Aankomen als een tierelier...

Discussion in 'Zwangerschap' started by Moby, Sep 13, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Moby

Moby Actief lid

Mar 15, 2007
    476
    0
    0
    Sinds ik zwanger ben hou ik mijn gewicht in de gaten, zodat ik dat later kan teruglezen. Maar ik kom echt aan als een tierelier :confused:
    In ongeveer 3 dagen tijd weer een kilo erbij..
    Qua eten eet ik hetzelfde als voor ik zwanger was alleen ik eet nu meer verspreid een klein beetje. Rijstewafels eet ik tussendoor, maar die schijnen gezond te zijn. Is dit nou normaal?
    Dit is mijn eerste zwangerschap en het zit allemaal op mijn buik.
    Ik woog eerst 59,5 en nu 71,9 :oops:
    Ik word er erg onzeker van, maar van de andere kant denk ik dat onze baby gewoon goed groeit!?
    Bij de 20 weken echo was alles ok en niks bijzonders.

2. Samama

Samama Niet meer actief

Ik weet niet of dat normaal is meid. Ik eet ook nog hetzelfde als voor mn zwangerschap, maar ik was met 20 weken pas 5 kilo aangekomen.... Misschien hou je veel vocht vast waardoor je wat zwaarder bent? zou me er niet te onzeker over voelen, na je zwangerschap zal het er wel zo weer af zijn.

3. mayke1980

mayke1980 Fanatiek lid

Apr 15, 2007
    1,017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    Ik herken je verhaal, ben ook heel veel aangekomen. Woog 71 en nu al 84! Ik schrik me iedere keer rot als ik op de weegschaal sta.
    ik denk dat ik zoveel aankom omdat ik tot 11 weken in de zwangerschap minimaal 2 uur per dag intensief aan het sporten was. Na het NK (11 wk) ben ik daarmee opgehouden en vanaf dat moment kwam ik enorm aan. De laatste weken gaat het weer wat rustiger. Kom nog wel aan maar veel minder dan in de 15-22 wk.

Ik probeer er maar niet te veel over na te denken en gezond te eten. Als ons meisje straks gezond geboren wordt ga ik snel weer aan het sporten om mijn oude gewicht weer terug te krijgen.

groetjes, Mayke

4. Moby

Moby Actief lid

Mar 15, 2007
    476
    0
    0
    Helaas ligt het bij mij niet aan lichaamsbeweging. Ik ben nog elke dag druk bezig met mijn paarden.
    Maar wat ik aankom is toch erg veel! Zeker als je kijkt dat ik binnen een paar dagen 1 kilo erbij heb.

5. Niet meer actief

Moby ik heb precies hetzelfde hoor!
    ik ben 1 week en 1 dag verder dan jou, ik woog 59 en nu ook al 70!
    maandag de echo gehad, en het kindje was lekker op schema, (lag 1 dag voor op groei) en alles was prima met het kindje.
    Ik eet ook geen extra dingen, gewoon het normale gezonde eten, en ik werk 36 uur en heb een loop en sta- baan (kan haast niet zitten).
    ach ja, ik vind het zelf niet zo erg hoor, maar ik wil na de bevalling wel weer terug op mijn oude gewicht, en daar doe ik dan wel alles voor.
    Nou groetjes, anita

6. PoezieQ

PoezieQ Bekend lid

Jan 31, 2007
    580
    0
    0
    Heb je ook idee dat je op andere plaatsen dikker wordt, dan alleen op je buik? Zo lang dat niet het geval is, zou ik in ieder geval niet bang zijn dat de kilo's er na de bevalling niet meer afgaan.
    De ene komt nu eenmaal meer aan dan de andere. Ik ken iemand die is 35 kilo aangekomen tijdens de zwangerschap. Deze kilo's was ze binnen twee maanden na de bevalling weer kwijt.

Groetjes!

7. Kiki

Kiki Fanatiek lid

Jul 8, 2005
    4,364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Ik ken iemand die meer dan 45 kg is aangekomen tijdens de zwangerschap. Ikzelf. Mijn weegschaal ging niet verder dan 130, ik werd zwanger bij ca 85 kg.
    1,5 jaar later was ik het kwijt + nog 10 kg. Een keurige 75 kg... en toen werd ik weer zwanger. Mijn grootste angst was om weer zoveel te groeien, ik heb het kunnen beperken tot "slechts" 27 kg.
    Ook die overtollige kilo's ben ik weer kwijt.

