Hallo meiden, A.s. maandagochtend krijgen we de eerste echo. Als het goed is ben ik dan 7 weken en 1 dag.... Ik blijf onder behandeling van een gynaecoloog omdat ik een chronische darmontsteking heb. Nu heb ik bij het maken van de afspraak wel gevraagd of er ook een echo zal worden gemaakt en dat was zo. Als ik een beetje goed geinformeerd ben door de verhalen zo links en rechts meegelezen te hebben, wordt het een vaginale echo? En krijg je dan ook een intake ofzo? Iemand enig idee wat me te wachten staat? Even vanaf het begin: Ik ben vanaf 18 juli pilloos en 10 aug kwam mijn ongi op een rare manier. Waarschijnlijk het ontpillen.. Eerst beetje bloed na klussen daarna bruinsig.. toen 3 dagen niets meer.... daarna zette het door. Misschien dat ik dan al verder ben....? Maar.. mijn eerste test deed ik op 10 sept (3 dagen overtijd wanneer ik voor de 2e keer na 28 dagen ongesteld zou worden) en die was al vrij duidelijk, de zondag daarna nogmaals getest en toen heeeel duidelijk zie album. Waarschijnlijk dan niet verder dan de telling van de HA want anders zou de 1e test wel feller zijn bedenk ik me. Heel graag wat reacties. Bedankt alvast! Liefs van Inkie
ik heb mijn eerste echo (pret echo bij 8 weken gehad) Ben je slank dan kunnen ze het makkelijk zien maar ben je wat dikker dan is het vaak een inwendige. ben je er bang voor? geef het aan he. Ik twijfel of je net op de grens zit voor inwendig of niet. Misschien kunnen ze het toch een gewone echo doen als je er erg tegenop ziet. Succes. xx
Hey chrissie, Bedankt voor je bericht! (44 mensen gelezen en er neemt er 1 de moeite om iets te schrijven) Nou, ik kan me niet voorstellen dat het heel pijn doet ofzo maar ik durf op het moment niet eens te vrijen omdat ik bang ben dat dat kwaad kan (ookal zegt iedereen dat dat niet zo is, het is een gevoel) Laat staan dat er dan wel iets anders naar binnenkomt zegt maar. 7 weken en 1 dag vond ik eigenlijk uberhaupt al heel vroeg voor een echo toch?Ik hoor heel vaak dat er mensen pas rond de 10 weken krijgen. Maar ik ga dus naar de gyn ivm combinatie chronische darmontsteking en misschien voor het bepalen hoe ver ik exact ben. Aan de ene kant vind ik het zo stom om te zeggen, doe maar uitwendig want wil heel graag iets kunnen zien natuurlijk. Enne... het zal nog wel erger worden hoor dan zo'n onderzoekje Ik heb een normaal postuur. Geen dikke buik. x
De kleur van de test zegt niets dat je al verder zou zijn hoor, mijn test was duidelijk en liep 1 week achter zo kan het ook. Het word idd een inwendige echo, omdat bij een 1e kinde je baarmoeder tot 12 weken onder je schaambot zit. Bij meerdere kindjes kunnen ze het ook zien met de uitwendige omdat de baarmoeder dan vaak al hoger ligt.
Maar omdat mijn eerste menstruatie na de pil wat raar verliep, dacht ik... zou ik al verder kunnen zijn dan? Nou ja, ik wacht het maar af. Sommige meiden hebben echt al een buik met 7 weken. Ik kan dat nog niet zeggen hoor.. Bij mij zie je wel een verdikking boven de schaamstreek.. Soms denk ik dan; zit er wel iets? brr... spannend hoor
Haha ja ik herken t wel, bij mn eerste groeide mn buik ook heel snel alleen liep ik bij haar een weekje achter Bij de 2e op schema en bij deze uk weer een week achter terwijl ik weet wanneer mn ei was hihi
Hoi bam, mijn eerste echo hebben ze uitwendig gedaan bij een pretecho bureau. Oke ze konden niet alles zien maar het ging me om het hartje. Nee testen zeggen niets over hoe ver je al bent Maar inke gewoon aangeven als je het eng vind! Bij de intake van de Vk moest ik op hun formulier ook aangeven hoe ik tegen vaginale onderzoeken sta. Ik vind het ook niets eigenlijk. Uiteindelijk zullen ze allemaal in me doos moeten loeren..hahahaaa Maar dan wil ik ook niets liever. Maar oke..succes maandag. ps: wat betreft het vrijen met elkaar. Ze herkenbaar. Het is ook want minder makkelijk bij ons en daarbij ben ik nog steeds moe, vaak hoofdpijn en doet me buik soms wel eens raar. Ik weet niet beter want het is onze eerste. Mijn man vind het wel eens jammer maarja snapt het ook wel.
De echo was geweldig! Je zag duidelijk het dooierzakje en de kleine spruit (wel nog heel klein hoor) en een knipperend lichtje heel snel. Dus ook het hartje doet het! Joepie! Over 3 weken weer terug, dan ben ik 10 weken en 3 dagen. Heb de foto in m'n album staan. Het is duidelijk op de foto maar krijg hem helaas niet scherp gemaakt om op te slaan. Liefs van Inkie