Vanaf wanneer voelde je partner de baby?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ytest, 28 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    #1 Ytest, 28 dec 2012
    Laatst bewerkt: 28 dec 2012
    Na m'n paniek topic van vanmiddag heeft ze me goed geschopt! :)

Ik voel haar vanaf week 17.4.. Nu, 4 weken later, heb ik haar denk ik een keer of 2 op mijn buik gevoeld met m'n hand zeg maar, voor de rest alleen binnenin. Edit: placenta ligt achter, gunstig dus :)

M'n partner voelt dus nog helemaal niets.. Lijkt me zo'n mooi moment, soort van nieuwe kennismaking tussen vader en dochter!

De vraag; vanaf wanneer voelde je je kleine en hoeveel weken later kon je partner het voelen? :D

2. sunset88

sunset88 Bekend lid

17 mei 2011
    566
    0
    16
    he Ytest!!
    Ik voelde hem ook precies op 17.4.
    ik denk dat dit verschillend is of je placenta ervoor ligt?
    maar ik voel hem vanaf die dag elke dag en denk rond 19 weken zelf van de buitenkant en mijn man vanaf 19 en een halve week, maaaaaar dan moet ik er wel bij vermelden dat hij ook de hele avond (elke elke elke avond) met zijn hand op mijn buik lag... hihihi.. dus op een gegeven moment toen ons hummeltje druk was dan kon hij hem vaag voelen. Toevallig vanochtend was hij weer druk aan het schoppen voelde hij hem echt duidelijk.
    Ik denk dat je je niet druk moet maken... het is bij iedereen verschillend.
    Liefs!

3. Milan2009

Milan2009 Actief lid

3 nov 2011
    495
    0
    0
    De bijna ligt ervoor en voor haar pas sinds 19 weken mijn vriend voelde haar gister voor het eerst.. Echt zoo mooi moment..

Maar denk dat je vriend haar ook snel gaat voelen hoor meis..

4. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Ikzelf voel haar sinds week 21. Placenta ligt precies voor, dus vandaar waarschijnlijk 'wat later'.
    Mijn vriend voelde haar een weekje later ook.

5. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Ik zelf voel de kleine vanaf 20-6. En dan bedoel ik echt het trappelen. Het kriebelen begon al vanaf week 13. Mijn placenta ligt aan de voorkant waardoor het trappelen soms wat zachtjes aanvoelt. Maar goed, mijn man voelde de kleine rond de 26 weken voor het eerst. Dat was eenmalig, tot vorige week, toen voelde hij de kleine nog een keer. Dus met 27 weken.
    Vanochtend in bed legde hij zijn hand op mijn buik en toen voelde hij het weer. Dus het wordt steeds meer!:D Vind het geweldig dat hij het kan voelen, als je de ogen van mijn man ziet als de kleine trappelt!! Om van te smelten!!:D

6. ukjesmama

ukjesmama Actief lid

13 nov 2012
    143
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook de placenta aan de voorkant, zelf voelde ik leven vanaf 22 weken en tweede kerstdag voelde mijn man ukje voor het eerst. Zo gaaf.

7. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Mooi zeg dames! Ik kan niet wachten! ;)

8. kimmmmberly

kimmmmberly Bekend lid

9 mrt 2011
    894
    0
    0
    leeuwarden
    ik voelde haar voor het eerst van buitenaf met ruim 18 weken, en mijn partner heeft onze dochter voor het eerst gevoeld met ruim 21 weken:).

9. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    18+3 met placenta voor.

10. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Nou, hier een gevalletje van eigenwijs jochie in mijn buik.
    Manlief heeft hem welgeteld 2x gevoeld in de hele zwangerschap. De eerste keer voelde hij hem schoppen innhetnvliegtuig, op weg naar Kos (20 weken zwanger). Later in de zwangerschap nog een keer.

Zoonlief bewoog en schopte er flink op los. Je kon mijn buik zien bewegen maar zodra manlief zijn hand op mijn buik legde, hield hij op.....

11. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Op zich geen slecht teken, baby werd rustig van papa's hand :) minder leuk voor papa :p

12. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Placenta lag voor. Ik voelde de baby met 14 weken, bij 16 weken wist ik het zeker en bij 18 weken voelde mijn man de kleine ook. Het is nu nog een druk beweeglijk kindje :D

13. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Dan heb je mazzel toch,met de placenta voor..;)

14. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Jup dat is redelijk uniek. Ik twijfelde daardoor steeds maar toen ik bij 16 weken een echo kreeg en precies kon aangeven waar hij schopte wist ik het zeker hihi. Zooo bijzonder!

15. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Hier voelde ik duidelijk schopjes met 19.4 vanaf dat moment ook echt dagelijks beweging. Vl voelde de kleine met 20.2 dat ging dus heel snel. Daarvoor voelde ik de kleine wel doms maar niet heel duidelijk aanwijsbaar.

16. SharonR

SharonR Actief lid

17 jan 2012
    468
    0
    0
    Placenta achter, voelde de eerste "kriebel" met een week of zestien en rond de achttien weken kon mijn vriend hem zachtjes voelen schoppen. Zo'n mooi moment is dat!!

17. langpootje

langpootje Actief lid

31 okt 2012
    164
    0
    0
    hier voelde ik de kleine al met ruim 12 weken af en toe bewegen.(3e kindje). vanaf 17 weken elke dag en sinds een weekje voel ik hem duidelijk aan de buiten kan (placenta achter) alleen nog niet heel vaak.
    elke keer als me vriend zijn hand op me buik legde was hij weer stil maar op kerst avond liet hij zich toch voor het eerst aan papa voelen dus met 20 weken en 1 dag maar sinds dien ook niet meer haha.. elke keer muis stil als papa zijn hand op de buik legt.

18. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Ik voelde het kindje zelf met 14-15 weken,mn placenta lig voor. En met 18 weken voelde mijn man de beeb. Het is een druk kind want hij/zij schokt zeer regelmatig en reageert ook goed op de hand van papa.

19. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Dit keer ik met 18 weken en m'n man met 20

20. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Ik voelde hem voor het eerst toen ik net geen 15 weken was. Nog erg zachtjes, werd steeds duidelijker. Vanaf 18 voel ik hem ook van buiten maar vriend was telkens te laat. Met 21 weken en 2 dagen voelde mijn vriend het ook, zelfs meerdere keren achter elkaar. En de dagen er na kon hij het ook steeds voelen. Heel bijzonder moment!

Deel Deze Pagina