Daar ben ik benieuwd naar. Begint het met af en toe een veeg bloed, en dan weer een tijd niks. Of start het ineens met veel. Of kan het allebei?
Kan allebei.... Hier begon het met een beetje rood bloedverlies... Toen stopte het weer om naderhand helemaal los te barsten. Hier was het ook allemaal erg onzeker wat er nu ging gebeuren doordat het zo vreemd ging.
Omdat ik een spiraal had, kreeg ik meteen een echo, die niet veel liet zien. Geprikt hcg was 28 en dalende, testjes thuis waren al lichter aan het worden. Na deze inwendige echo kreeg ik bruin verlies, telkens een klein beetje. Na een dag even gestopt en toen weer begonnen, maar nog steeds minimaal. En een dag later verdwenen opeens alle kwaaltjes en kreeg heel heftige buikrampen, voor mijn gevoel een 3 uur durende wee... Toen wist zeker dat miskraam een feit was. Bloedverlies werd daarna ook rood, al bleef het weinig. Nog niet eens de helft van wat ik gewend ben bij een menstruatie. Sterkte!
Hier begon het met veel slijmverlies, langzaam kleurde het slijm bruin/roze, daarna 2 dagen bruin verlies tot er na 5 dagen vers bloed kwam. Hierna kwam het snel op gang en ben ik na 8 uur het vruchtje verloren.. Hoop dat jouw bloedverlies niets te betekenen heeft
De 1e keer begon het bij mij met 2 dagen 's ochtends een beetje bloed wat daarna weer stopte. Op de 3e dag zette het bloedverlies door en verloor 's avonds het vruchtje. De 3e keer kreeg ik eerst roze slijm wat over ging in bloedverlies.
Ter aanvulling: Je hebt ook nog miskramen waarbij je niets merkt (missed abortion). Ik hoorde pas met de echo dat t niet goed was en heb tot aan mijn curretage (ruim 2 weken later) geen bloed verloren.
Ik voelde iets knappen in mijn buik en wist gelijk dat het niet goed was. Ging naar de wc en begon wat bloed te verliezen. 's Avonds werd het bloed verlies erger en kreeg ik er krampen bij. Dit werd in de loop van de dagen steeds erger.
Ik heb 2 miskramen gehad. Eentje was een missed aborortion waarna ik gecuretteerd ben. Mijn 2de miskraam begon met een inimini klein beetje rosé verlies die in de avond zo erg was als een menstruatie met heel veel slijm!
Helemaal niks van gemerkt hier.... Geen bloed, geen krampen, wel zwangerschapssymptomen (wel mindere mate als in deze zwangerschap maar daar had ik toen nog geen ervaring mee) Pas achter gekomen bij de echo... Geen bloed geeft moed...onzin! Geen krampen dus ook geen rampen...onzin! Testen die lichter worden willen ook niet altijd iets zeggen (soms teveel hcg) Hartje zien kloppen zit het zoveel procent goed...ook niet zo want je kan het ziennkloppen en de volgende echo niet meer... Helaas....niks is zo eng, spannend, stressvol als een zwangerschap en zeker het begin! Je lichaam kan je goed voor de gek houden. Maar nu het allerbelangrijkste! !...je gevoel...die zit meestal wel goed, je gevoel.zegt iets en daar moet je naar luisteren. (Vind ik dan )
Met andere woorden het is dus gewoon afwachten? Vrijdag krijg ik de tweede bloedtest, dan weet ik in ieder geval of mijn hcg goed gestegen is of niet. Vreselijk dit.
Zelfde hier als birds. Geen bloed wil echt niet zeggen inderdaad dat t goed zit. Ikzelf had geen bloed, geen krampen, geen pijn wel de normale zwangerschapsklachten. Ik had destijds dan ook voor een curretage gekozen omdat mn lichaam bleef denken dat alles nog goed was en t niet wilde afstoten/afbreken Heel veel succes!
Helaas wel meid...ik hoop dat je hcg stijgt! En ik hoop dat ze (weer) een echo doen om te kijken of het kindje goed groeit en het hartje klopt...hoever ben je nu zijn en heb je al echo gehad?
Ik ben nog maar heel pril zwanger, 4 weken en 4 dagen. We zijn al vijf jaar bezig voor een tweede kindje, en nu een keer gelukt, dus je snapt dat het allemaal wat beladen is. Vorige week dacht ik dat ik ongesteld moest worden, maar ik werd het niet (wel wat bruinverlies en wat roze bloed). zaterdag twee streepjes op de test, ongeloof overheerste. Gisteren weer een veeg roze slijm na het douchen, later ook wat na ontlasting. Ik heb de verpleegkundige gebeld, n mocht voor de zeker heid mijn hcg laten nakijken. Gisteren geprikt, 52. Was aan de lage kant, werd tot vijf keer toe benadrukt. Dus onzeker allemaal. Vrijdag weer bloedprikken om te kijken of het gestegen is. Vandaag weer bloedverlies na ontlasting (alleen op wc papier). Dus erg onzekere tijd.
Kleine veegjes bloed kan ook van een wondje komen. Als ik zo lees, bijv. met plassen, daar zou ik me niet zo druk om maken. Ook kan het zijn dat je ei toch wat later was? Daarom iets lager hcg? Allemaal wel te verklaren, maar... Snap Ook zeker je onzekerheid na zo'n lange tijd... Zal voor je duimen!!
Mijn ei kan denk ik niet later zijn geweest omdat ik een IUI heb ondergaan. De vk van de site geeft ook aan dat de hcg laag is voor deze termijn. We moeten toch maar rekening houden met het ergste.
Inderdaad, wat september zegt. Klein beetje bloed (ook na de ontlasting) kan goed van een wondje zijn of een bloedvaatje dat knapt door de druk. En ik zeg ook erbij: de beeb kan ook een goede innesteling hebben en een grote schoonmaak aan het houden. Wie wilt er nu 9 mnd leven in een een vies huis Houdt moed, nogmaals kan alle kanten op en voor alles is een reden te bedenken.
Die grote schoonmaak was misschien wel nodig. Heb vier maanden cystes gehad, dus misschien is daar de rommel van. Maar ben wel bang eigenlijk....
Morgen weet je meer... Vanaf t moment dat je die twee streepjes ziet ben je al verliefd en heb je al een moederinstinct op daf hele kleine bolletje wat in je zit. Niks mag er mee gebeuren. Maar helaas kan je er niks aan doen als t fout gaat. Hoop dat je wat afleiding hebt vandaag
Hey prinses, dat afwachten is een hel he... ik heb een vmk gehad met 4w1 dag, dat was een menstruatie met echtra bloed en extra krampen. Het bloeden duurde maarliefst 10 dagem, daarna wast klaar. Bij mijn missed abortion afgelopen maand had ik roze verlies een week na menstruatie en testte toen ineens positief Nu twee echo's en een bloedtest (hcg 23,5) bleek mijn voorgevoel juist dat t mis was. Maar t gekke was dat zowel de huisarts als de vk best optimistisch bleven en pas toen ik een negatieve zw test had na de laatste echo had ik zekerheid. Was als de dood voor veel bloedverlies en veel pijn, maar dat was helemaal niet zo. Bleef gewoon roze verlies, een week en dat was het. Heel raar... maar wel blij dat het minder eng was dan ik dacht. Heel veel sterkte, ik duim voor je, maar meestal zegt je gevoel het juiste.