duurt het met een korte cyclus gemiddeld langer voor je zwanger wordt??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door denise23, 16 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. denise23

denise23 Fanatiek lid

29 okt 2011
    1.229
    0
    0
    tandartsassistente/preventieassistente
    noord-brabant
    even een vraagje..
    vroeger had ik altijd cyclussen van 28 dagen. nu is dat 23-24 of 26 dagen.
    het lijkt mij beter dit te hebben dan een cyclus van 30 a 35 dagen, of zit ik verkeerd?
    is het misschien zo dat je met de korte, of juist de lange cyclus vruchtbaarder bent of meer kans hebt op een zwangerschap?
    weet iemand dit?

2. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.892
    113
    Noord-Holland
    volgens mij is het helemaal niet gerelateerd. het is belangrijk dat je rondom het gemiddelde zit, iets van minimaal 23 en maximaal 35 dagen, maar het precieze aantal zegt niets over vruchtbaarheid of hoe lang het duurt voor je zwanger bent (bij mijn weten).

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nee hoor in jou geval maakt dat niet uit :)

Zolang je maar vanaf je eerste cyclus dag genoeg tijd heb om een eitje te laten rijpen en als je luteale fase(tijd na je ei) ongeveer zoon minimaal 9 dagen is zit je goed...
    En het word pas iets lastiger als je cyclus onder de 21 dagen komt als ik het goed heb
    Dus geen reden om je zorgen te maken :)

4. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Sluit me bij Sam aan... Je hebt volgens mij alleen minder kans als je luteale fase heel kort is omdat het eitje dan niet goed kan innestelen.
    Verder heb je met een korte cyclus kans sneller zwanger te worden. Niet omdat je vruchtbaarder bent dan vrouwen met een lange cyclus, maar simpel omdat je meer cycli per jaar hebt, dus meer eitjes, dus meer kansen... :)

5. denise23

denise23 Fanatiek lid

29 okt 2011
    1.229
    0
    0
    noord-brabant
    ok bedankt voor jullie reacties meiden!
    ben zo blij dat er zo'n forum bestaat! :)

6. wuppie86

wuppie86 Actief lid

29 aug 2011
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook een tijd korte cyclussen gehad. En ben er achter gekomen dat ik toen ook geen eisprong heb gehad. Sinds ik weer langer dan 25 dagen heb heb ik ook weer een eisprong. Maar volgens mij is het normaal gesproken zo dat je, je pas bij minder dan 21 dagen zorgen moet maken.

7. denise23

denise23 Fanatiek lid

29 okt 2011
    1.229
    0
    0
    noord-brabant
    en gebruikte je toen ovu testen of niet?

8. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    Hoe zijn jouw menstruatie's..?! Altijd hetzelfde of zit daar verschil in...
    Ik heb namelijk ook steeds een korte cyclus maar ook vaker geen eisprong... Ik heb namelijk verschillende menstruatie's..

9. denise23

denise23 Fanatiek lid

29 okt 2011
    1.229
    0
    0
    noord-brabant
    qua hevigheid zeg maar? altijd hetzelfde.. het duurt altijd zo'n 7 dagen...
    en met ovu test geeft ie toch positief aan dus dan heb je toch een eisprong?

10. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    Dan zit het wel goed hoor...
    Ik ben op een gegeven moment gaan temperaturen omdat ik het idee had dat ik geen eisprong had... Mijn ovulatie testen werden nooit positief...
    Ik heb een cyclus van 22 dagen en had maar om de cyclus eisprong. In de ronde dat ik geen eisprong had was mijn ongi zeer licht... Hoefde niet eens echte bescherming te gebruiken... Een inlegkruisje was al genoeg.. En de ronde van mijn eisprong was echt een goede normale ongi...
    Vandaar dat ik het vroeg... Ik zou het wel goed in de gaten houden... En als het te lang allemaal duurt gewoon naar de huisarts gaan...

Deel Deze Pagina