Zelf ziekenhuis kiezen voor bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Selina1984, 9 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Ik woon zelf tussen Emmen en Borger in, maar vind het ziekenhuis in Emmen vaak te kort schieten. Bij de eerste bevalling in het ziekenhuis was er niemand om te helpen. Heb de hele tijd zitten spugen en mijn man moest steeds naar hun toe lopen om bakjes te vragen. Kreeg pas op het moment van persen tips over hoe ik het spugen onder bedwang kon houden en was toen al 10 u aan het spugen. Bij de tweede was het wel een stuk prettiger met genoeg hulp. Maar zou eventueel een derde bevalling graag in het martini doen. Hoor zulke positieve verhalen over dat ziekenhuis. Zou ik daar eventueel voor kunnen kiezen? Het martini is ongeveer 45 min rijden. Ben bij de tweede ingeleid ivm groot kind en de derde moet ook sowieso in het ziekenhuis geboren worden en misschien inleiden. Zou dit kunnen? Misschien voorbarig. eerst nog maar dinsdag spiraal er uit en dan nog hopen op een zwangerschap, maar zag een topic over het umcg/martini en toen schoot dit me te binnen.

2. panter1984

panter1984 Actief lid

6 nov 2012
    175
    2
    16
    45 min vind ik toch een aardig stuk rijden.
    Je bent al snel anderhalf uur kwijt voor oppas regelen en om er te komen.

Ik zou veels te bang zijn dat de baby onderweg geboren wordt :D.

Anders zou ik kijken naar een kraamhulp die jouw ook kan/wil assisteren in het ziekenhuis.

3. Daan90

Daan90 Bekend lid

10 mrt 2013
    651
    3
    18
    Je mag in principe zelf kiezen. Maar in geval van spoed gaan ze je wel naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis brengen.
    Geef het in elk geval gelijk aan bij je verloskundige. Als je geen medische indicatie hebt wordt je in principe begeleid door je eigen verloskundige en je hebt wel kans dat zij niet naar het martini willen/kunnen. Je kan dan met hen overleggen hoe en wat.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik zou het met je verloskundige bespreken. Ik wou bij de bevalling van de jongste ook naar een ander ziekenhuis, toen zei de verloskundige "Ik hoor je wel, als je met weeën 40 minuten moet rijden, door de tunnel ( tol betalen ) en langs 2 bruggen ( risico dat de brug open staat ) dan pak je vast de snelweg en het ziekenhuis op 20 minuten rijden" en ja hoor, mn vliezen braken en ik zei tegen manlief "Snelweg!"

5. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Ik heb een medische indicatie en lijkt me sterk dat ze mij tot 42 weken laten lopen. Eerste kwam met 39.5 en tweede was inleiding met 38.5 weken. Ze verwachten dat de volgende baby nog groter zou zijn, dus thuis bevallen mag iig niet. Mijn ouders wonen boven ons, dus oppas is kwestie van een paar minuten. Ik snap dat er bij spoed uitgeweken wordt naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis. Nu eerst maar kijken of het ons nogmaals is gegund om zwanger te worden.

Bedankt voor jullie reacties.

6. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ik zou gewoon in overleg gaan. Helemaal als de kans groot is dat je ingeleid wordt zou dat toch moeten kunnen.

En Assen dan? Is dat niet dichterbij dan Groningen?

7. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Assen of Groningen maakt niet heel veel uit qua reistijd. Zitten zo op de N34 naar groningen. En hoor veel goede dingen over het martini.

8. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Die is wel heel goed, vind ik, inderdaad. Beide kinderen zijn daar geboren.

9. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Verloskundige hebben vaak afspraken met bepaalde ziekenhuizen.zij kunnen evt ook uitwijken. IDd bespreekbaar maken met je VK tegen de tijd dat je zwanger bent. Succes, hopelijk ben je snel zwanger

10. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    En hopen dat er plaats is. Ik moest worden ingeleid ivm langdurig gebroken vliezen maar nergens was plek. Uiteindelijk was er maar 1 ziekenhuis waar wel plek was om te bevallen. Gevolg was dat ik 23.20 uur beviel, en we de volgende dag met een ambulance weg werden gebracht naar het enige ziekenhuis waar wel plek was voor de opname van mij en mijn zoontje :/ Gevolg: Vriend moest elke dag 40 minuten rijden naar ons toe, en ik mijn zoontje werd om 11.00uur naar het andere ziekenhuis gebracht en ik pas om 19.00uur!

11. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    LW85, dat lijkt me heftig. Dan moet je inderdaad ook en dan heb je wel wat geluk nodig.

We zien het wel. De verloskundige zitten ook in het ziekenhuis van Emmen en zullen dus vast niet aanraden om naar een ander ziekenhuis te gaan. Eerst maar eens zwanger worden en als dat gelukt is zullen we verder op onderzoek uit gaan.

Deel Deze Pagina