Wanneer voel je dat de baby beweegt?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mamatoB, 2 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Hallo dames!

Ik lees overal dat je bij het eerste kindje vaak pas rond de 18/20 weken beweging begint te voelen/herkennen. Bij de tweede zwangerschap voelen vrouwen het schijnbaar veel eerder, al rond de 16 weken, omdat ze het gevoel beter herkennen.
    Nu lees ik overal dat het voelt alsof er vlindertjes of luchtbelletjes langs je buik oplopen, maar eh... dat kunnen dus ook je darmen zijn? ;) Ik zou graag willen weten wanneer jullie het voelden bij de eerste zwangerschap (dit is ook mijn eerste zw) en waar jullie het aan herkenden... misschien dat ik het dan eerder in de gaten heb, kan niet wachten! :)

liefs
    mamatoB

2. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    DAt verschilt volgens mij enorm..

Ik ben bijna 24 weken en kan niet volmondig zeggen 'ja ik heb de kleine gevoeld.." af en toe denk ik iets te voelen.. maar meestal denk ik "hallo... is daar wel iemand?"..

Gelukkig volgende week weer naar de VK.. als ik dan t hartje hoor ben ik weer gerust

3. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    met 16 weken voelde ik een klein twijfel achtig plopje ... maar vanaf 17 weken voelde ik t echt regelmatig (t is ook bevestigd door de vk dat t echt de kleine was) dit is ook mijn eerste kindje maar ik was er dus evengoed erg vroeg bij.

4. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    @ mamatobe

Ik voelde met een week of 16 oo licht gekriebel en gefladder.
    Nu met bijna 24 weken zijn het echte schoppen, mijn hele buik golft op en neer en soms steekt er een voetje naar boven, echt geweldig!
    En dit is mijn eerste kindje..het verschilt dus heel erg!

5. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    Hey meis,
    Ik voelde de kleine al met 15+ weken maar dit is dan ook niet mijn eerste..het verschilt heel erg per persoon..als het de eerste x is dat je zwanger bent zou ik rekenen tussen de 18 en 21 weken ongeveer en ook dat kan per persoon verschillen..

6. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Ik ben zwanger van mijn eerste kindje en voelde vanaf zestien weken een soort gekriebel in mijn buik, waarvan ik dacht 'zou het...?'. Met ruim achttien weken voelde ik opeens een heel duidelijke draaiende beweging en een hobbel aan één kant van mijn buik - toen was het voor mij duidelijk dat dat echt de baby was. Sindsdien voel ik regelmatig schopjes en draaiende bewegingen en zitten er regelmatig hobbels op één plek van mijn buik.
    Overigens ligt mijn placenta vóór de baby (dus aan de buik-kant) en ze zeggen wel dat je de baby dan pas later gaat voelen. Maar het hoeft dus niet!

7. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ik weet niet of je wel eens zo'n spiertrilling in je arm hebt gehad (dat je dan kloptjes voelt en het ziet bewegen). Zo begon het bij mij, dus ik dacht dat ik dat in mijn buik had. Ook omdat het steeds op dezelfde plek was. Dat was met ongeveer 18 weken.

Dat werd steeds vaker en sterker, maar bleef onderin. Dacht dus wel dat het de baby was, maar omdat het steeds onderin zat bleef ik twijfelen. Tot dat de vk de gegevens van de echo las en zei dat mijn placenta ook aan de voorkant van mijn buik lag en ik het dus alleen nog maar beneden had gevoeld.

Nu sinds een week of 2 voel ik het echt heeeeeeeeeeeeel duidelijk en nu ook boven in mijn buik. En...ik kan het nu ook aan de buitenkant zien.

Ik hoop voor je dat het snel gaat gebeuren. Het is zo leuk (zal over een paar weken wel niet meer maar toch hihi)

8. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ik voelde al iets rond 15 weken en dit is ook mijn eerste. Maar ik wist gewoon zeker dat het niet mijn darmen konden zijn want het was gewoon te laag. En had het geen eh.... gevolgen in de darm-department, als je begrijpt wat ik bedoel... Dus een op zichzelf staand gevoel laag in mijn buik, maar wel al heel vroeg!

9. sitara

sitara Bekend lid

16 jan 2009
    528
    1
    0
    hai

de kleine beweegt bij mij sommige dagen heel veel, andere keren bijna niet, en dan maak ik me natuurlijk ongerust ma goed

soms kramp inme buik, is dat ook door die kleine vraag ik me dan af?

en snachts, als ik pas inbed lig ,of smorgens, kan ik zo voelen dat de kleine zich draait, dan voel ik hoe hij duwt tegen mijn buik, en dat kan soms eventjes duren, alsof iemand je zit te porren, maar blijft porren, met een aanhoudende druk

dat bewegen is toch wel fel verminderd vind ik, is dat wel normaal?

xxx
    me

10. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Ik voelde het met 18 weken. Vond het aanvoelen alsof er een luchtbel kapot sprong tegen mijn buikwand aan.
    Darmen vind ik heel anders aan voelen, dus herkende het direct.

Bij ongeveer 24 weken werd het echt shoppen.

11. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

dit is ook mijn eerste zwangerschap en voelde de baby voor het eerst met 16 weken. heel eventjes maar..het voelde als een soort wormpje ofso een betje gekietel. daarna voelde ik em een tijdje niet en toen met 18 weken voelde ik em regelmatig.
    mar het verschilt idd per persoon hoor. als je placenta aan de achterkant ligt voel je em ook veel beter dan als het aan de voorkant ligt. (bi mij aan de voorkant)

maar je ik vind dat je het gevoel van je darmen en bewegende baby goed kunt onderscheiden.

12. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Hmm... heel verschillend dus per persoon... mijn vk zei wel dat mijn placenta nog voor 'de uitgang' lag vorige week...

13. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Vanaf week 16 voel ik de baby al affentoe, en vanaf week 17/18 dagelijks. Dit is mijn eerste zwangerschap, dus ik heb geluk volgens mij.

14. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Oja mn placenta ligt achter, misschien dat dat scheelt.

15. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Dat zal er dan zeker wel mee te maken hebben hoe snel je iets voelt. Ze zei dat naarmate het kindje verder groeit, de placenta verder verschuift en dat het geen kwaad kon.. maar het kan dus misschien wel verklaren dat ik nog niets voel ;) Ik ben gewoon zooo benieuwd naar hoe het voelt! ;)

16. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Vanaf week 15 voelde ik dat er iets verschoof in mijn buik. En vanaf weel 17 voelde ik duidelijk dat er een kindje in mijn buik aan het schoppen was, sindsdien voel ik de baby dagelijks een relletje schoppen in mijn buik. Ook heeft mijn vriend de baby al voelen schoppen, blijkbaar schopt hij/zij echt wel hard.

Liefs Stephanie

Deel Deze Pagina