duphaston daarna clomid

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Tazzy, 16 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Aangezien ik maar niet ongesteld werd heb ik op mijn werk (ben verpleegkundige in een ziekenhuis) een van de gynaecologen geraadpleegd. Ik kon bij haar langskomen voor een inwendige echo, alles zag er goed uit alleen geen groeiende eicellen. Ik ben 21 jaar aan de pil geweest dus kan het goed zijn dat het nog erg lang kon gaan duren voordat mijn menstruatie op gang zou komen en aangezien ik 37 ben hebben we besloten om de natuur op gang te helpen door middel van medicatie. Ik ben begonnen met duphaston, kuur van 10 dagen, ik moet nog 1 tabletje, als het goed is komt daarna mijn menstruatie op gang met een aantal dagen. Zodra dit doorzet moet ik direct de gynaecologe bellen, zij kijkt dan weer dmv een inwendige echo of alles goed is. Vanaf de derde dag van mijn menstruatie moet ik 5 dagen clomid slikken om een eisprong op te wekken. Vanaf dan zou ik als het goed is een cyclus moeten krijgen. Nog meer dames hier die dit hebben gehad? Wat zijn jullie ervaringen? Bijwerkingen gehad enz? Ik heb behoorlijke buikpijn op dit moment, ben erg snel moe en heb pijnlijke borsten!

2. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Hi Tazzy. Ik heb PCOS en daardoor niet of nauwelijks een eisprong. Mijn menstruatie is ook middels Duphaston opgewekt. 2 dagen na de kuur werd ik ongesteld. Hier heb ik geen bijwerkingen van gehad. Daarna heb ik ook Clomid (50mg) geslikt (ook van dag 3 t/m 7). Op zich reageerde ik er goed op. In die zin, baarmoederslijmvlies en eitjes groeiden goed. Echter had ik zelf veel bijwerkingen van de Clomid. Dit hebben we 6 maanden aangekeken en sinds deze ronde spuit ik Fostimon.

Ik ken ook genoeg meiden die geen bijwerkingen van de Clomid hebben en er gewoon doorheen fietsen. Dus daar zou ik me geen zorgen om maken.

Succes met alles. Hopelijk slaat het allemaal goed aan en heb je snel een positieve test in handen :).

3. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Leuk dat je reageert!
    Ik moet nog 1 tabletje en dan zien wanneer mijn menstruatie op gang komt, dan nog aan de clomid en dan hopen dat mijn lichaam het zelf weer weet te regelen.
    Jij bent dus al even bezig? Hopelijk loop ik de bijwerkingen een beetje mis;)
    Hopen voor jou dat het ook snel raak is nu!

4. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik heb pas ook een duphaston kuur gehad, maar dan van 12 dagen. Ik werd op dag 12 al ongi. Dus hoefde gelukkig niet zo lang te wachten voordat we verder konden.

Ik ben in januari dit jaar begonnen met clomid 50mg, dat sloeg helaas niet aan. Mn eitje bleef toen hangen op 11mm. Toen heb ik ook opwekkers gekregen, provera. 7 dagen na de laatste dag werd ik ongi.

Daarna 100mg, dat sloeg wel aan. Maar had ook enorm veel last van bijwerkingen. Ik ging op een gegeven moment slecht zien en toen moest ik meteen stoppen.
    Toen heb ik 2 rondes Tamoxifen gehad. Dat is ongeveer hetzelfde als clomid, maar net een andere samenstelling. Daar had ik geen bijwerkingen van, maar mijn cyclus bleef aan de lange kant.

Daarom in augustus overgegaan op Fostimon spuiten. Dat ging super goed, reageerde heel snel. 3e ronde reageerde ik té goed, veel eitjes en daarom cysten gekregen. Dus toen weer een cyclus overslaan..

Deze ronde overgestapt op Gonal-F, dat is makkelijker te doseren. Dus met een hele lage dosering begonnen en dat was meteen goed! Mooie korte cyclus nu!

Dat is een beetje in vogelvlucht mijn geschiedenis:D clomid was bij mij dus niet echt succesvol, maar er zijn genoeg meiden die er snel zwanger door zijn geworden! Succes!

5. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Yes ik ben al eventjes bezig ;). Hopelijk ga je snel menstrueren en dan kun je echt aan de slag :).

Staar je niet gek op bijwerkingen en ga dat ook niet opzoeken op internet. Word je niet veel vrolijker van :D. Dus go with the flow zou ik zeggen. Succes hè! :)

Deel Deze Pagina