Hoi, Mijn vriend en ik wonen samen, verder niets geregeld. We willen nu voor de kleine wel alles zeer goed geregeld hebben. Heb je aan een samenlevings contract genoeg, of kan je beter gaan trouwen? Groetjes Vanessa
Voor de kleine heb je niet genoeg aan een samenlevingscontract. je vriend zal dan toch het kindje bij de gemeente moeten gaan erkennen en na de geboorte moeten jullie t gezag regelen. Voor t geregel is trouwen of geregistreerd partnerschap dus handiger. Zijn trouwens al veel topics over met veel info dus als je met de zoekfuctie ff zoekt dan vind je veel info
Ik wilde ook graag de naam van me toen vriend. Dus zijn we getrouwd. Vind/vond het niks als ik anders heet dan het kindje en hem. En kwa geld is het een verschil. Of je nu gaat trouwen met feest of een samenlevings contract.
Wij zijn (al voor de zwangerschap) aan het loket getrouwd. 's Avonds een etentje met intimi. Nu hebben we straks allemaal dezelfde achternaam, vind ik wel heel erg fijn. En het is een stuk minder geregel dan de erkenning. Succes met je keuze!
Bedankt voor jullie reactie's. Mijn vriend gaat de baby zowiezo erkennen. Maar als ik het zo een beetje lees, lijkt me trouwen de beste optie...
Als je voor trouwen gaat, hoef je vriend het kind niet meer te erkennen. Tenminste als je voor de bevalling trouwt.
Ik zal niet zeggen; je kunt beter gaan trouwen.. het is geen moetje.. Maarrrr... als je heel veel van elkaar houdt en je wilt met elkaar trouwen.. jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa doen, lekker trouwen!!!!!!! bevalt mij heeeeeel goed, dat getrouwde leven!
wij hebben gekozen voor een samenlevingscontract toen we dit huis samen kochten.. hierbij meteen een testament op laten maken dat we elkaars erfgenaam zijn... Wij wilden toen niet ff snel trouwen omdat dat het makkelijkste was... en nu heeft me vriend het kindje erkend en dadelijk nog een brief weg doen als de kleine geboren is en thats it.. valt best mee joh dat geregel! Wij willen later een ker trouwen als we het geld ervoo rhebben...
Wij hebben bewust gekozen om niet te gaan trouwen omdat ik nu ineens zwanger ben, wij hebben het idee dat je het dan voor het kindje doet en niet omdat je het graag zelf wilt... Wij willen gewoon gaan trouwen wanneer wij willen.... en op zich het erkennen en het gezag aanvragen is helemaal niet zoveel werk hoor... Ik wil juist straks gaan trouwen als die kleine wat groter is dan kan hij het ook mee maken Maar als jullie willen trouwen dan zou ik het lekker doen hoor Liefs Chantal
wij leven niet samen we wonen nog bij mijn ouders. mijn mannetje heeft zijn kindje erkent en krijgt zijn naam ook. we gaan volgende week in ´ondertrouw´ voor het geregistreert partnerschap. ( dit heeft de rede.. dat mijn mannetje een echte zorgplicht heeft en dan krijgen we van de IB/groep meer geld) toen we bij het gemeentehuis waren, wilde ik eigenlijk wel trouwen, maar mijn mannetje wilt wachten.. omdat we nog niet het geld hebben.. als jullie inderdaad wil trouwen.. moeten jullie dat vooral doen... hihih ik hou je niet tegen hihih
ik ben er een die niet wil trouwen ik heb het boterbriefje niet nodig en daarbij het is makkelijk om te trouwen maar veel moeilijker om te scheiden en tegenwoordig weet je maar nooit een baby is op zich al een hele verandering in je leven ik vind het goed zo maar ieder voor zich natuurlijk
Mijn vriend heeft het kindje al erkend, en straks na de geboorte kunnen we het ouderlijk gezag met 1 formulier regelen. Het valt dus wel mee hoor, met het geregel. Hier kost het ook nog eens niets (volgens de ambtenaar die ons bij de erkenning hielp). Ze vragen zelf de uittreksels op en wij hoeven alleen een formulier te ondertekenen en in te leveren bij de aangifte. Wel moet je eigenlijk daarnaast een testament maken, waarin je de rest vastlegt, en evt. voogdij enzo. Maar dat is wellicht bij trouwen ook zo?
Wij hebben een geregistreerd partnerschap , dan moet je partner nog wel iedere keer het kind erkennen. Maar voor de wet geld het als getrouwd op post van belastingsdienst bijvoorbeeld heb ik 2 achternamen die van mn man en mn meisjes naam. Maar niemand verwacht een feest met bruidsjurk en polonaise bij een partnerschapsregistratie we hadden het gedaan 6 weken voor de bevalling stonden binnen 5 minuten weer buiten het gemeentehuis.
wij gana gerigistreerd partnerschap doen...OOk dan kun je de achternaam aannemen van je vriend...Je gaat zelfs in ondertrouw etc, het enige verschil is, dat je geen ringenuitwisseling doet....
wij gaan ook geregistreerd partnerschap doen. 3 april gaan we in ondertrouw en 1 mei even een handtekeningetje zetten. trouwen willen wij nog even bewaren tot we geld hebben om toch een leuk feestje te geven. samelevingscontract lijkt me in combi met kids niet zo handig. je betaald er een hoop voor en moet alsnog naar kantongerecht om gezag te krijgen (de vader dan)
Bedankt allemaal voor jullie antwoorden. We hebben het er natuurlijk al vaker over gehad. Net nog even goed besproken. En we hebben gekozen voor trouwen ipv geregistreerd partnerschap. Alleen nog een datum prikken. Maar dat komt allemaal wel goed. Liefs Vanessa