geen geslachtsbepaling bij de 20 weken echo?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door lizab, 15 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lizab

    lizab Fanatiek lid

    7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hallo Allemaal,

    Ik kom net bij de verloskundige vandaan en die vertelde mij dat ze in principe geen geslachtsbepaling doen bij de 20 weken echo. Hooguit als het echt heel erg duidelijk is..

    Nu kan ik me daar wel overheen zetten, maar had me er stiekem wel op verheugd dat ik zou weten of we een jongetje (volgens mijn man) of een meisje (volgens mij) zullen krijgen.

    Hoe ging dat bij jullie. Kregen jullie het wel te horen?

    De echo gaat plaatsvinden in het WIlhelmina ziekenhuis in Assen
     
  2. Bo20

    Bo20 Fanatiek lid

    8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Je kunt het aangeven.. En dan gaat de echscopist(e) er apart naar kijken! Succes.. en heel veel plezier! :)
     
  3. baby4me

    baby4me Fanatiek lid

    11 apr 2007
    1.830
    0
    0
    wat raar dat je vk dat zei...ik weet ook niet beter dan dat ze t doen als je aangeeft dat je t graag wil weten. veel vk vragen uit zichzelf al of je t wil weten of niet.
     
  4. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    hier in het ziekenhuis deden ze absloluut niet moeilijk, ze vroegen zelfs of ik het wilde weten. de echo is er niet voor bedoelt maar hun begrijpen zelf ook wel dat je al zo lang in spanning hebt gezeten en je wilt graag weten of je een gezonde jongen of meid krijgt.
     
  5. Miep en Miep

    Miep en Miep VIP lid

    27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Hier heeft ze er wel naar gekeken..
    maar was niet zichtbaar..Tja dat kan ook nog...
    de beentjes zo dicht bijelkaar.. :)
    Nu gaan we donderdag terug voor een geslachtsbepaling,
    en dat mocht dan voor de helft van het geld omdat ze het zo sneu vond dat ze het niet kon zien voor ons.. ;)
     
  6. joyce1980

    joyce1980 Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    toen ze bij ons de echo gingen maken vroegen ze eerst of we het geslacht wilden weten of niet.
    wij wilden het graag weten, ze liepen wel gewoon de lijst af met alle punten die ze na moesten kijken en op een gegeven moment zagen ze het en toen vroegen ze het nog een keer.
    vond het wel netjes dat ze het vroegen!

    zou het anders gewoon bespreken met diegene die de echo maakt!

    joyce
     
  7. Angeltje24

    Angeltje24 Bekend lid

    22 nov 2006
    536
    1
    18
    De reden waarom je VK dat gezegd zou kunnen hebben is omdat ze bij de 20 weken er niet uitgebreid naar op zoek gaan als ze het niet goed kunnen zien of het kindje er niet goed voor ligt.
    De 20weken echo is echt om te checken of je kindje gezond is. Als je kleintje er goed voor ligt zullen ze altijd vragen of je het geslacht wil weten...is dit niet het geval dan zullen ze je verwijzen naar een echoburo waar je terecht kan voor geslachtsbepaling....
     
  8. laatje

    laatje Fanatiek lid

    5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Bij mij vroeg ze het meteeen. Ik heb aangegeven dat ik het graag wilde weten als het heel duidelijk te zien was. Ze heeft gekeken, maar beeb werkte niet mee. Nu bij 26 weken pretecho laten doen, toen zag ze wel duidelijk dat het een meidje is.
     
  9. berbel

    berbel Fanatiek lid

    25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Ze hebben bij ons wel even gekeken maar niet heel veel moeite ervoor gedaan, daar was deze echo niet voor zei ze.
    Ze kon dus niet zien wat het was.
     
  10. Minie79

    Minie79 Lid

    8 sep 2006
    88
    0
    0
    Schiedam
    Bij ons vroeg ze of we het wilde weten. Ze heeft het toen laten zien en later nog een keer voor de zekerheid. Deed er helemaal niet moeilijk over.
    Wat een verschil zit er dan tussen.
     
  11. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ze hoeven het niet te kijken,maar de meeste doen niet moeilijk.

    heb wel al eens hier op het forum gelezen dat echoscopist het niet wilde doen.

    en dan heb je dus pech,het is toch een medische screening.

    ik krijg om de 2 weken een echo en telkens een andere gyn. elke keer vragen ze of ik het wil weten.moet dus wel lachen telkens met de vraag of hij misschien dan in een meisje is veranderd?
     

Deel Deze Pagina