vandaag zwangerschap bekend gemaakt, reacties vielen tegen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sterre01, 25 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Hebben meer dames dit gehad?
    Bij m'n eerste zwangerschap was iedereen in shock, maar positief ik was jong (19) net samen met m'n partner. Zijn er toen samen voor gegaan.
    M'n tweede zwangerschap, hebben we 3 jaar over gedaan. Ziekenhuisbezoeken (medische malle molen) hoop tranen en ellende mee gemaakt. Toen ik eindelijk zwanger was was iedereen zo blij!
    Vandaag m'n 3e onverwachte zwangerschap bekend gemaakt, ballonnen door m'n zoont lekgeprikt en er kwam roze/blauwe confetti uit. Heel duidelijk. M'n schoonmoeder was blij en moest huilen, m'n schoonzus liep weg en reageerde helemaal niet en de rest ook eigenlijk niet. Viel me zo tegen! 😢

2. Huusje

Huusje Actief lid

30 mei 2016
    427
    1
    18
    Oh wat stom zeg! Geen ervaring mee, maar ik kan me goed voorstellen dat dit niet de reactie was waarop je gehoopt had. Probeer je toch te focussen op het positieve - je schoonmoeder die overduidelijk wel heel blij was - en de rest er lekker in te laten stikken. Jullie gezin, jullie keuze en jullie blijdschap. Laat het niet door anderen verpesten! (Waarom liep je schoonzus weg?)

3. Mamaaa1988

Mamaaa1988 Actief lid

2 mei 2016
    195
    4
    0
    Wat jammer!
    Wellicht komt dit ergens vandaan? Iets gebeurd de afgelopen tijd? Hebben jullie het misschien financieel niet makkelijk? Ik gok maar ies hoor, misschien dat het voortkomt uit bezorgdheid bedoel ik eigenlijk..

Namens mij in ieder geval; gefeliciteerd!

Mijn eerste is ook uit 2008 en ik was ook 19 toen ik zwanger raakte (bewuste keus), en nu ook zwanger van de derde 😊

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wat jammer zeg, zo'n reactie. Ik kan me alleen maar voorstellen dat er iets persoonlijks is met je schoonzus. Bijvoorbeeld dat ze moeilijk zwanger kan worden, een miskraam heeft gehad of jaloers is?

5. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Misschien dat je schoonzus zwanger probeert te raken en dat het niet lukt. Zoiets.
    En wie bedoel je met de rest?

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

6. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Nou je het zegt, ze willen wel graag een derde!
    Maar hoorde net van m'n partner dat ze het daarvoor al geraden had toen ze samen naar de speeltuin liepen om de kids op te halen. M'n moeder wist het al en die was super blij. M'n schoonmoeder liep huilend naar buiten (wel van blijdschap) en schoonzus liep weg. Ik vond het al zo vreemd, ze zei verder niks. Alleen later ik had het al geraden en verder geen woord😂 Vreemde gewaarwording!

7. lisa27

lisa27 Bekend lid

25 sep 2013
    557
    91
    28
    Vrouw
    Gefeliciteerd!! Ik snap je heel goed. Wij hebben het ook net verteld.... Kregen niet de reacties die we hadden verwacht. Vooral van schoonouders.....

8. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Ik denk dat er bij je schoonzus een onderliggende reden zit
    Waarom haar niet bellen? Of beter bij dr langsgaan?

9. Eblr4

Eblr4 Niet meer actief

Als eerst van harteee gefeliciteerd met de zwangerschap!

Wat naar.. Ik kan me als geen ander voorstellen hoe het is. Zou als ik jou was er verder niets over zeggen en lekker genieten met je mannetje en kindjes. Trek je er niets van aan. Je schoonmoeder is blij (oma van de baby) en dat telt meer toch?

10. wendy424

wendy424 Fanatiek lid

24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    Misschien heeft het er mee te maken dat het bij haar misschien niet lukt?

Wij hebben het gister tegen me schoonouders verteld, kreeg ook totaal geen leuke reactie, ze zei ik weet niet of ik daar nu wel zo blij mee ben. Later draaide ze wel bij maar vond het echt niet leuk.

11. lisa27

lisa27 Bekend lid

25 sep 2013
    557
    91
    28
    Vrouw
    Nah! Waarom vond ze het niet leuk? Zo jammer he dat soort dingen

12. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Gefeliciteerd. Maareh, ze hoeven toch niet mee te gaan in jullie ballonnengeprik? Je hebt in je hoofd hoe je het wilt, maar kiezen voor zo'n manier om het bekend te maken is juist als het erop aankomt niet zo handig. Er is bij zo'n toneelstuk, hoe leuk ook, geen interactie. Bij vertellen wel. Dan weten mensen dat ze kunnen reageren, mondeling. En daar is dan gelegenheid voor. Onderschat dus de invloed van de aankondiging zelf niet. En dat je moeder het al wist helpt natuurlijk ook niet.

13. lisa27

lisa27 Bekend lid

25 sep 2013
    557
    91
    28
    Vrouw
    Ik vind het juist heel leuk om het zo bekend te maken. Weer eens wat anders!

14. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Allereerst gefeliciteerd!

