Bio / Maan cyclus

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Ma2Be, 3 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Hi..
    Hier ben ik dus, ben weer terug van het november mama's forum - t is niet helemaal goed gegaan helaas. Mag me nu dus weer melden bij het Zwanger Worden forum. Nou, hallo maar weer allemaal :)

Zat een oude topic terug te lezen van mezelf over maan en bio cyclus. In februari vielen mijn maan en bio cyclus (net als in januari) precies samen.. en schoten we nog raak ook. Typisch maar vast geen toeval.

Ben nu eigenlijk erg benieuwd of de maan en bio cyclus na een mk weer gelijk gaan lopen. Volgens de vk zou mn ei medio april weer moeten komen, volgens de maan iets later:

Sa, 21.April 20:14 Uhr: Beginn der kosmobiologischen Empfängnisfähigkeitsperiode
    Di, 24.April 09:14 Uhr: Mondphasen Empfängniszeitpunkt
    Di, 24.April 09:59 Uhr: Ende der kosmobiologischen Empfängnisfähigkeitsperiode
    (http://www.leichte.info/fuer_Frauen/kos ... lanung.htm)

De calculator heeft weer een ander verhaal:

23/03/07 Eerste dag van je laatste menstruatie (mk?)
    04/04/07 Een beetje vruchtbaar
    05/04/07 Vruchtbaar
    06/04/07 Erg vruchtbaar
    07/04/07 Eisprong
    12/04/07 Innesteldag
    21/04/07 Vanaf hier kun je testen

Dat zijn wel 3 heel verschilende data. Ik denk dat mn lijffie ook nog wel een beetje in de war is en dat er dus even niks anders opzit dan afwachten dus..

2. richmomo

richmomo Actief lid

22 jul 2006
    125
    0
    0
    ik zou niet weten hoe dat werkt maar wel interessant

3. muffie

muffie Actief lid

27 jan 2007
    187
    0
    0
    hey Ma2B

noem het bijgeloof, maar bij mij heeft de volle maan een ongelooflijke invloed op mijn cyclus. Al zolang ik temperatuur valt mn eisprong samen met de volle maan.

2 Januari 2007 was het volle maan. Toen ben ik zwanger geworden en 9 maart heb ik daarvan een miskraam gehad. Ben gelijk weer begonnen met temperaturen, en dit weekend kwam mijn eisprong pas! een week later dan normaal en jawel op de dag van volle maan!

misschien klinkt het een beetje hekserig, maar ik geloof echt heilig in de kracht van de maan (van de natuur eigenlijk)
    en deze maand viel volle maan toevallig ook op de 2de...net als bij mijn vorige bevruchting in januari
    dit gaat heel zweverig klinkten, maar ik denk eigenlijk dat ik nu weer zwanger ben (hoewel het dan pas 2 dagen zou zijn) heb gewoon zo´n sterk gevoel.

Uit je verhaal maak ik niet echt op waarom je denkt dat er ook bij jou zo´n sterk verband tussen zit? vind het wel leuk om hier over verder te kletsen omdat het inderdaad zo bizar is!

x

4. richmomo

richmomo Actief lid

22 jul 2006
    125
    0
    0
    ik geloof hier zeker wel in maar mij nooit in verdiept.
    ik heb een tijd een ritueel gedaan om zwanger worden e bevorderen maar helaas na een tijdje word hetecht minder

5. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Hi Muffie
    Klinkt niet hekserig voor mij in ieder geval.. is volgens mij meer dat je dicht bij de natuur staat.

Op die site www.leichte.info kan je je maancylcus aflezen aan de hand van je geboorte datum en tijd. Eigenlijk al sinds ik dat voor het eerst had gezien, liepen mijn bio cyclus en de maancyclus zo goed als gelijk. Nou heb ik er eigenlijk niet echt op gelet in welke verhouding de volle maan daarin staat.
    Ben jij geboren met volle maan misschien?

Maar, heb het dus even gegoogeld, volle maan de komende maanden:

Volle Maan (http://www.sonnenborgh.nl/informatie/main_zonmaan.htm)
    ma 2 april 19:15
    wo 2 mei 12:09
    vr 1 juni 03:04
    za 30 juni 15:49

Maar volgens het maan-schema van leichte.info zou mijn "Empfängniszeitpunkt" zijn in het eerste kwartier van de maan, op 24 april (zie in mn topic bovenaan):

Eerste kwartier
    di 24 april 08:36
    do 23 mei 23:03
    vr 22 juni 15:15

Omdat ik op die site mn geboortedatum en -tijd moest invoeren, denk ik dat ik dan misschien wel geboren ben in het eerste kwartier van de maan.

