Beste allemaal, Ik ben vorige week geweest voor mijn eerste echo, was toch volgens berekeningen 7,5 week zwanger. Bij de verloskundige konden ze zowel uitwendig als inwendig niks zien. ( ook geen baarmoeder) Ben toen doorverwezen naar een andere echoscopist, waar we gelukkig dezelfde avond terecht konden. Hij vond een vruchtje met een knipperend hartje maar deze was aan de langzame kant. Ook bevestigde hij dat ik maar 6 weken zwanger was dus dat het hartje misschien nog op gang zou moeten komen. Over 2 weken mag ik terug komen voor een echo. Heeft iemand hier ervaring mee? En is het logisch dat ik ongerust ben? Of moet ik blij zijn dat er in ieder geval al een hartje te zien was? Groetjes Yvonne
Okay, even wat vraagjes. Wanneer was je eisprong? Hoeveel dagen telt je cyclus? Wanneer heb je voor het eerst een positieve zw-test gehad?
6 mei was de eerste dag van mijn laatste menstuatie, ik heb een cyclus van de laatste maanden 26-28-26-30-29-26 Wanneer mijn ei was weet ik niet, ik gebruikte geen hulpmiddelen daarvoor en voel deze ook nooit. En ik heb een vroege zwangerschaptest gedaan, en deze gaf licht positief op 3 juni. Groetjes yvonne
ik had het ook.. dacht al 8 weken te zijn uiteindelijk was ik nog maar 3 en een halve week dus echt nog niks te zien op de echo.. was wel zenuwslopend maar nu al 26 weken zwanger. wel gek hoe t soms kan gaan terwijl je een vrij regelmatige cyclus hebt.
Ik kreeg beide keren m'n eerste echo met 10 weken en vond het echt prachtig. Er is dan ook al veel meer te zien dan met die heel vroege echo's. Je zit alleen wel wat langer in spanning of er wel écht wat zit.
ik ben 9 dagen teruggezet in deze zwangerschap, gewoonweg een late innesteling. Het blijft zenuwslopend, maar je moet proberen positief te blijven, al zal dat best moeilijk zijn omdat twee weken dan gewoon een eeuwigheid lijken te duren. Ik duim voor je.
Dankjewel voor de lieve reacties. Het zal ook we goed komen maar heb verder ook geen kwaaltjes( gelukkig) dus daardoor maar ik me ook wat meer zorgen, Over 2 weken heb ik weer een echo. Maar blijf het raar vinden dat een bevruchte eicel zolang kan ronddwarrelen voor het zich innesteld.... Groetjes Yvonne
Beste Yvon 1893 Ik had vorige week vrijdag bloedverlies verloskundige opgebeld en we moesten naar het zh. Gelijk inwendige echo gehad. Zou nu 8 weken moeten zijn maar met de echo zat alleen een mooie ronde vruchtzak. In theorie zou je dus denken dat het een vroege zw is maar waarom al dat bloedverlies. Ik mag deze donderdag weer terug komen. Ik weet wat je mee maakt ik speel ook steeds alle scenario's af in mijn hoofd. Wil je bij deze ook heel veel sterkte wensen(K) Liefs, zomerrr
Bij Thirza in eerste instantie 2,5 week teruggezet, (5 weken later een nieuwe termijnecho en daar werd dat gecorrigeerd naar 1,5 week). Op die heel vroege termijn kunnen ze nog niet heel geweldig goed meten vaak, en aangezien elke mm weer een paar dagen tot een week uitmaakt, kan het dus zijn dat het straks nog weer gecorrigeerd wordt. Daarbij groeien kleine babytjes in spurtjes, (gyns enzo beweren vaak nog wel anders, maar ook bij nauwkeurig meten komt het voor dat een uitgerekende datum over verschillende echo's heel anders uitkomt), dus ook daarmee kan het zomaar zijn dat je bij een volgende echo toch weer langer zwanger blijkt te zijn. Verder: innesteling kan tot wel 2 weken duren. Ik had destijds mijn ei getempt, dus die wist ik heel zeker. 12 dpo menstruatiepijn, dus dacht dat ik ongesteld ging worden. Gebeurde niet, en vervolgens pas 19 dagen overtijd (33 dpo) een positieve test (3 dagen eerder wel een indroogstreepje na 2 uur). Achteraf klopt die menstruatiepijn met de innesteling, dus ik heb pas op 12 dpo de innesteling gehad. Het kan ook betekenen dat het mis gaat, maar dat hoeft helemaal niet. En zeker als je je ei niet precies weet, zou ik daar vooralsnog niet van uitgaan. Ook bij een superstrakke cyclus kan je ei gewoon eens later zijn, dus daar kan het ook nog aan liggen.
Dankjewel voor je lieve berichtje,,, Nu al een hoop zorgen, ook even spannend voor jou. Laat je weten hoe het donderdag gegaan is? Ik duim voor je. Ik heb over twee weken pas weer een echo... Mijn moeder haar reactie was; zorgen maken kun je altijd nog als ze later net zo puberen als jij deed. T was lief bedoeld... Groetjes yvonne
@ rozemarijke, Dankjewel voor je info. Ik wist niet dat het 2 weken door duren tot de innesteling, dat kan wel het eea verklaren. Ik ben vanaf ik gestopt ben met de pil iedere maand een soort van schijnzwanger geweest. Maar kan niet zeggen dat ik de innesteling gevoeld heb, dus dat deze later is geweest klinkt wel aanemelijk. En dan kan het zijn dat het hartje toen net op gang aan het komen was waardoor deze nog niet op snelheid klopte. Mijn onzekerheid verdwijnt langzaam, nu mijn broeken toch net wat strakker beginnen te zitten,,,, ik kan toch niet meer doen op het moment,,,, Groetjes yvonne