Iemand verstand van Boskatten?!

Discussion in 'De lounge' started by KeeJBie, Aug 31, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

Jan 25, 2006
    2,322
    0
    0
    Apeldoorn
    Hallo,

Ik vroeg me af of er iemand hier zat die verstand heeft van boskatten.

Mijn moeder heeft er namelijk 1 een rasechte! Alleen geen papieren dat is opzich geen punt.

Nu wilt ze weten wat haar kat waard is. Ik heb er werkelijk geen verstand van dus dacht Ja, doe is gek laten we het hier is vragen misschien weten jullie het?!

Hier ff wat info over hem. Het is een katertje net een jaartje oud, niet gecastereerd en supergezond!

Als ze hem eventueel weg zou doen. Hoeveel zou ze er voor kunnen vragen?!

Bedankt alvast voor de reacties ;)

2. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    eehhh dit is eentje met stamboom

Ras: Noorse boskat.
    incl. stamboom.
    € 395,00

advertentie staat op marktplaats er is er maar een dus kan niet missen :)

3. Quinnygirl

Quinnygirl Actief lid

Jan 21, 2006
    266
    0
    0
    Acceptant Schadeverzekeringen
    Zevenbergen
    Geen idee wat je ervoor zou kunnen krijgen, maar is het misschien een idee om het uit te 'lenen' als dekkater? Daar zou je wellicht ook veel geld voor kunnen krijgen.

Je doet je kat niet weg omdat ie veel geld opbrengt, toch??

4. mouschy

mouschy Fanatiek lid

Aug 30, 2005
    3,709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Nee ben het helemaal met je eens Quinnygirl.
    Waarom zou je een jonge kat weg doen? dan had je van te voren moeten bedenken dat je m eigenlijk niet wil........
    Maar goed dat moeten jullie zelf maar weten natuurlijk....

Een kat zonder stamboom kost tussen de 300 en 500 euro met is het nog veel duurder, eigenlijk stom vind ik maar goed. Je kan beter een stamboom loze kat hebben die zijn veel sterker vaak.
    Wij hebben een MaineCoon stamboomloos en het is een echte schat!

5. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

Jan 25, 2006
    2,322
    0
    0
    Apeldoorn
    Dames ga niet tegen mij beginnen..

Het is ten eerste niet MIJN kat...

Ten tweede gaat het niet erom of de kat veel opleverd.

Ik doe hem niet weg, het is verder ook niet MIJN probleem. Ik zorg goed voor me eigen beestjes en hou enorm veel van katten.

Dit is de kat van me moeder. Zij heeft haar eigen verantwoording erover, of zij die kat nu weg wilt doen of niet en wrom als die zo jong is.. Dat is haar eigen keuze en eigen probleem.

Ik win alleen informatie voor der in.

6. minni

minni Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,607
    0
    0
    verweggiestan
    Die vrouw kan wel allergisch zijn geworden, of door andere lichamelijke mankementen (of geestelijke) die kat weg moeten doen. Ik zou daar nog geen oordeel over kunnen uiten.

7. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    ik heb zelf ook 2 raskatten gehad

en met 1tje zat ik idd meer bij de dierenarts dan thuis

vaak zijn ze overfokt wat erg jammer is

maar dat kan je ook niet weten als je er eentje aanschaft

want dat vertellen ze je er niet bij en ik was niet zo slim die tijd om de geschiedenis van haar ouders te vragen

maar idd wees allert met het kopen van een raskat/hond

8. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

Jan 25, 2006
    2,322
    0
    0
    Apeldoorn
    Gelukkig komt dit katertje uit een nestje van 1 van der beste vriendinnen.

En die heeft haar poes 1 keer laten dekken om kittens te krijgen. Maar daarna niet meer.

Dus hij is gelukkig niet overgefokt ;)

9. Chelsea

Chelsea Bekend lid

Aug 6, 2006
    526
    0
    0
    Keukenassistente
    Rotterdam
    Ik zou een goed huisje voor mijn kat dan beter vinden dan de knaken :rolleyes:

10. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

Jun 28, 2006
    2,209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    @mouschy

wij hebben ook een maine coon, alleen wel met stamboom.
    het zijn heerlijke beesten!

11. Niet meer actief

Doordat je kat geen stamboom heeft, heeft de kat ook geen waarde. Je kat ziet er uit als een noorse boskat, maar is het niet, snap je?

Als je hem gaat verkopen heb je mazzel als je er 100 euro voor krijgt. zeker gezien zijn leeftijd en het feit dat het een kater is...

(maar dat maakt m niet minder lief natuurlijk)

Ik heb zelf britten zonder stamboom en heb het een keer uit laten zoeken... vandaar dat ik het weet.

Groetjes Mo

12. melody

melody Bekend lid

Mar 29, 2006
    672
    0
    0

Precies!

