niet willen slapen in peuterbedje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door esmee1808, 15 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. esmee1808

esmee1808 Actief lid

13 aug 2010
    458
    0
    16
    We hebben nu een aantal dagen een peuterbedje maar krijg het niet voor elkaar om mijn dochter er te laten slapen.

Ze heeft hem mee opgezet en opgemaakt en vind het prachtig om er in te liggen maar slapen ho maar.

Alleen op haar kamer achter laten in het bed lukt niet want dan krijst ze heel de straat bij elkaar. Dus ga er dan bij zitten maar ze vecht gewoon uren tegen haar slaap. Ze valt wel steeds weg om in slaap te vallen maar ze doet dan gelijk die ogen weer open en zo houd ze het uren vol.

In haar ledikant slaapt ze meteen....
    Ben ik misschien nog te vroeg en moet ik nog maar even wachten of heeft iemand nog tips ??

Ze is nu 20 maanden

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik zou het gewoon loslaten. Als ze in haar ledikant wil slapen prima toch. Mijn oudste slaapt ook nog steeds in haar ledikant, wel zo'n prettig idee vind ik zelf dat ze er niet zelf uit kan. En ze ligt er prima in. Ik zou het bed gewoon laten staan en er verder niets over zeggen. Wie weet wil ze er op een avond zelf opeens wel in slapen.

3. babyproject

babyproject Niet meer actief

Wat je nog kunt proberen is je man haar op bed laten leggen.

Als ik het doe, mag ik niet weg. Legt ze haar hoofd op mijn schoot en vecht ze idd tegen de slaap. Valt ook zittend in slaap, maar schrikt wakker als ik weg wil gaan en gaat dan ook keihard krijsen.
    Als mijn man het doet, is er geen probleem? Ze gaat gewoon liggen als hij het zegt. Ook als ik haar op bed leg en hij komt aan het einde alleen nog een zoen geven is het ook goed... ?

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier wil ze ook nog niet. Hebben nu het ledikantje op haar nieuwe kamer erbij gezet, is ze haar nieuwe kamer tenminste wel gewend en dat is geen probleem.

5. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Zou haar nog lekker in het ledikant laten slapen. Ze is nog zo jong.

6. esmee1808

esmee1808 Actief lid

13 aug 2010
    458
    0
    16
    Mijn vriend kan haar alleen in het weekend op bed leggen want is door de weeks niet thuis dus dat gaat ook niet werken.

Misschien het toch maar even los laten en het over paar maanden nog eens proberen

7. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Onze zoon slaapt ook nog in een ledikant en zowel hij als wij vinden dat prima. Nouja zolang het goed gaat ben ik blij. Dus als ze zo ontzettend tegenstribbelt en in het ledikant wel goed slaapt waarom dan een strijd aangaan? Je zou het bedje op haar kamer kunen laten staan (als t past) zodat ze eraan kan wennen enz. Maar ik zou er geen probleem van maken. X

8. esmee1808

esmee1808 Actief lid

13 aug 2010
    458
    0
    16
    Ja ze staan allebei op haar kamer.

De reden van het overgaan op peuterbed is omdat het ledikant niet meer zo stevig lijkt en de bodem er steeds uitvalt. Was wel een duur bed maar kan blijkbaar weinig hebben want mijn docht ligt gewoon stil in haar bed gaat niet eens staan ofzo.

9. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik zou haar gewoon in ledikant laten. Hier was het andersom, wilde zie niet meer in ledikant en in peuterbed sliep ze meteen...

10. Bastet

Bastet Niet meer actief

Bed in de lengte tegen de muur en een bedhekje aan de andere kant?
    Dat werkte bij mijn dochter, die was bang eruit te vallen.
    Na een half jaar ongeveer heb ik het hekje weggehaald en het is niet meer teruggezet.

11. esmee1808

esmee1808 Actief lid

13 aug 2010
    458
    0
    16
    Het bedje staat tegen de muur met bedhekje ervoor

12. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    Ik hb t nog niet geprobeerd maar mijn zoontje kan bij ons in bed al niet slapen

Hij is een enorme woeler en houdt van die gevangenheid (zegmaar) hij is bijna 2 jaar dus ik zou zeggen lekker terug in ledikant waarom nu al peuterbed?
    Ik ga wel over op t moment dat hij probeert te klimmen

M'n zoontje gaat soms na in bed leggen nog Ern uur liggen kletsen en relax liggen met z'n benen tegen de spijlen enz
    Ook vind k t prettig dat hij er niet zelf uit kan nog

13. esmee1808

esmee1808 Actief lid

13 aug 2010
    458
    0
    16
    Peuterbed hebben we gekregen dus geprobeerd niet omdat ik zo graag wil dat ze al in groot bed slaapt maar omdat de bodem van haar ledikant er steeds uit valt dus niet echt veilig meer is.

14. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    Oh balen!!

Eventueel mss via Mp zon Ikea ledikant waar d zijkant eruit kan dan kan ze er al aan wennen

Ik zag t laatst voor 25 euro

15. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.211
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Kan je haar slapend overleggen? Hier is op de een of andere manier de truc; als ze ergens in WAKKER word, dan is 't wel leuk en veilig genoeg blijkbaar, maar in een nieuw bedje ( Campingbed bij opa en oma, peuterbed, ledikant ) gaan slapen, ho maar! Ik heb haar slapend in haar nieuwe peuterbed gelegd en sindsdien is er geen probleem meer! Ze vind 't zelfs fijner omdat ze nu 's ochtends gaat zitten spelen of naar mijn slaapkamer komt ipv dat ze in die gevangenis van een ledikantje zit.

16. esmee1808

esmee1808 Actief lid

13 aug 2010
    458
    0
    16
    Dat ga ik vanavond is proberen om haar slapend over te leggen wie weet lukt het dan.

Deel Deze Pagina