Blijf gewoon gezond eten zoals je nu doet, dan zul je zien dat je de kilo's er na de zwangerschap ook weer afkrijgt.

Groet van Kiki

8. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

Nov 11, 2006
    2,853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Ik groei ook heel rap. Nu zo'n 9 kilo in bijna 20 weken. Ik eet absoluut wat meer en ook wat ongezonder dan voor de zwnagerschap, al is het alleen maar omdat ik flink aan het lijnen was voor ik zwanger werd. Maar, ik doe nog steeds 2 keer per week aan pilates en wandel regelmatig. Ik ga er maar vanuit dat het bij mij hoort en er 'vanzelf' weer af gaat. Het zit bij mij trouwens wel allemaal op mijn buik.

9. Nex

Nex Fanatiek lid

Dec 5, 2006
    1,553
    0
    0
    Gelderland
    ik ben ook heel hard gegroeid en dat doe ik nu nog. Ik kom elke week een kilo aan dus hoop niet dat ze nog 4 weken blijft zitten :oops: :D

Mijn vk zegt dat het geen kwaad kan en dat het komt omdat je van een redelijk laag gewicht komt (ik woog 66, nu 89 :oops:) Je lichaam slaat dan meer op voor "de moeilijke tijd" na de bevalling.

10. Kimmies

Kimmies Actief lid

Mar 9, 2007
    205
    0
    0
    Same here,
    Nu ruim 22 weken en 13 kilo aangekomen. Helaas niet alleen op de buik, maar ook de bovenbenen en heupen moeten er aan geloven.
    In het ziekenhuis zeiden ze dat zolang je bloeddruk goed is, je nog niet al te veel zorgen hoef te maken, omdat 12 kilo echt een gemiddelde is......

11. zara06

zara06 Actief lid

Jan 18, 2007
    160
    0
    16
    ja ik was 50 en zit nu op 71 kilo ben ook erg veel aangekomen maar volgens mij heb ik ook wel een beetje vocht in me benen want als ik druk komt er een kuiltje in... :D
    ik ook wel vaak honger ben ook niet echt misselijk enzo geweest...hopelijk gaat het eraf vind me zelf net een olifant :)

12. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

Aug 26, 2007
    1,684
    0
    0
    Apeldoorn
    ik ben pas 20 weken zwanger en al 13 kg aangekomen. Het zit bij mij idd ook allemaal op mijn buik...ben van 76 naar 90 kilo gegaan...dat word lijnen na de zwangerschap

13. zomaar

zomaar Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,769
    0
    0
    Brabant
    Ik ook helaas... ik woog 70 en nu .........................................
    85 KG :( en moet nog een week of 10 8)

14. Marlous

Marlous Niet meer actief

Jeetje wat zijn jullie gigantisch aangekomen! Ik woog 55 kg en nu 57 ofzo, haast niks aangekomen. Ik ben niet zo groot, en heb nu wel al een flinke buik, dus dat is het niet, voor de rest snoep ik best, vooral chocola, maar ik ben er blij mee op deze manier.

15. engel25

engel25 Actief lid

Jun 29, 2007
    205
    0
    0
    Mijn eerste zwangerschap kwam ik 27 kilo aan de tweede 34 kilo, het is er allemaal af gegaan. Nu ben ik weer zwanger en tot nu toe 4 kilo aangekomen dus het lijkt goed te gaan maar bij mij vliegen ze er meestal later pas aan! Geen zorgen meid, zolang het met je kindje goed gaat is er toch geen probleem..

16. joma

joma VIP lid

Jan 24, 2007
    28,689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    hier ook al ruim 10 kilo erbij!

17. miemel

miemel Lid

Aug 27, 2007
    7
    0
    0
    Hier hetzelfde probleem. Voor de zwagerschap woog ik 60 kilo. Nu weeg ik 72 kilo en ben bijna 22 weken zwanger.
    Ik ga er maar vanuit dat het er straks allemaal weer afgaat.

Share This Page