Heb dat dus ook weer even opgezocht (http://www.astro.oma.be/GENERAL/INFO/nli008a.html) en, het antwoord (goh..) is dus: Ja!
    Durf er nu wel wat op in te zetten dat jij dan met volle maan bent geboren.. dat kan je opzoeken in bovenstaande lijst.

En.. dat is echt niet toevallig.. vorige keer was mn eisprong en bevruchting op zaterdagochtend 24 februari, zo rond een uur of 9. Die heb ik namelijk duidelijk gevoeld - we zaten in de auto op weg terug van skivakantie en had echt zo'n kramp bij mn eierstok! En toen stond de maan dus in het eerste kwartier. Zegt google. Bijna op het uur precies. Wow!

za 24 februari (http://www.astro.uu.nl/~sluys/Hemel/ast ... ruari.html)
    01.01: De Maan bedekt het noordelijke deel van de Pleiaden, op een hoogte van 12°. Een iets kleiner deel van de sterhoop wordt bedekt dan eind vorige maand, maar daar staat tegenover dat de bedekking later op de avond plaatsvindt. Bekijk ook deze speciale pagina.
    Eerste Kwartier 08.56: De Maan is in de fase van Eerste Kwartier.

De natuur is way cool.

grts!

6. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    PS: antwoord op mijn eigen vraag: denk dat ik dus qua cyclus nu eerder de maan ga geloven dan de verloskundige of de calculator.
    Ben echt benieuwd! 24 april dus...

7. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Dank je.
    Ik had al eerder gelzen hierover, maar kan nergens info vinden.

Ik ga meteen op je link kijken.
    Ben alleen erg slecht in duits :(

8. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    http://www.leichte.info/fuer_Frauen/kos ... lanung.htm

Hi Daisy..
    Die site is niet zo moeilijk. Als je via bovenstaande link erheen gaat, hoef je alleen je geboorte datum en tijd in te voeren. En "ich wil schwanger werden' aanklikken dan. Het schema zegt dan in welke fase van de maan je vruchtbaar bent - als jouw lichaam dus dicht bij de natuur (maan) staat, is het wel waarschijnlijk dat je vruchtbare moment in je cyclus, het "Empfängniszeitpunkt" , gelijk loopt met de stand van de maan waarin je bent geboren. Die maanfase tijdens je geboorte kan je zelf dus ook in deze lijst opzoeken: http://www.astro.oma.be/GENERAL/INFO/nli008a.html

Ben benieuwd of het werkt voor jou!

Groetjes

9. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Als ik op de site kijk zit ik in het laatste kwartier.

Maar wat bedoel je met
    Qua sterrenbeeld ofzo?

10. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Hi Daisy, heb je ook op die duitse site je geboortedatum en tijd ingevuld? Als het goed is krijg je dan een schema te zien met je vruchtbare periodes de komende maanden..

Ik denk eigenlijk wel, omdat je zo te zien pas net met de pil bent gestopt, dat je lichaam nog moet ontpillen - misschien duurt het dan even voor alle hormonen uit je lichaam zijn en je natuurlijke cyclus weer op gang komt.

Met 'dicht bij de natuur' (klinkt wel zweverig zo he hihi) bedoel ik dat je lichaam gevoelig is voor invloeden van de natuur. De mens is tenslotte een zoogdier - en dieren leven veel natuurlijker dan wij mensen. Denk maar aan een vogel die in mei een ei legt, of vogels die op vaste tijden in het jaar gaan trekken. Dat doen ze puur uit instinct, dat wordt zo door de natuur ingegeven. En ik denk dus dat - ondanks ons welvaren leventje - de mens ook dat soort instincten nog wel in zich heeft. De een wat meer dan de ander alleen, en dat is dus afhankelijk van 'hoe dicht je bij de natuur staat', hoe gevoelig je lichaam (en geest) daarvoor is.

Voor sommigen geldt dit helemaal niet (of die staan er niet bij stil, dat kan natuurlijk ook).

