Vandaag punctie

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Saar88, 2 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bo1980

Bo1980 Lid

2 dec 2013
    37
    0
    0
    NULL
    Zandvoort
    @rijo, ok, daar was ik wel bang van. Maar nee, ik heb nog geen os. Ik heb heel veel follicles, dus ze beginnen bij mij altijd met lage Gonal-f dosis.
    Bij IUI was 112,5 al te veel. Bij IVF ben ik nu op 150, na 8 keer Gonal-f prikken waren de eitjes maar rond 11-13 mm. Morgen volgende FM, wij zullen zien.

@Saar88, niet leuk met de overstimulatie, maar wel mazel dat de tp wel door ging. Was het vandaag? Hoe ging het?
    En ja, na 6 IUI weet ik alles over wacht weken... Niet leuk. Wat is trouwens de regel, moet je 2 weken na de punctie of na TP testen?
    En veel plezier met kleuren :). Ik maak vrij lange dagen op mijn werk, dus dat helpt een beetje, maar vooral de laatste week is vreselijk.
    Constant naar toilet rennen om te kijken of er geen bloed is, is geen pret. Succes dus!

2. Saar88

Saar88 Actief lid

28 apr 2014
    280
    162
    43
    Vrouw
    Venlo
    Tp zelf vond ik niet veel voorstellen. Lijkt erg op de inseminatie bij iui. Alleen de eendenbek is vervelend, maarja, tegnover een punctie vind k dat echt een makkie

Officieel mag ik 2 weken na de tp testen, 20 juni is dat, maar als ik volgende week zaterdag haal zonder te testen ben ik al heel trots op mezelf. Ik ga maar met een grote boog om de kruidvat heen lopen ;)

3. Bo1980

Bo1980 Lid

2 dec 2013
    37
    0
    0
    NULL
    Zandvoort
    Haha, kruidvat omlopen gaat bij mij niet werken. Ik heb hele grote voorraad thuis liggen :).
    Ik heb begrepen dat na 10 daggen is Pregnyl/Ovitrelle al uit je lichaam. De vraag is alleen of je dan al genoeg eigen hormonen heb om (als je dus zwanger ben) positief te testen..
    Bij alle 6 IUIs heb ik weinig getest. Maar de IVF is toch wat spannender...

Ik moet morgen week voor FM. Hopelijk zijn alle follikels al groot genoeg en mag ik dinsdag punctie hebben. Dan zou ik week na jouw testen :).

Succes met wachten en natuurlijk eind resultaat!

4. Saar88

Saar88 Actief lid

28 apr 2014
    280
    162
    43
    Vrouw
    Venlo
    Haha ben blij dat ik ook echt geen testen meer in huis heb :p

Zal voor je duimen meis, dat je follikels lekker gegroeid zijn :)

5. Bo1980

Bo1980 Lid

2 dec 2013
    37
    0
    0
    NULL
    Zandvoort
    Morgen punctie, eindelijk! Dat betekend (als alles goed gaat) dat de TP op vrijdag de 13de zou zijn. Mooie datum, zeg. Nou ja, als het dus niet lukt, kan ik altijd schuld aan de dag geven :).

6. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Bo1980, ik heb bij mijn poging in april een ernstige overstimulatie gehad.

Eerst een vroege milde OHSS (na de punctie) en daarna een ernstige late OHSS (door de zwangerschap). Heb ruim 2 weken in het ziekenhuis doorgebracht aan infuus, 15kg aangekomen tussen borst en bovenbenen in een paar dagen, bed niet meer uit kunnen (op bed gewassen ed), aan een catheter omdat ik niet meer plaste, continu misselijk en diarree, alleen kunnen slapen in een hoek van 45 graden op mijn rug, ademhalingsmoeilijkheden gehad, aan de zuurstof en uiteindelijk een drain, waarbij er 5 liter vocht uit mijn buik is afgelaten. Wat heb ik gehuild. Gelukkig was ik alweer aan de beterende hand op het moment dat ik te horen kreeg dat ik zwanger was. Ben nu nog steeds niet aan het werk (al sinds 18 april in de ziektewet).
    Bij mij zat het op het randje of de terugplaatsing door mocht gaan (is dus uiteindelijk wel gebeurd).

