Gênante vraag over vagina

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mieke1985, 31 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mieke1985

Mieke1985 Lid

18 apr 2016
    24
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Een nogal gênant onderwerp maar vraag mij af of er meer meiden zijn die hier 'last' van hebben.
    Momenteel 17 weken zwanger en sinds begin van mijn zwangerschap eigenlijk soms plopjes/tikkend gevoel in mijn schaamlip(pen).
    Voorheen was het heel af en toe, maar sinds vandaag de hele tijd (wel met tussenpozen). Zou dit met de betere doorbloeding te maken hebben? Het ook het gevoel dat mijn vagina meer opgezwollen is. Ik weet dat dit een vraag voor de verloskundige is, maar eerlijk gezegd voel ik mij daar niet super op mijn gemak om dit te vragen.

Groetjes van Mieke

2. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    Hoezo gênant helemaal niet hoor!

Het kan inderdaad komen door de doorbloeding maar ook: vaginale spataderen, ik had die krengen dus gewoon op mijn flamoes zitten voelde afschuwelijk!! waren wel na de bevalling ommidelijk verdwenen.

hou het even in de gaten en je verloskundige die heeft zoveel poenani's gezien die kijkt niet op of om om de vraag van jou hoor, gewoon aan haar vragen!

3. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik denk eerder dat je de kleine begint te voelen meid;) dat zit heeeeeeel laag!

4. Jellybean79

Jellybean79 Bekend lid

28 aug 2014
    508
    1
    16
    Hoi Mieke,

Gewoon lekker vragen hoor, zij hebben wel vaker die regionen van dichtbij gezien ;)! Ik denk zelf dat het de doorbloeding is inderdaad, als het een beweging is van je kindje, voel je mijns inziens net iets hoger, vlak op of boven je schaambod ongeveer. maargoed, elke vrouw is anders.

5. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    In je schaamlippen voel je geen beweging. Dit zal idd de doorbloeding zijn..

6. Pasta

Pasta Fanatiek lid

12 feb 2010
    1.015
    16
    38
    Noord Holland
    Yep dat is de doorbloeding.
    Zelf kreeg ik rond die tijd ook meer last van afscheiding, soms met best wel veel tegelijk.
    Ben benieuwd of dat weer zo is dit maal.

7. Jennifer93

Jennifer93 Actief lid

3 okt 2013
    400
    209
    43
    Vrouw
    Moeder
    is inderdaad de doorbloeding..
    kleine tip.. als je je echt niet op je gemak voelt bij je vk,
    maak dat dan bespreekbaar of zoek een andere, het is zo ontzettend belangrijk dat je je goed voelt bij je vk...!

8. Mieke1985

Mieke1985 Lid

18 apr 2016
    24
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Bedankt voor jullie reacties!
    Het gaat inderdaad gepaard met meer afscheiding!
    Jennifer, bedankt voor de tip!
    Ik zal er inderdaad goed over nadenken, want ben blij dat dit forum er is maar vind het ook belangrijk om dit gewoon met de verloskundige te kunnen bespreken.

Liefs Mieke

9. Brie

Brie Actief lid

22 apr 2016
    136
    0
    0
    Hey!
    Alles is nu beter doorbloedt daar beneden, dus het voelt veel gevoeliger/anders aan.
    En ik ben zowat de hele zwangerschap echt opgezwollen daar beneden,dus lijkt me heel normaal hoe jij je voelt.

Wat de vk betreft.
    Ik voel me super op mijn gemak bij mijn vk maar om zoiets rechtstreeks 'face to face' te vragen zou me toch verlegen maken.
    Dan is dit forum zo gemakkelijk en lekker laagdrempelig :)

Succes verder met je zwangerschap!

Deel Deze Pagina