11. Fientje29

Fientje29 Bekend lid

18 okt 2006
    542
    0
    0
    België
    Zou het ook wel willen weten, maar versta totaal geen Duits :oops:

12. Saartje41

Saartje41 Lid

25 aug 2006
    42
    0
    0
    Nu heb ik toch een vraagje.

Ik heb op die duitse site mijn geboortedatum ingegeven en de eerste datum is 15/04 dan 2x 17/04 ( wat betekent die tekst ernaast ? )
    Ik heb opgezocht en het was nieuwe maan toen ik geboren werd en 17/04 is het ook nieuwe maan.
    Betekent dit dat voor mij nieuwe maan beter is om zwanger te worden?

Geloof nogal sterk in die dingen ( heb ook een maansteentje rond mijn hals hangen ).

Groetjes,
    Sarah

13. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ja ik heb hem ingevuld.
    Als ik snel ontpil en een cyclus behoudt van 28 dagen, dan klopt de beginn de kosmo... met het begin van mijn vruchtbare periode. Alleen deze maand is het begin van de kosmo... twee dagen eerder.

14. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    @saartje41: dat betekent dan dus inderdaad dat in jouw cyclus tijdens de nieuwe maan je vruchtbare periode valt.. Ik vind het eigenlijk enorm wel enorm interessant, dat dat ook echt zo werkt!

De vertaling:

Sa, 21.April 20:14 Uhr: Beginn der kosmobiologischen Empfängnisfähigkeitsperiode = begin van de kosmologische vruchtbare periode
    Di, 24.April 09:14 Uhr: Mondphasen Empfängniszeitpunkt = maanfase vruchtbaarste tijdstip
    Di, 24.April 09:59 Uhr: Ende der kosmobiologischen Empfängnisfähigkeitsperiode = einde van de vruchtbare periode

Dus het middelste tijdstip is je meest vruchtbare moment. Zorg dan dus dat je je mannetje in de buurt hebt!

Succes :)

15. wiesje

wiesje Actief lid

21 okt 2006
    463
    0
    0
    hallo
    ma2be ik heb een vraagje
    ik ben van 24 augustus 1975 dat heb ik ingevuld
    maar....
    nu zegt ie volgens mij dat ik nu vruchtbaar zou zijn klopt dat?
    want als dat zo is ben ik dus vruchtbaar tijdens mijn ongi?
    doe ik wat fout of lees ik verkeerd
    ben niet goed in duits namelijk..
    liefs wiesje

16. richmomo

richmomo Actief lid

22 jul 2006
    125
    0
    0
    Mo, 9.April 13:28 Uhr: Beginn der kosmobiologischen Empfängnisfähigkeitsperiode
    Do, 12.April 02:28 Uhr: Mondphasen Empfängniszeitpunkt
    Do, 12.April 03:13 Uhr: Ende der kosmobiologischen Empfängnisfähigkeitsperiode

9 april zou ik dan ongi moeten worden?

17. pipi24

pipi24 Actief lid

2 mrt 2007
    359
    0
    0
    huisvrouw en moeder van 1 prachtige dochter
    gelderland
    hoi hoi

even een vraag wat betekend dan die m en w in het rose groene gedeelte
    want daar kon ik niks over vinden.

gr patricia

18. richmomo

richmomo Actief lid

22 jul 2006
    125
    0
    0
    weet ik ook zo niet mijn duits is al helemaal niet zo best.

maar is
    Mo, 9.April 13:28 Uhr: Beginn der kosmobiologischen Empfängnisfähigkeitsperiode
    Do, 12.April 02:28 Uhr: Mondphasen Empfängniszeitpunkt
    Do, 12.April 03:13 Uhr: Ende der kosmobiologischen Empfängnisfähigkeitsperiode

is dan 9 april mn ongi?

19. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Nee, zoals ik de vertaling van Ma2B begrijp:
    Mo, 9.April 13:28 Uhr: Begin vruchtbare periode
    Do, 12.April 02:28 Uhr: Vruchtbaarste dag
    Do, 12.April 03:13 Uhr: Eind vruchtbare periode

Dus je eerste dag ongie zou dan in theorie 14 dagen na 12 april vallen...

20. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb op de faq gekeken en dat ingetypt in zo'n vertaalprogramma. :oops:
    Het heeft te maken met het verwekken van een jongen of een meisje.

Deel Deze Pagina