Als je ertegen aan zit moet je echt goed naar de artsen luisteren. Zoals je kunt lezen is een OHSS echt geen pretje.

Maar hopelijk valt het allemaal mee, en hebben jullie mooie resultaten.
    Succes!

7. Saar88

Saar88 Actief lid

28 apr 2014
    280
    162
    43
    Vrouw
    Venlo
    Jeetje wat een drama stiertje :( de arts vertelde hier inderdaad over, maar zo'n ervaringsverhaal is toch anders. Maak me nu wel een beetje zorgen omdat ik er donderdag zo voor stond als jij, voordeel van de twijfel en toch tp gehad. Zal maar goed blijven drinken.. als betwijfel ik of dat echt gaat helpen als de overstimulatie echt doorzet.
    Hoop dat je je snel beter voelt meis! Is niet niks als je zo'n optater krijgt.

Bo een spannende dag morgen! Ik ga duimen voor een mooie opbrengst!

8. Bo1980

Bo1980 Lid

2 dec 2013
    37
    0
    0
    NULL
    Zandvoort
    Gisteren punctie gehad.
    Ging best goed, heel lief ontvangen door de dokter en assistente.
    Prik en pilletje gekregen, was wel vrij wazig, tot laat avond.
    Punctie zelf was ok. Leuk is anders, maar het viel wel mij. Ze helpen jouw met ademhaling en het duurt misschien 15 minuten of zelf korter. Ik heb wel heel veel complimenten gekregen dat ik hartstikke goed deed - "echte dapper" :). Was leuk om te horen...
    Uiteindelijk 19 eitjes gewonden. Resultaten van mijn man waren ook goed met 12 mil. Dus ja, wat goed kon gaan ging goed.
    Morgen moet ik bellen voor afspraak TP, die zal op vrijdag de 13de gebeuren. En 25-06 moet ik bloedprikken om te testen. Best snel!
    En dag na de punctie voel ik mij prima! Moet wel veel drinken van de doctor, maar ik heb geen pijn. Als ik morgen weer een punctie moeten doen, zou ik geen moment twijfelen.

@stiertje, jej, je liet mij ook schrikken. Maar hoe kon het gebeuren? Bij mij gingen ze elke 2 daggen bloed prikken om te kijken of de hormonen hoogte nog goed is.. Sterkte!

9. Saar88

Saar88 Actief lid

28 apr 2014
    280
    162
    43
    Vrouw
    Venlo
    Fijn dat het zo is meegevallen he :) en wat een mooie opbrengst! Vandaag nog flink rust houden en je lekker laten verwennen

10. Bo1980

Bo1980 Lid

2 dec 2013
    37
    0
    0
    NULL
    Zandvoort
    Gisteren TP gehad van 8-cellige embrio. Foto gemaakt, ziet er uit als framboosje :). 14 van 19 zijn bevrucht, wij horen nog hoeveel kunnen bevroren worden.
    Nog 11 dagen wachten voor bloedtest en maar hopen dat vrijdag de 13de net zo succesvol voor ons wordt als voor Nederlandse football :)

@Saar88, nog geen nieuws? Wanneer is je bloedtest?

11. Saar88

Saar88 Actief lid

28 apr 2014
    280
    162
    43
    Vrouw
    Venlo
    Wauw 14 bevruchtingen! Daar mieten er toch van ingevroren kunnen worden. Wanneer krijg je daar bericht over?
    En zo zie je maar weer dat vrijdag de 13 echt wel een gekuksdag kan zijn!

Ik zit nu 9 dagen na de tp, en heb met gigantisch trillende handen een test gedaan zo net. Durfde bijna niet te kijken. Zo veel hoop en ergens ook zo weinig vertrouwen..
    Maar er kwam zowaar een tuurstreep te staan! Morgen maar kijken of het duidelijker word

...Hm wilde een foto plaatsen maar dat lukt nu ff niet, zal het straks nog een keer proberen

12. Saar88

Saar88 Actief lid

28 apr 2014
    280
    162
    43
    Vrouw
    Venlo
    Toch gelukt, zien jullie m ook? :)

Bijgevoegde bestanden:

13. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Saar, volgens mij is het gelukt! Wauw!!!! Niet echt een tuurstreep volgens mij. Benieuwd naar morgen.

