dit is ongeveer zijn schema 7.30: 130 cc 10.50: 130 cc 14.00:130 cc 19.30: 130 cc 2.30: 130 cc ik voed wanneer hij hongerig is. op sommige dagen drinkt hij zelfs wat meer. ik kom uit op 650 cc hij is nu ongeveer 5 kilo. misschien tips hoe ik de nacht kan doorkomen zonder te voeden? hij heeft het al 2 x gedaan en daarna was het feest voorbij
hoi Je kindje mag 150 cc per kg lichaamsgewicht hebben. Als jouw kindje dus 5 kg is dan mag hij/zij 5 x 150= 750 cc hebben op een dag. Dan zit je er dus niet overheen Groetjes
Wat betreft het doorslapen, mijn zoontje heeft ook een poosje gehad dat hij af en toe een nachtje doorsliep en dan weer niet. Dit hoort erbij en gaat vanzelf over in langer. Mijn zoontje heeft nu 5 nachten doorgeslapen dus het gaat de goede kant op. Maar het moeilijke is dus: geduld hebben Groetjes
Nee joh, dat is helemaal niet veel. 150 cc is gemiddeld per kilo. Sommigen zeggen zelfs dat dat het minimum is en 180 cc het maximum. Ons zoontje is nu 5 kilo en die drinkt 5x 165 (150cc water plus voeding) en we mogen zelfs alweer ophogen als ie het op kan. Je kan dus gerust meer geven. Op zich is het logisch dat hij de nacht zo nog niet doorkomt. Want als hij de nachtvoeding overslaat zit ie nog maar op 4 voedingen. En dat is te weinig rond deze leeftijd. Misschien kan je hem wakker maken rond 23 uur. Of gewoon toch iets meer op tijden gaan voeden.
Ik zou hem inderdaad zo rond 23.00 uur wakker maken voor de 5e voeding. Ik vind het niet gek dat ie nu 's nachts nog komt als ie om half 8 de laatste krijgt. En mogelijk doet het daarbij ook wonderen als je hem iets meer geeft. Hij krijgt redelijk weinig vind ik. Mijn mannetje is ook 5 kilo en krijgt 6 keer 130 cc (al drinkt ie daar volgens mij 120 cc van op aangezien ie friso comfort krijgt wat nogal dik is en waar dus nogal veel van achterblijft in de fles). Dus dat kan er ook voor zorgen dat hij 's nachts honger krijgt.
Je zou kunnen proberen of hij meer voeding per keer op kan. Bas slaapt 's nachts al een tijdje door, maar krijgt per keer 150/5 (=165 cc) voeding. En hij krijgt ook vijf flessen, maar er zit minder tijd tussen de twee laatste flessen. Dit is ongeveer zijn schema: 06.00 165 cc (150/5) 10.00 165 cc (150/5) 14.00 165 cc (150/5) 18.00 165 cc (150/5) 23.00 200 cc (180/6) Totaal komt hij dus aan 860 cc voeding per 24 uur. Hij woog twee weken geleden 5500 gram, zal nu tussen de 5700 en 5900 gram zitten, gok ik.
bijk een grotere fles geeft hij helaas erg veel melk terug dus we proberen nu met 10 cc meer en dan een paar daen later weer 10 cc meer. vannacht was hij erg hongerig..om half 1, half 4 en 7 uur...dus als iemand lucifer stokjes heeft graaaag
Dat lijkt me vervelend. En jammer ook, want als ik het zo bekijk, krijgt hij eerder te weinig dan te veel. Onze dochter heeft in het ziekenhuis gelegen (wel voldragen) en daar zeiden ze dat 150 ml per kilo het minimum is en 180 per ml het maximum. Maar als je zoontje goed poept en plast en goed groeit, is het volgens mij geen ramp als hij iets minder krijgt. Ik begrijp uit je verhaal dat je voedt op verzoek, maar misschien is het een idee om je zoontje toch om ca. 23.00 uur wakker te maken voor een fles? Anders is het logisch dat hij ergens in de nacht gevoed wil worden, want met die vier flessen krijgt hij toch echt te weinig! Het kan zijn dat hij dan 's ochtends eerder wakker wordt en dat hij daar z'n schema op aanpast. En dat kan weer tot gevolg hebben dat hij uit zichzelf wakker wordt voor de laatste fles. (ehm, dat lukt hier dus niet ) succes ermee!
de ene dag drinkt hij meer dan de andere dag..in de nacht is dat erg vermoeiend idd. we hebben hem nu geprobeerd wakker te maken 2 dagen om om 23 u te drinken dan wordt hij doodleuk 4 uur later wakker haha! hij groeit erg goed en plassen en poepen ook
Dat klinkt als het verhaal van mijn zusje. Haar zoontje is drie weken ouder dan onze dochter en terwijl ons meisje al na een week of vijf lekker bleef slapen 's nachts, bleef hij maar komen voor de nachtvoeding. En inderdaad, ook geprobeerd om om elf uur wakker te maken, maar dan kwam meneer doodleuk midden in de nacht voor een extra voeding. Zij gaf trouwens wel borstvoeding, ik dacht dat het daaraan lag Maar goed, uiteindelijk heeft hij wel "geleerd" dat je 's nachts moest slapen. Dus uiteindelijk zal die van jou het ook wel uitvogelen.
ik mag het hopen hij drinkt nu twee daagjes 165 cc met een schepje nutriton erdoor omdat mr binnen 10 min klaar was en t dus er net zo hard weer uitkwam..hij had er wel echt behoefte aan blijkt achteraf ik hoop dat hij het op ten duur snapt, hij gaat gelukkig na zn voeding wel meteen slapen..zo af en toe, vooral als papa hem de fles geeft, wilt hij graag spelen
Maar krijgt hij nu dan 5 of 6 flessen van 165 cc? Hij moet er in ieder geval 5 per 24 uur krijgen. Als ie inclusief nachtvoeding aan 6 flessen komt, heeft ie het blijkbaar nog nodig. Bas liet de 6e fles zelf vallen toen ie m niet meer nodig had (werd er gewoon niet meer wakker voor).
op 5 flessen..hij slaapt 1 x per dag heel erg lang door..echt zon 6 uur alleen dat besluit hij dan midden op de dag of voor de nacht te doen. wakker m aken heeft dan geen zin hij heeft dan nog geen honger..haha