eerder ziek moeten melden+verlof basisonderwijs???

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door dani, 22 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dani

dani Actief lid

5 mrt 2006
    135
    0
    0
    Hallo allemaal!!
    Ff vraagje, snap dr niks meer van... Ik werk op een basisschool en moet na de vakantie eigenlijk nog 3 weken werken tot mijn verlof ( dan stop ik 5 weken van tevoren en heb ik er daarna nog 11) Nu heb ik de laatste weken heel veel bekkenpijn en gaat dit werken na de vakantie waarschijnlijk niet meer lukken. Hou ik dan na de bevalling gewoon 11 weken verlof, of trekken ze die 3 weken dan van mijn verlof af en heb ik er nog maar 8? Dit lijkt me eigenlijk stug, ik heb gehoord dat je i.i.g. 10 weken na je bevalling hebt, maar ik twijfel toch....
    Weet iemand dit?
    Alvast bedankt!!
    liefs Dani

2. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Hoi, ik werk ook in het basisonderwijs en het zit als volgt:

als je door ziekte thuis komt te zitten, ook al heeft dat met je zwangerschap te maken, gaat je verlof VERPLICHT 6 weken voor de uitgerekende datum in. In jouw geval zou dat betekenen dat je verlof niet 5, maar 6 weken van tevoren in zal gaan. Na de bevalling hou je dan nog 10 weken over en na die 10 weken houdt je verlof op.

De weken voor je verlof, dus de weken dat je ziek thuiszit omdat je niet kan werken (in jouw geval dus die 2 weken na de vakantie) is geen verlof, maar ziektewet. Dit krijgt je werkgever vergoed, omdat het zwangerschapsgerelateerd is. (goed woord voor galgje...)

Succes!

3. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Je mag 6-4 weken voor je uitgerekende datum verlof opnemen. Als je voorafgaand aan je verlof ziek bent, wordt automatisch 6 weken zwangerschapsverlof voor de uitgerekende datum aangehouden. Je houdt dus 10 weken verlof over na je bevalling. Overigens is dit ook zo als je te laat mocht bevallen.

Deel Deze Pagina