Jee Zora, wat een verhaal! Wel raar hoor, 8 à 9 miljoen is niet veel en vooral niet als het merendeel daarvan niet in staat is om een eicel te bevruchten. Toch erg dat je zelf moet aandringen! En niet eens doorgestuurd naar de uroloog? Das ook best gek toch? Ik vind het vreemd dat ik voorlopig niks hoef te doen. Niet eens naar de gyneacoloog. Wie weet is er met mij ook wel iets mis. Ik ga dat toch eens met de uroloog overleggen. Van dat voorgevoel, dat ken ik. Ik had ook heel sterk het voorgevoel dat het zaad van mijn man slecht zou zijn. Dat heb ik zelfs al een behoorlijk tijdje, terwijl we "pas" een jaar bezig zijn.
Saskia, wat een klote nieuws. Ik weet niet zo goed wat ik moet schrijven...ik vind het gewoon zo rot voor jullie.
Heel wisselend. Het ene moment ben ik enorm positief en 5 minuten later intens verdrietig. Ik ben enorm emotioneel. Vooral omdat ik aan mijn lichaam merk dat ik nu vruchtbaar ben (vruchtbaar slijm, trekkerig gevoel, zeurend gevoel onderbuik) en daar zit ik nu niet op te wachten. Op het werk komt er weinig uit mijn handen en thuis nog veel minder. Ik kan me nergens toe zetten. Het enige waar ik me nu fijn bij voel is bij mijn man in zijn armen liggen. We hoeven niks te zeggen. We weten van elkaar hoe we ons voelen. Gisteren een hele grote lieve kaart van mijn man gekregen. Allemaal lieve dingetjes had hij geschreven. De arme schat is ook gebroken. Hij zegt het niet zo vaak, maar ik zie het aan zijn hele lichaamstaal. Vanavond komen mijn ouders thuis van een midweek Euro Disney. Ze weten dat we de uitslag zouden krijgen. Dat wordt dus slecht nieuws brengen vanavond. Daarna weekend, best druk weekend ook. Zondag rust, daar zijn we even aan toe. Weet je wat ik zou willen... een maand naar een heel ver en warm land. Zonder dat we iets moeten... gewoon met elkaar.
Ja, ik snap je gevoel helemaal, gewoon even ertussen uit, geen vragen, maar alleen met z'n tweeen. Ik herken het hoor, het is eigenlijk een beetje vluchtgedrag, heel menselijk. Laat je gevoel gewoon de vrije loop, dat is het beste, het moet er toch uit. Wat lief van je man van die kaart. Waarom wij niet zijn doorgestuurd naar een uroloog weet ik niet, ieder ziekenhuis heeft weer andere protocollen. Nu zou het sowieso geen zin meer hebben denk ik. Hwet zou kunnen dat er met jou ook iets mis is, maar wanneer je gewoon een normale cyclus etc. hebt is dat niet waarschijnlijk. Ik denk dat ze eerst je man verder willen onderzoeken. Want mocht het IVF of ICSI worden maakt het niet zoveel uit als er bijvoorbeeld iets 'mis' zou zijn bij jou. Dat omzeilen ze met IVF of ICSI. Althans de meeste oorzaken. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen.