Andere mensen hebben makkelijk praten die staan niet in jou schoenen! :x Die "goed bedoelde" adviezen heb je ook weinig aan, je wilt gewoon dat je kindje gezond is! Ik wens je heel veel sterkte meid! Liefs
goh wat zou ik je toch veel sterkte willen toewensen! Ik hoop heel erg dat de testen allemaal goed uitdraaien en je een gezonde baby op de wereld mag zetten. Onze duimen draaien vollop !
Thanks lieverds....het is zo moeilijk ook als je niet weet wat de toekomst voor je in petto heeft. Ik wil graag mijn leven een beetje plannen. Wanneer het kindje komt, de kinderkamer in orde brengen, mijn werksituatie aanpassen. En op dit moment lijkt het alsof alles op pauze wordt gezet. Ik durf niet meer naar de toekomst kijken, heb het al moeilijk met morgen... Omdat ik al zo oud ben (35) denk ik ook steeds van dit is onze laatste kans...beetje fatalistisch misschien maar tegen het einde geloofde ik er ook helemaal niet meer in dat het ooit nog zou gebeuren. Dan eindelijk zwanger en dan nu weer de schrik van dit... Zeur zeur zeur....
Zeker niet zeur zeur zueur. Schrijf het hier maar allemaal van u af. Daar dient het forum toch voor! Een wat ne ù&%# die vent zeg. Ja tuurlijk zo reageer je als je zo'n nieuws krijgt?! Trek het u niet aan en zorg dat je hem niet teveel moet zien de komende tijd...
Niks zeur zeur zeur, je bent al door veel heen gegaan voorafgaand aan deze zwangerschap, natuurlijk wil je net als iedereen gewoon in blijde verwachting zijn en nu schuift er toch nog een donkere wolk voor. Die onzekerheid is vreselijk, en de keuze die je hebt is ook heel moeilijk. Schrijf het vooral van je af op het forum!
Fijn zo´n "vriend"! Iedereen heeft recht op zijn gevoel en als jij je hier rot door voelt mag dat! Wat het moeilijk maakt is dat in Nederland de regels mbt de vlokkentest en punctie anders zijn. Ik kon al vanaf 16 weken een punctie laten doen. De vlokkentest zou ik meteen na de uitslag hebben moeten doen, maar de hormoonwaarden in mijn bloed gaven een verhoogd risico op groeiachterstand en een open ruggetje. Dus dan moest ik wel gaan voor de punctie. Wij hebben dus uiteindelijke besloten om niks te laten doen. Gister hebben we de 20-weken echo gehad en alles was prima! De kleine lag zelfs iets voor in groei en het was duidelijk te zien dat ons ventje het heel goed heeft in de baarmoeder. Ook was er bij mij een risico op een hoge bloeddruk. Mijn bloeddruk was maandag 105/45 heel laag dus een heel goed voor kleine. Zo zie je maar het een kansberekening blijft. De kans dat alles goed is met jullie kindje is velen malen groter. Probeer je daar aan vast te houden. Veel sterkte meis!
ojee wat een moeilijke keuzes allemaal ik duim voor je dat je bloed toch goed was. en je geen verdere keuzes hoeft te maken knuffel
hoihoi, ik wil je even een hart onder de riem steken ik ben ook al ouder ben nu 39 en toen ik zwanger werd 38 jaar. na 1.5 jaar proberen eindelijk zwanger! wij zaten op een roze wolk totdat we de uitslag van de combinatietest kregen :x we hadden kans van 1 op 5 op downsyndroom keihard van de roze wolk gedonderd. ja wat doe je dan? we hadden direct diezelfde week nog een afspraak in het ziekenhuis van hoe nu verder. gesprek gehad over een vlokkentest of vruchtwaterpunctie, een vlokkentest zou direct kunnen maar een vwp moest ik nog 3 weken wachten omdat ik pas 12 weken zwanger was. maar ons werd aangeraden een vwp te doen. dus dat werden 3 ellenlange weken wachten. de vwp viel uiteindelijk wel mee maar het wachten op de uitslag was zenuwslopend:x na 1 week mocht ik bellen voor een versnelde uitslag,nou ik was nog nooit zo nerveus geweest voor een telefoontje! maar de uitslag was goed geen down ! na 3 weken kregen we de volledige uitslag en alles was goed dus meid ik weet wat je doormaakt,maar de kans op een gezond kindje is bij jou nog velen malen hoger geef de moed niet op en denk vooral positief het is maar een kansberekening en daar moet je niet teveel waarde aan hechten! heel veel sterkte de komende tijd !!!
Yasmine, wat een potloden in jouw omgeving! Laat je niets aanpraten meid. Jij weet het zelf heel goed. Je krijgt een superdikke knuffel van me.
Ha meiden, hier nog zo'n "OMA" van 35. Ik heb gisteren mijn VWP gehad en het viel me 10000% mee. Over 2 weken krijgen we de uitslag maar omdat de echo er goed uitzag maak ik me niet zo veel zorgen. Wij hebben geen combinatietest gedaan en alleen de VWP omdat wij zekerheid willen. Ik wens jullie alleen heel veel succes met jullie beslissingen! Knuf!
Hoi meiden, Ik heb dit berichtje net geplaatst bij een ander topic, maar plaats het hier ook ... zo kan het dus ook lopen, zij dacht zeker dat ze een kindje kreeg met Down en het was niet zo ... stel je voor ze had gekozen voor abortus ... Ik ken een vrouw die gelijk met mij zwanger was toen ik zwanger was van de oudste. Door haar leeftijd kreeg ze bij de 20-weken-echo wat extra onderzoeken. Het neusbotje was niet goed, duidde op Down en nog wat zaken. Ze kreeg te horen dat ze 80% kans had op een kindje met Down. Een vwp wilde ze niet uit angst voor een miskraam. Na de geboorte bleek het kindje helemaal geen Down te hebben en kern gezond te zijn ! En wat kreeg ze van haar gyn ... een bosje bloemen ... fijn ... je zwangerschap waar je van kunt genieten krijg je er nooit meer mee terug. Uiteraard was ze dolblij dat haar kindje toch geen Down had natuurlijk. Zo kan het dus ook gaan ! Veel sterkte meiden ! Groetjes, Nikki F
Hoi Yasmine, ben de laatste tijd niet op zp geraakt omdat ik het niet aankon effe. Maar ben toch wel heel erg benieuwd naar jouw tweede bloeduitslag! Is er al iets geweten meid? Ik duim heel heel hard voor je!!! Dikke knuffel en veel sterkte!
jeetje wat een onzekerheid hier.... wilde jullie ook eve een hart onder de riem steken.... 5 jaar geleden zwanger van mijn zoon en brusje*, bij de 20 weken echo lag zoonlief 5 dagen achter...moest maar goed rusten... met 25 weken te hoge bloeddruk en zoonlief lag bijna 2 weken achter, meteen opname in academisch ziekenhuis, meteen longrijpingsspuiten gehad, onderzoeken etc.... bij de groeiecho werd verteld dat onze zoon ook een afwijking aan zijn beentjes zou hebben, zouden niet in verhouding staan met de rest van zijn lijfje, en dit zou ook op Down wijzen.... onze wereld stortte een beetje in.... ons werd nog gevraagd of we een vwp wilden doen, dit hebben we bewust niet gedaan, onze zoon was levensvatbaar, dus wilde geen risico's op een vroeggeboorte vergroten.... uiteindelijk met 32 weken een keizersnede gehad, hij had een groeiachterstand van 5 weken en we waren helemaal ingesteld op een kindje dat veel hulp nodig zou hebben, en lichamelijk en verstandelijk beperkt..... ik heb toen tegen mijn man gezegd dat als hij meteen huilde hij 100% in orde zou zijn..... 15.53 is onze zoon krijsend ter wereld gekomen, kern gezond, had alleen een niet volgroeide plasbuis(hypospadie, is nu 2 keer geopereerd), hij is inmiddels ruim 4 jaar, en ligt qua ontwikkeling echt niet achter, eerder voor(hiervoor wordt hij ook getest). ik heb nooit een verontschuldiging gekregen, maar heb het ze wel onder de neus gedrukt, heb gewoon een klote zwangerschap gehad....
Hoi Meiden, Ik wil jullie ook even "opbeuren"... Ik kreeg bijna 5 maanden geleden een kans berekening van 1:5 met een nekplooi meting van 3.3 en een leeftijd van 30jaar... Mijn wereld storte even in ondanks dat het kindje welkom zou zijn... Na een vlokkentest en slopende dagen wachten kregen wij goed nieuws.. ook de 20-weken echo zag er goed uit.. nu nog 7 weken wachten en dan weten we het zeker (eerst zien dan geloven hihi) zo'n berekening zegt dus niet alles maar dat is voor mij makkelijk praten nu... Ik snap jullie gevoelens en ik voel met jullie mee... MEIDEN HEEL VEEL STERKTE en laat je vooral niet gek maken... ik duim voor jullie. X sas
Net als Sasiesas, wil ik jullie een hart onder de riem steken, ondanks dat ik weet dat dit geen garantie geeft voor jullie kindjes. Hier http://www.zwangerschapspagina.nl/onderzoeken-echos/154715-weer-verdikte-nekplooi.html kunnen jullie mijn verhaal lezen. Ook Sasiesas heeft hier geschreven en nog meer meiden die iets dergelijks hebben meegemaakt. Uiteindelijk is mijn dochtertje op 30 januari zoals het er nu naar uitziet kerngezond geboren. Heel veel sterkte! Groetjes Kussentje
meiden sterkte, het is niet niks zo'n beslissing. En laat alle vervelende opmerkeingen maar langs je heen gaan. Weten jullie al meer/ gr Gaby