Ik weet niet of het hier goed staat maar weet niet zo goed waar ik het anders neer moet zetten. Heb misschien een rare vraag. Wij lopen sinds augustus bij de gyn en we krijgen dit cyclus de samenlevingstest. Heb hem ondertussen al 2 keer gehad maar was niet op het juiste tijdstip. Nu heb ik vanmorgen een echo gekregen en mijn eitje was 16 mm en moet woensdag weer terug komen voor de samenlevingstest. Nou is mijn vraag kan het kwaad als we bijvoorbeeld vanavond ook al gemeenschap hebben? Ik hoor namelijk dat je het het beste om de dag kan doen maar ik wil graag alle kansen benutten om zwanger te kunnen worden maar weet dus niet zo goed of dit kwaad kan. De eerste samenlevingstest hadden we meerdere spermacellen maar die lagen allemaal stil en toen hadden we het om de dag gedaan. Het weekend hebben we best veel geklust en nu vonden ze maar 2 spermacellen waarvan 1 dood en 1 bewegende maar niet zwemmende dus qua aantal al een stuk minder, vandaar mijn vraag.
Helaas niemand die me kon helpen We hadden besloten om het gisterenavond niet te doen om het zaad te besparen voor vanavond zodat voor ons gevoel de samenlevingstest het betrouwbaarst is.
Ik lees je vraag te laat, maar zit inderdaad met hetzelfde probleem! Wij moeten woensdag avond klussen voor de test van donderdag. maar heb het idee, dat mn ei wel s eerder kan komen, dus wil vanavond voor de zekerheid ook klussen... weet dus ook niet of dit kwaad kan voor die test!
Dat had ik dus ook, als mijn ei dus vandaag al is geweest dan hebben we deze ronde pech gehad tenzij de zaadcellen van zondagavond hun best nog hebben gedaan. Nou ja ik zie het morgen wel. Succes alvast met de test, hoop dat ie positief is.
Ja jij ook! Wij hebben wel nog geklust vandaag, kon t toch niet laten. Succes morgen, hoop dat je nu wel een goeie uitslag krijgt! Zal morgen ff kijken hoe t gegaan is!
Onze test is positief, we zagen ontzettend veel zaadcellen de goede kant op zwemmen We hebben ff nagevraagd en je mag gewoon elke dag klussen volgens haar, zij zei dat het niet beter was voor het zaad om het om de dag te doen. Ze zei je maakt tenslotte meer kans als je het elke dag doet en je hebt maar 1 zaadcel nodig
Wat fijn, gelukkig! Dat je nu maar snel resultaat zal hebben! Wij moeten vanavond klussen en dan heb ik morgen de test, ben ook benieuwd hoe de uitslag zal zijn!
Dank je, ik laat je wat weten! Moet om 10.15 uur daar zijn, dus zal op t einde van de morgen zijn. Ben je pas naar de gyn aan t gaan, of toch al langer?
Ik loop sinds augustus bij de gyn ivm mijn lange cyclus. We zijn nu een jaar bezig met proberen zwanger te worden. De gyn vertelde ons de vorige keer dat we normaal gesproken alweer naar huis waren gestuurd maar omdat het bij onze eerste 16 maanden heeft geduurd voordat we zwanger waren gaan ze toch verder onderzoeken. Ben benieuwd wat ze nu nog meer gaan doen, ik hoop dat ze wat gaan doen aan dat lange cyclus.(hoop natuurlijk dat het niet meer nodig is en dat ik deze ronde zwanger ben) Ik zie in je onderschrift dat jullie ook al even bezig zijn. lopen jullie al lang bij de gyn?
Wij zijn nu bijna 10 maanden bezig, dus ben al vrij snel bij de fert arts terecht gekomen... Dit komt doordat ik eigenlijk veel te snel na mn eisprong weer ongesteld word. Heb nu een aantal onderzoeken gehad, waaronder een echo, bloedonderzoek en een zaadtest. gelukkig waren de uitslagen hiervan goed. Deze cyclus zou ik starten met clomid, om mn eisprong naar voren te halen, omdat ik die altijd pas vrij laat heb. Maar net nu ik zou starten, bleek ik zwanger te zijn. Helaas is dit geeindigd in een vmk. Dus ben alsnog met clomid gestart. Nu krijg ik dus morgen nog een samenlevingstest en follikelmeting (dit heb ik nu al verschillende keren gehad deze ronde) en een week na mn eisprong word t progesteron gecontroleerd, omdat hier waarschijnlijk wat mis mee is. Als dit te laag is, word je namelijk weer te snel ongi na je ei en als je zwanger zou worden, word het vruchtje weer afgestoten, omdat het baarmoederslijmvlies weer te snel loslaat. Een heel verhaal, maar ben s benieuwd wat er uit gaat komen deze ronde en wat me dan verder te wachten staat! Wel fijn dat ze bij jou ook alles gaan nakijken dan, want met zo'n lange cyclussen schiet t ook niet op!
We hebben tot nu toe dan dezelfde onderzoeken gehad. Bij ons waren ze gelukkig ook allemaal goed. Vervelend zeg dat je een miskraam heb gehad. Hopen maar de clomid aanslaat
Ik heb vandaag dus weer een follikelmeting gehad. Had een follikel van 22,5mm en het baarmoederslijmvlies was 11,4mm dik. Mn ei staat op springen dus dat word klussen! Verder heb ik vandaag ook de samenlevingstest gehad, die was goed, gelukkig! Heb zelfs een paar zaadjes zie zwemmen, mn arts liet me kijken door de microscoop, was wel grappig!
Geweldig Wij hadden ook meerder zaadjes zien zwemmen, echt stoer om te zien. Maar hopen dat het deze maand raak is voor ons.