Vandaag punctie

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Saar88, Jun 2, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Saar88

Saar88 Actief lid

Apr 28, 2014
    280
    162
    43
    Female
    Venlo
    Goedemorgen,

Wij zijn bezig met onze eerst ivf poging en vandaag om 11.15 is de punctie. Zaterdag had ik rond de 10 follikels die groot genoeg waren en mocht die avond ook de pregnyl zetten. Begin nu toch wel wat zenuwen te krijgen.. ben ook een beetje bang voor de pijn, heb geen idee wat ik moet verwachten. Hoop zo dat het allemaal goed gaat en dat we een mooie opbrengst hebben

2. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

Mar 24, 2013
    1,207
    360
    83
    Veel succes! hopelijk levert het veel eitjes op en een mooi resultaat.
    Wat betreft de pijn, die is voor iedereen anders.
    Ikzelf vond de zenuwen vooraf, erger dan de punctie zelf (en ik had 22 follikels).

3. Turngirl

Turngirl Actief lid

Feb 23, 2014
    233
    0
    16
    Succes vandaag! Hoop voor je dat er een mooie opbrengst is.

4. ShallY

ShallY Fanatiek lid

Sep 14, 2013
    3,870
    736
    113
    Succes!

5. Saar88

Saar88 Actief lid

Apr 28, 2014
    280
    162
    43
    Female
    Venlo
    Dankje meiden! Krijg er ook een roesje bij dus het moet vast te doen zijn.

Stiertje wauw, 22 follikels! En met een prachtig resultaat aan je banner te zien :)

6. violetta

violetta Niet meer actief

Succes vandaag!!!
    Ik had ook meer last van m'n zenuwen (m'n hart sloeg op hol) maar punctie zelf verder niet gevoeld had verdoving via infuus. Was wel gewoon bij en mocht na half uur al gaan.

7. Heel veel succes! Op naar een hoop mooie eitjes én embryootjes! :)

8. Palace

Palace Actief lid

Mar 4, 2013
    178
    1
    0
    Hoi. Ik heb 2 puncties gehad, en ik vond ze heeeel erg meevallen. Dat roesje werkte prima, nauwelijks iets gevoeld. Ze waren ook heel lief en ze stellen je gerust. Laat je daarna heel de dag lekker verwennen. Lekker op de bank liggen, met tijdschriftjes en een pot thee. Succes, en tien is echt heel mooi. Ik had er vijf en zie het resultaat.

9. Saar88

Saar88 Actief lid

Apr 28, 2014
    280
    162
    43
    Female
    Venlo
    Bedankt meiden. Ben nu weer lekker thuis.
    De punctie viel eerst wel mee, rechts was alles goed aan te prikken en was het goed vol te houden. Links daarentegen was vreselijk pijnlijk. Ondanks de morfine voelde ik alles helemaal door mn buik omhoog trekken.. er zat op het laatst nog 1 follikel maar die heeft ze laten zitten want ik trok het echt niet meer.
    Na een half uurtje kwam er een laborant ons vertellen dat er 15 eicellen gevonden zijn, dus het is het zeker waard geweest :)

Zit nu wel tegen overstimulatie aan omdat er zoveel aangeprikt is, dus heb nog informatie meegekregen en het advies vooral rustig aan te doen en veel te drinken.

Nu afwachten tot woensdag, tussen 2 en 4 krijgen er te horen hoeveel bevruchting er zijn. Maar met zoveel eitjes heb ik er wel een goed gevoel bij :)

10. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

Mar 24, 2013
    1,207
    360
    83
    Wauw Saar, supergoed 15 eitjes.

Luister verder heeeeel goed naar de artsen. Ik heb kort geleden een ernstige overstimulatie gehad (gelukkig is de mate waarin ik het heb gehad heel erg zeldzaam) en dat is bepaald geen pretje. De details zal ik je besparen, maar ik wil je wel waarschuwen.
    Als je je niet goed voelt, meteen de artsen bellen om bloed te laten prikken.

Ik hoop natuurlijk wel dat er veel bevruchtingen zijn en als je bloed goed is, je een terugplaatsing krijgt van een mooi embryo.

11. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Succes meiden en rust lekker uit Saar!
    Ik duim voor jullie.