En ten tweede, vervelend voor je dat je schoonzusje niet reageerde zoals jij graag had gewild.

zoals de rest eigenlijk ook al aangeeft, het kan te maken hebben dat er bij haar momenteel iets speelt, waardoor het lastig is. Bel haar op en praat er over!

Plus de manier waarop je iets verteld kan ook weinig ruimte geven voor een ander. Het feit dat je schoonmoeder ook al niet kon reageren en huilend naar buiten moest lopen zegt hierover eigenlijk al genoeg, plus wisten blijkbaar een aantal mensen het al, wat dan ook niet echt helpt.

Kijk en de manier van aankondigen hoeft ook geen ruimte te geven voor een ander hé! Dat mogen jullie precies zo doen, als jij wilt! Alleen moet je je wel bedenken dat mensen, mensen zijn, en emoties hebben en daardoor niet altijd precies zo reageren als jij wilt. En hoe groter het toneelstukje er omheen, hoe groter jou verwachtingen zijn, hoe groter de kans op reacties anders dan jij wenst.

Laat die ene reactie niet je rot voelen, terwijl de reacties verder allemaal heel leuk waren! Geniet van de leuke reacties!

15. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Na dit is absoluut niet zo. M'n jongste werd gister een, vandaar dat iedereen er was voor de verjaardag van onze jongste. Bij haar hebben we er ruim 3 jaar over gedaan inclusief ziekenhuis. Vandaar dat de leeftijd ook zo enorm groot is tussen de oudste en de jongste (beide van zelfde vader net zoals nr 3) ze hadden ons aangeraden als er een wens was voor een 3e wij ons weer konden melden in het ziekenhuis. M'n moeder had ook niet gezegd dat ze het al wist. Maar had het haar in vertrouwen verteld omdat zij de oppas is van onze andere kids.
    Dus nee geen toneelstuk, de oudste prikte de ballon lek.
    Achteraf gezien reageerde ze zo omdat ze het al wist en stiekem geraden had en nee wat anderen er van vinden hoeft er ook niet toe te doen. Maar de shock dat ik überhaupt in verwachting was was gewoon enorm. Ook omdat het medisch gezien niet echt kon en we gewoon voorbehoedsmiddelen gebruikte.
    Des al niet te min, vond ik het op t moment zelf niet leuk. Was zwaar gespannen en vond het doodeng om te vertellen.

16. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    M'n schoonmoeder is een aparte dame, heel lief. Maar kan niet met emoties overweg/een alcohol probleem. Ze huilt heel snel, om alles. Toen het nieuws door drong was ze super blij natuurlijk.
    Ze hoeven ook niet te reageren hoe ik wil, zeker niet.
    Maar een of andere manier deed het wel verdriet net alsof een derde er niet toe doet.

17. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Gefeliciteerd!

En helaas heb je gelijk, de zwangerschap van een derde doet er voor de omgeving vaak niet echt toe. Maar dat veranderd echt wel als de kleine straks geboren is, dan wordt er net zoveel door die zelfde omgeving van gehouden als van grote broer en zus.

18. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Tja ik snap je dus wel. Bij onze zoon wist iedereen het ook ivm onze ivf poging waar we erg open over zijn geweest. Deze keer wilden we graag het verrassingseffect. Met name bij mijn schoonfamilie dan, mijn eigen moeder zit in een verpleegtehuis en krijgt dit soort dingen niet meer mee.
    Wij hadden er dus ook een happening van gemaakt. Met een uitgebreid diner en een taart waar de aankondiging op stond. Die hebben we voor het diner op tafel gezet. Ik stond van een afstandje te filmen, toen de rest de taart bekeek. Ik stond te trillen van de zenuwen. De reactie van mijn schoonouders was hartverwarmend en met name die van mijn schoonmoeder. Onbetaalbaar.. dus tja, ik begrijp je teleurstelling wel. Soms heb je een bepaald idee in je hoofd. Jammer dat het dan anders loopt.

En natuurlijk gefeliciteerd!!!

19. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Oh sorry, dat van je schoonmoeder heb ik gewoon verkeerd begrepen!

Maar meid, het is logisch dat je het jammer vind! En het is ook jammer! Maar laat het niet je zwangerschap nu beïnvloeden, het was voor jullie al een groot genoege shock! En ze zijn vast heel blij als je wat verder bent, als ze gewend zijn aan het nieuws! Dat hoop ik in ieder geval voor je!

20. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Ik begin er zelf steeds meer aan te wennen en ben nu ook super blij, ben al heel benieuwd naar de geslachte echo en het verbouwen en winkelen:D
    Ben heel benieuwd naar onze kleine uk, m'n twee andere kids lijken op hun papa. M'n moeder vraagt ook vaak hoe het gaat en wanneer ze mag winkelen haha, een eigen vader heb ik niet meer die overleed toen ik 12 was. Daarom vond ik de reactie van m'n schoonvader prachtig! M'n oudste vraagt nu steeds wanneer we weten of hij een broertje of zusje krijgt. Hij hoopt nu op een broertje.
    Ag soms gaat het niet zoals je verwacht, maar wij zijn er blij mee. Bijzonder, onverwacht net of het zo moest zijn.

Deel Deze Pagina