In een merengue-botercreme recept, die ik voor een babyshower taart ga maken, staat vanille extract. Dit is niet de vanille aroma die je id supermarkt koopt. Ik heb vanillesuiker in huis. Het extract moet ik bestellen. Kan ik ipv extract ook de suiker gebruiken?
Ja dat kan. Dan weeg je het mee af met de suiker die je in de botercrème doet. Dus niet extra er aan toevoegen.
Extract is wel veel lekkerder van smaak. Ik zou vanillesuiker of vanillestokjes gebruiken. Als laatste optie pas aroma.
Heb je nu niets aan, maar je kunt vanille extract ook zelf maken. Gewoon 2 vanillestokjes opensnijden en in een fles doen en dan wodka erbij doen (minstens 40% alcohol). Dat laat je dan minimaal 2 maanden staan en dan kun je het gebruiken. Hoe langer je het laat staan, hoe lekkerder. Ik vul hem steeds bij met wodka en af en toe doe ik er nieuwe stokjes in.
Ok dank.. Ik ga voor de vanillesuiker. De aroma uit de supermarkt vind ik niet lekker... Wil'm inderdaad zelf gaan maken @Rosao Is superlekker denk ik!