12. Saar88

Saar88 Actief lid

Apr 28, 2014
    280
    162
    43
    Female
    Venlo
    Jaa was ook wel van plan om goed op te letten. Wel gek want ik voel me eigenlijk heel goed nu. Alleen wat krampjes bij het gaan zitten en opstaan. Maar heb mn werk voor de zekerheid gezegd dat ik er morgen niet ben. Heb geen zin dat de tp dalijk niet door kan gaan ofzo.
    Voor nu lekker op de bank, beetje tv kijken en op zp snuffelen en morgen lekker uitslapen

13. Saar88

Saar88 Actief lid

Apr 28, 2014
    280
    162
    43
    Female
    Venlo
    Even een kleine update

Ben zo straks door het zh gebeld, en er zijn 13 bevruchtingen! Ben zoo blij!
    Morgenochtend de tp en dan horen we ook de kwaliteit van de embryo's. Er zouden er, gezien het aantal, toch wel een paar tussen moeten zitten die ingevroren kunnen worden :)

14. rijo

rijo VIP lid

Mar 5, 2014
    5,272
    2,034
    113
    Dat is een mooie score zeg! Heel veel succes morgen! Mocht je je embryo op een beeldscherm te zien krijgen, maak dan even een foto. We hopen natuurlijk dat de emmy blijft plakken en dan is het heel waardevol om daar een foto van te hebben! Althans, dat vind ik :)

15. Juudje1501

Juudje1501 Bekend lid

Aug 15, 2012
    652
    154
    43
    Female
    Leiderdorp
    @Saar: wauw wat een mooie score!
    Spannend hoor, ik hoop dat ze allemaal goed blijven doordelen. Krijg een 1 of 2 teruggeplaatst? Ik duim voor je, want de wachtweken zijn heeeel lastig;)
    Goed rust houden hoor! Echt beter een dagje te lang thuis van werk, dan een dagje te kort! Lekker je laten vertroetelen en veel drinken!
    Succes!!

16. Saar88

Saar88 Actief lid

Apr 28, 2014
    280
    162
    43
    Female
    Venlo
    Dankje meiden! We krijgen als het goed is ook een foto van de emmy die ze plaatsen, maar zelf een foto maken is ook een goed idee. Lijkt me leuk om later te kunnen laten zien
    Krijg er dus 1 teruggeplaatst, ik ben nog jong en het is pas de eerste poging. Vandaag is lekker mijn vaste vrije dag, en met morgen de tp werk ik deze week alleen vrijdag dus dat komt wel goed

Haha jaa de wachtweken.. zal maar proberen om lekker bezig te blijven :p

17. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

Mar 24, 2013
    1,207
    360
    83
    Woehoe, geweldig Saar!
    Daar gaan zeker goede embryo's tussen zitten om in te vriezen en het allermooiste toppertje plaatsen ze terug.
    Zou mooi zijn als ik over een aantal weken ook zo'n mooie banner bij jou zie.
    Houd je in de gaten meis....
    Succes morgen

18. Bo1980

Bo1980 Lid

Dec 2, 2013
    37
    0
    0
    NULL
    Zandvoort
    Dames, sorry dat ik zo inspring, maar ik zie dat jullie genoeg ervaring zouden moeten hebben om mij te helpen.
    Hoe is het eigenlijk met over-stimulatie. Heeft dit gevolgen voor de IVF traject? Moet je bvb wachten met TP, of is er een grotere kans dat de IVF minder goed gaat?

19. rijo

rijo VIP lid

Mar 5, 2014
    5,272
    2,034
    113
    Ik heb zelf de laatste poging bijna een overstimulatie gehad. Zelfs het bijna-hebben-van was geen pretje. Mij is toen verteld dat, wanneer het uiteindelijk een os zou worden, er geen verse embryo teruggeplaatst zou worden. Heb je overstimulatie, Bo1980?

20. Saar88

Saar88 Actief lid

Apr 28, 2014
    280
    162
    43
    Female
    Venlo
    Overstimulatie is heel erg vervelend voor jezelf, maar staat een evt zwNgerschap niet in de weg. Ze kunnen wel besluiten om geen tp te doen dan. Ik schijn er kwa bloedwaarden wel dicht tegenaan te zitten, maar omdat ik me erg goed voel en mij eierstokken redelijk goed uitzien ging de tp toch door.

5 emmy's kunnen ingevroren worden btw, ben ik heel blij mee

Zo nu kunnen de wachtweken beginnen. Heb me een kleurboek voor voowassenen besteld om de tijdeen beetje om te krijgen

Share This Page