Help! behangscheuren hoe af te leren!

Discussie in 'De lounge' gestart door Mila24, 5 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Yildiz heeft een lap behang lopen scheuren in de slaapkamer.
    Ze had nu ook een ander plekje gevonden om te scheuren en daar zit nu dus ook een hap behang uit.
    Ik heb geen idee hoe ik haar dit moet afleren! ze zit gewoon te pulken tot ze een stukje heeft en dan maar lekker scheuren! :oops:
    Dus als iemand een goeie tip heeft hoor ik het graag!
     
  2. amaranta

    amaranta VIP lid

    6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Je huis verven?
    Ik zou het niet weten, een keer een corrigerende tik wellicht? Of zeg ik nou iets heel geks?
     
  3. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    foei maria en dat voor een juf...
     
  4. amaranta

    amaranta VIP lid

    6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Ik weet het niet. Ik heb geen behang in de klas.
    En sowieso is juffrouws wil wet in het onderwijs.
    Als ik zeg dat iets niet mag dan doen de meeste kinderen dat ook niet.
     
  5. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Ja verven ;) we willen over een aantal maanden verhuizen maar dit huis huur ik van een particulier dus moet in de staat zijn zoals het was ;)
    En een tik uitdelen daar ben ik niet zo van al was ik er wel bijna toe in staat toen ik zag wat ze had gedaan.
    Mijn man maakt zich er niet druk om die zegt ik plak er wel een nieuw velletje over heen ( hij kan niet eens behangen :S )
     
  6. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ach wij hebben het gewoon zo gelaten tot hij wat groter was en toen een nieuw behangetje ertegen geplakt.

    geen gezicht maar ja.
     
  7. amaranta

    amaranta VIP lid

    6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Ik ben ook niet van het tikken hoor.
    Maar ik heb geen flauw idee.
     
  8. Ranjeewha18

    Ranjeewha18 Niet meer actief

    hihi dat deed ik vroeger dus ook..! :D
     
  9. Niet meer actief

    verven inderdaad.. Toen wij ons huis kochte hadden er mensen in gewoont met 4 kinders... die hadden elk stukje muur te pakken gehad, was t niet kapot dan hadden ze er wel op getekend... wij hadden t al snel bedacht en hebben toen heel t huis geschilderd ipv behangen, iedeaal als er dan eens een vlekje op zit dan is t even de kwast erover en t is weer netjes
     
  10. Lilith

    Lilith Fanatiek lid

    6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Ik weet nog dat ik vroeger pink panther behang had en dat molde ik er ook af.

    Ik gooide de stukjes steeds achter mijn bed in de veronderstelling dat mijn ouders het dan niet te weten kwamen :)
     
  11. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ik kreeg vroeger (ook ik heb dat gedaan :) ) gewoon een tik voor mijn reet.... :D

    de oudste heeft het gelukkig nooit gedaan, maar de jongste wel, en die tik (heb er 1x een tik voor der reet gegeven) hielp nog steeds :)

    stukje weer vastgeplakt en later toen ze groot was weer ander behang erop...en later verf

    maar iets anders dan een tik voor de reet of verven zou ik niet weten...de tijd dat ze gaat "schilderen" komt dan ook vanzelf...

    oplossing hiervoor...van dat krijtverf :) kind moest toch ook de kunstenaar kunnen spelen ;)
     
  12. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Hihi smoekie, hier precies hetzelfde vroeger...en ik moet zeggen, het hielp wel.
    Maar goed, behangetjes zijn altijd erg aanlokkelijk voor kinderen om aan te pulken. Ik beet ook overal op, bedje, stoelen, noem maar op, overal stonden tandafdrukken in. Tja, anders toch gewoon een verfje op de muur.
     
  13. Meliske

    Meliske VIP lid

    29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    je mag toch wel een tik op de vingers geven?
    je hoeft niet heel het handje eraf te slaan maar een tikje mag toch wel?

    ik zou haar echt straffen daarvoor hoor, desnoods zonder tik op de vingers, maar dan verplicht ergens in een hoek zitten ofzo.
     
  14. hardloper

    hardloper Niet meer actief

    tik hielp hier niet. wel een klein snoepje de volgende morgen als ze niet hadden gescheurt. en dan na een week iets groters. en na een tijdje deden ze het niet meer, en heb ik het behang gerepareerd :D
     
  15. juudje

    juudje Fanatiek lid

    7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Ik denkl verven idd de enige reden is. Ik heb "vroeger" ook het hele behang van mijn muren afgetrokken. Haha.

    Als ik iets stouts had gedaan en naar mijn kamertje moest, vond ik dat niet erg. Kwam mama mij daarna halen had ik toch mooi een baan behang eraf getrokken. Kon ik weer langer blijven zitten. Hahaha. Dan begon ik de lades van mijn commode maar leeg te halen. Hahaha.
     
  16. CreaLinda

    CreaLinda Bekend lid

    31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Ja hetzelfde als op tv, werkt echt:

    Je betrapt haar, gaat door je knieën, kijkt haar aan en zegt op een duidelijke boze toon: Ik wil niet dat jij aan het behang zit. Als je dit nog een keer doet dan zet ik je op de gang (of waar jouw stoutplekje is). Doet ze het dan nog een keer, dan gaat ze dus daarheen.

    Na een minuut of wat haal je haar daar weer weg (steeds terug zetten als ze er weg gaat, zonder wat te zeggen). je zegt nog een keer duidelijk dat ze daar zat omdat ze aan het behang gepulkt heeft, laat haar beloven dat ze het niet meer doet, maakt het goed.
    Klaar

    En dit herhalen totdat ze het niet meer doet.


    Ik hoop dat het niet te betweterig overkomt, want zo is het niet bedoeld, maar ik heb in verschillende situaties gemerkt dat dat wel is wat werkt.

    Linda
     
  17. Mamzie

    Mamzie VIP lid

    29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    mijn moeder liet me lekker scheuren :D

    Heeft ze nu voordeel van want vind het nog steeds leuk om te doen. En als ze nu een ander behangetje wil dan laat ze mij eerst er alles af scheuren ( want zij heeft er een hekel aan ) :D

    Dus het heeft ook zijn voordeel ;)
     
  18. Kellly

    Kellly Fanatiek lid

    5 mrt 2007
    1.437
    0
    0
    Ik denk dat dat vaak juist het probleem is ....athans ik deed het altijd als ik in bed lag.

    mijn moeder had een potje met deksel (oud appelmoespotje) met behangplaksel en deed elke morgen de stukjes weer op zijn plekje terug plakken ;)
     

Deel Deze Pagina