelf voor de gek houden. Voordat ik zwanger raakte van onze tweeling, was ik al geruime tijd gestopt. Nu dus vol houden als ze eruit zijn. Manlief was ook gestopt, maar rookt inmiddels weer. Hij rookt ook al ruim 25 jaar, ik ben pas gaan roken toen ik hem leerde kennen 12 jaar geleden. Ik vind het vooral in de zomer moeilijk op een terrasje met een wijntje of een bakje koffie. En de gewoonte is iets wat ik in het begin altijd mis, niet eens het roken zelf....maar als je het echt wil, kun je het...zeker om de redenen die je zelf opnoemde....hou dat in je achterhoofd. Daarbij is het ook voor je kinderen nog fijn, goed voorbeeld doet goed volgen, daar ben ik van overtuigd!
    Heel veel succes!

7. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    wat goed van je!!!!
    ik ga volgende week zondag stoppen, vind het enorm spannend.

mn man is 3maanden geleden gestopt met behulp van de longverpleegkundige bij de ha (gesprekken) en na een week geloof ik heeft ie acupunctuur gedaan.
    hij heeft hier erg veel baat bij gehad.

ik ga zelf gewoon cold turkey stoppen.
    ben nog aan het nadenken over wat ik met mn handen moet want daar heb ik het meeste last van.
    moet zeggen dat ik nu zonder moeite al een stuk minder rook nu de stopdag dichterbij komt.

heel veel succes met het stoppen en ik denk dat ik nog wel wat steun kan gebruiken de komende tijd dus ik houd dit topic in de gaten om te zien hoe het met je gaat.

liefs doris

8. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ik ben gestopt toen ik de positieve zwangerschap test in mijn handen had bij mijn vorge zwangerschap. Ben ook niet meer begonnen daarna en ik moet zeggen heb het er ook niet moeilijk mee gehad wat ik wel verwacht had. Ik rookte toch een pakje per dag dus was wel echt verslaafd.

Ik vind het heel goed van je dat je gaat stoppen succes!

9. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Wow, goed van je zeg! De eerste paar dagen zijn vaak nog wel te doen. Ik vond het na een week of 2 pas echt moeilijk.

Ik ben januari 2007 cold turkey gestopt. Ben ipv roken veel koffie gaan drinken.. Was toen echt een " verslaving" Maar heb nu na 4 jaar nog steeds af en toe zin. Vooral vorige week op vakantie.. heerlijk! Maar ik weet dat als ik er 1maal 1 weer rook dat ik weer verslaafd ben. Ik rookte overigens een slof chesterfield ( 25 stuks) per week.

Share This Page