Afgelopen week/ 2 weken lijken mijn volle werkdagen ineens wel erg slopend. Ik werk 2 dagen van ruim 10 uur staand. Nooit moeite gehad met t vrle staan lopen tillen bukken etc. Maar nu ben ik een half uur na t avond eten volledig in coma voor een uur of 10. Om vervolgens hartstikke stijf wakker te worden. Vind t echt erg dat ik nu al moeite lijkt te krijgen met m'n werk.. Hoop dat dit tijdelijk is maar wat als.. ?
Ik zou zeggen; luister naar je lichaam... het is zoals het is en daar kun je het beste naar handelen; kun je op je werk aangepast werk krijgen of in ieder geval minder lang/ veel staan o.i.d? Kijk even wat de mogeljkheden zijn, wellicht dat die er zijn en je dus nog wat weken door kan met je werk.
Zoveel jaren en ellende heb je moeten doorstaan om zwanger te worden. Het is nu tijd voor jou en je baby. Denk aan jezelf en ga minder/halve dagen werken. Iedere zwangerschap is anders, bij de een trekt het weg en bij de ander niet. Als t bij jou niet weg trekt dan loop je alleen maar achter de feiten aan. Ik zeg altijd; er heeft nog nooit iemand een medaille gekregen voor een perfecte zwangerschap dus loop die 9 maanden zoals jij hem wilt en kan belopen. Je mag echt rust pakken en aan jezelf denken! Een hele mooie zwangerschap gewenst!
Ik ging bij mijn tweede met 18 weken de ziektewet in. Werkte zo'n 3 dagen per week (wel zware zorg) en bij mijn oudste ging dit zonder problemen tot 30 weken. Bij de 2e kreeg ik enorm last van duizelingen en was ik niet vooruit te brandenemen. Ook thuis moest ik heel erg bijkomen wa't lastig was met een dreumes erbij. Het ging toen gewoon niet. Ik vond het eerst een vreselijk idee nog niet eens op de helft, maar achteraf gezien was het perfect. Ik kreeg halve diensten, vaste tijden en hield het prima vol tot aan mijn verlof. Tuurlijk had ik liever gewoon volledig doorgewerkt, maar wat niet kan kan dat kan niet. Denk aan je lijf en luister ernaar!
Wat niet gaat, dat gaat niet. Tien uur lang staan, ik moet er niet aan denken. Met achttien weken heb ik mijn werktijden ook aangepast. Normaal werkte ik veel over, daar ben ik mee gestopt. Het voelde heel kneuzig maar wat birds86 zegt, dat zei m'n omgeving ook. Na al die ellende is het tijd voor mama en baby. Gewoon naar je lichaam luisteren en dat werken komt straks wel weer joh .
Thx dames voor de lieve woordjes! Heb net een gesprek met m'n werkgever gehad en ik ga idd minderen in uren. Hoe wat wanneer moeten we nog bespreken.
Hi zonnetje, hier ook zwaar met werk.. en ik doe ik zittend werk. Voor de mijn vakantie (dus 4 weken geleden) ben ik twee weken halve dagen gaan werken in verband met lage bloeddruk en extreme vermoeidheid. Nu weer terug van vakantie en aangegeven dat ik weer hele dagen wil werken.. Maar net dacht ik.. 'even mijn hoofd neer leggen terwijl ik nadenk over iets werkgerelateerd', half uur later werd ik wakker.. Was daarvoor ook weer heel trillerig, licht in het hoofd en zweterig = lage bloeddruk.. Dat kan natuurlijk echt niet! (gelukkig alleen op kantoor vandaag ). Dus ik zit nu echt te twijfelen wat ik moet doen.. Toch maar weer halve dagen gaan werken? argh Het is wat met ons, maart mama's van een meisje . Maar luister naar je eigen lijf. Je kan beter minder of aangepast werk gaan doen en dat langer vol houden.. dan dit..
Ik begrijp je volledig.. Ik ben nog maar 15 weken en vind het nu al zwaar worden, ik werk fulltime, elke dag 8 uur, 1 dag per week 9 uur. Heb ook geen weekend, enkel woensdag en zaterdag vrij (dus kan nooit 2 dagen recupereren). Heb ook een staand beroep, jammer genoeg. En aangezien ik in de verkoop sta en vaak helemaal alleen ben kan ik geen pauze nemen, eten gebeurd snel snel tussendoor :/ Ik ervaar het wel als zwaarder dan de eerste zwangerschap, waarschijnlijk omdat ik een kind thuis heb nu waar ik voor moet zorgen Luister naar je lichaam, als je echt toe bent aan rust kan je misschien met je arts overleggen wat te doen?
Heel goed dat je voor jezelf en je kindje kiest.. Elke zwangerschap is anders en als je lijf aangeeft dat het niet gaat gaat het niet... Ik ben 16 weken en ben ook gesloopt na een volle werkdag (sta dan ook de hele dag op mijn benen) en ik werk maar parttime.. Rust pakken en naar je lijf luisteren!