Wij hebben huis tuin en keuken katten (4) maar ze gaan voor geen goud de deur uit!

13. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

Jan 25, 2006
    2,322
    0
    0
    Apeldoorn
    En wat als je kleine babytje er harstikke allergisch voor blijkt te zijn zoals de mijne?!

Dan komen jullie er nog wel op terug..

14. zorra

zorra Fanatiek lid

Jun 16, 2006
    3,353
    0
    0
    Is je baby dan alleen allergisch voor de boskat en niet voor je eigen katten? Maar zoals al eerder gezegd is een boskat zonder stamboom niet veel waard, als die vriendin van je moeder nog weet om welke dekkater het gaat en als deze wel een stamboom heeft en de moederkat ook een stamboom heeft dan kan je volgens mij nog de stamboom van het kitten opvragen. Heeft een van de ouders geen stamboom dan is het katje van je moeder wss geen raskat maar een kruising.

Daarnaast zitten de asiels vol met raskatten, dus of er nog veel te vragen valt voor een raskat zonder stamboom als je deze voor weinig in het asiel kan ophalen? Ik zou zeggen kijk eens op marktplaats hoeveel daar gevraagd/geboden worden op boskatten. (persoonlijk zou ik mn kat daar niet te koop zetten, veel handelaren, katten die als labkat worden gebruikt, of als slangenvoer)

15. miss anita

miss anita Bekend lid

Jan 22, 2006
    796
    0
    0
    ik heb een persische kat met stamboom ik heb hem van iemand over genomen die er zatt van was! hij zou hem vaak op komen zoeken ahum ahum nooit geweest en ik heb hem nu alweer twee jaar!! tja mensen he ;) ps ikk heb er niets voor betaald hij vond een goed tehuis belangrijker ;)

kuzz anita

16. zorra

zorra Fanatiek lid

Jun 16, 2006
    3,353
    0
    0
    Net even op marktplaats gekeken, maar zag daar je advertentie al staan, het gaat blijkbaar dus om je eigen kat? Of verkoop je ém voor je moeder? Ik zou iig erg uitkijken met de verkoop op marktplaats.

17. Quinnygirl

Quinnygirl Actief lid

Jan 21, 2006
    266
    0
    0
    Acceptant Schadeverzekeringen
    Zevenbergen
    De verwarring is inmiddels groot zie ik al.

Ik geloof niet dat mijn berichtje goed is overgekomen... Ik bedoelde zelfs dat je mama er meer mee kan verdienen als ze de kat zou houden als dekkater.

Uiteraard is het de beslissing van je mama om 'm evt. weg te doen (om welke reden dan ook, dat gaat ons niks aan, en zijn wij ook zeker niet de persoon om daarover te mogen oordelen)... Ik wilde je ook niet aanvallen KeejBie 8)

Ik hoop dat als de beslissing is gevallen ze er wel een goede prijs voor krijgt.

Liefs,
    Quinn

18. Niet meer actief

Och meissie, als die kat je enigsins lief is verkoop m dan niet op mp.
    Heb je niet een vriend of kennis die hem wil hebben?
    Zoals net al gezegd werd zitten daar veel handelaren.
    Je kan het beter proberen via de lokale herplaatsing. Geef je kat iig niet zomaar aan iemand mee. Laat ze goed moeite doen voor je beessie...

19. sim

sim Niet meer actief

ik zou m ook niet op marktplaats zetten, als die kat van je moeder is, kun je dan niet uitleggen of opperen dat je helpt een goed tehuis voor die kat te zoeken.. :cry:

20. kyra75

kyra75 Actief lid

Aug 14, 2006
    391
    0
    0
    ik zie dit berichie nu pas

wijhebben een cattery gehad met noorseboskatten
    we hebben nog wel de naam maar we fokken niet meer een tijdelijke stop
    hierzo lopen ze allemaal rond met stambomen

ik zou ze voor geen goud kwijt willen en ook voor geen goud meer verkopen echt niet ze gaan hier niet meer de deur uit
    alleen toe we kittens hadden maar ja uit elk nest heb ik er wel 1 gehouden hihiihihih kon en kan geen afstand doen van ze

ikzou ook zeggen verkoop hem niet op de markt koop plaats zet hem danliever bij weet niet of het mag kittentekoop

of probeer hem of haar onder te brengen bij kennisen of vrienden of iemand van school buurthuis ectect

voor een noor zonder stamboom vragen sommige mensen toch nog wat geld hoor je moet eens weten sommige willen toch nog zo 175 euro hebben hoor omdat ze alles eruit willen hebben wat ze geven hebben aan zo kitten kwa medicijne voer ect ect

wie weet kan je hem wel kwijt bij een cattery ik zou gewoon even bellen hoor

ik weet iet of ik goed zit met mijn antw
    zo niet voel je dan niet aangevallen door mij

liefs kyra

Share This Page