Bo, super die opbrengst. Inderdaad net zo goed als het NL elftal. Wat betreft mijn bloed. Ik moest vanaf cddag 8 om de dag prikken. Een aantal dagen na de terugplaatsing waren mijn bloedwaarden te hoog en kwam ik in het ziekenhuis terecht. Daar 5 dagen gelegen (ik voelde me toen goed), toen mocht ik weer naar huis. Dag daarna begon mijn buik heel strak aan te voelen, alsof ik vel te kort kwam ofzo. Dag erna gebeld, moest weer komen prikken: hb 9,7 en hematocriet .44. Net op het randje dus. Dag erna moest ik terugkomen: hb 10.3, hematocriet .50. Meteen weer opgenomen.
    Toen begon de ellende, maar die hebben jullie kunnen lezen.

Ik was trouwens wel een uitzonderlijk geval hoor. 1 op de 200 ofzo. Meestal is het (lang) niet zo ernstig als ik had (de tweede keer).

14. Saar88

Saar88 Actief lid

28 apr 2014
    280
    162
    43
    Vrouw
    Venlo
    Mijn testje van vandaag, ik geloof dat het toch echt zo ver is. Al dringt het nog niet helemaal door

Bijgevoegde bestanden:

15. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Joepie, van harte gefeliciteerd.
    Hoe ver zou je nu dan zijn? 4 weken en paar dagen?

16. Saar88

Saar88 Actief lid

28 apr 2014
    280
    162
    43
    Vrouw
    Venlo
    Dankje! :D
    Volgens de berekening 3, 6, dus nog vroeg. Hopen dat ze de komende dagen mooi oplopen

17. Bo1980

Bo1980 Lid

2 dec 2013
    37
    0
    0
    NULL
    Zandvoort
    @Stiertje, 1 op 200, wat ben je bijzonder, zeg! :)
    Maar gelukkig toch zwanger en is al dit ellende wat waard.

@Saar, wow, wat leuk! Nu dus vaste klant bij Kruidvat zeker :).
    Voorzichtig gefeliciteerd!

Hier niks nieuw, blijven wachten maar.
    Ik wil tenminste tot volgende zondag wachten, nog een weekje. Dan ben ik 12 dagen na punctie en 9 na TP, zou dus normaal ongesteld moeten worden. En die dag is ook precies 2 jaar dat ik getrouw ben, dus als het lukt, hebben wij een mooie cadeau.

Voor de rest ben ik alleen ontzettend moe, komt zeker door Utrogestan. Hadden jullie dat ook? Morgen moet ik weer werken, ik hoop wel dat het lukt met alle bijwerkingen...

18. Saar88

Saar88 Actief lid

28 apr 2014
    280
    162
    43
    Vrouw
    Venlo
    Haha ja vandaag meteen nieuwe testen gehaald.
    Maar weet het niet hoor, sinds een uur of 12 vandaag ineens bruinverlies... geen krampen ofzo, maar steeds na toiletbezoek een veeg bruin met soms wat rood.. morgen maar weer testen en misschien even het zh bellen wat ik hiermee moet? Of zou ik op mn donder krijgen omdat voor de officiële datum, as vrijdag, getest heb?

19. Bo1980

Bo1980 Lid

2 dec 2013
    37
    0
    0
    NULL
    Zandvoort
    @Saar, hoe is het met je? Ik heb gehoord dat je in heb begin van zwangerschap ook een beetje bloed verlies kan hebben.
    Je kan wel naar ziekenhuis bellen, ik denk niet dat je op je donder krijgt :), maar hoog waarschijnlijk laten je gewoon wachten tot de bloedtest. Succes nog!

20. Saar88

Saar88 Actief lid

28 apr 2014
    280
    162
    43
    Vrouw
    Venlo
    Jup heb vanmorgen gebeld en moet idd wachten tot vrijdag. Bloedtest wordt bij ons niet gedaan. Als de test vrijdag nog steeds positief is, wordt er een echo afgesproken voor over 3 weken. Bloedverlies vandaag is minimaal en echt bruinbruin, geen rood meer gezien gelukkig.

Vandaag weer iets duidelijker getest trouwens :)

Deel Deze Pagina