Dames, ik zit een beetje te vechten met de pap en de melk, ik heb nu 2 schema's en eigenlijk is het nu elke dag anders, beetje verwarrend voor ons allemaal! Dus welke van de 2 is beter?? 07:00uur 210/7 10:00uur fruithapje en liga/koekje 12:00uur 180/6 14:30uur boterham plus thee of yoghurt 17:30uur groenten 20:30uur 210/7 OF: 07:00uur 210/7 10:00uur fruithapje en liga/koekje 12:00uur Bordje pap 14:30uur boterham plus thee of yoghurt 17:30uur groenten 20:30uur 210/7 Moet ik de fles laten vallen of de pap? Groetjes!
Ik vindt beide schema's een beetje gek eigenlijk. Waarom wil je 's middags en een broodje en pap geven? Of en een fles en heel veel later pas en broodje? Ik zou om 12 uur een broodje met een kleine fles erbij geven en 's middags evt yoghurt of een koekje/sap. Ik zou zoiets doen: 7:00 fles (evt pap of papfles) 10:00 fruit 12:00 kleine fles met een boterham 14:30 (of iets later als dat lukt) yoghurt of sap met een koekje 17:30 warm eten en dan 's avondsd nog een fles zo laat als je wilt.
Finn krijgt hier eigenlijk altijd pap alleen in zn fles sochtends en savonds...wij doen geen pap van het bordje. Wel eet hij tussen de middag 2 boterhammen. Je zou tussen de middag inderdaad een broodje kunnen geven met eventueel een flesje melk...(krijgt Finn niet). Finn krijgt verder nog sochtends een fruithap, rond 15.00 een koekje en sap en dan nog een groentehap savonds...
Suggestie: 7:00 210/7 met bambix (pap) (maar probeer eens 180/6) 10:00 fruit (zonder liga, naar mijn idee niet nodig) 12:00 belegde boterham + thee 15:00 koekje + water 17:30 (lijkt me vroeg) groenten (hoe laat eet je zelf?) 20:30 fles (180/6) 3 volwaardige eetmomenten + 3 tussendoortjes (fruit, koekje, late fles)
ik zou ook voor het schema van wup of cygnet gaan. Ik heb wel eens meer gehoord van boterhammen s middags maar ik vind het altijd een beetje gek, zelf eet je toch ook om half 3 geen boterham meer. En ik gaf idd melk na de boterham, dat drink je zelf ook toch?? Als je melk drinkt. Als ze ouder is kan het overgaan op halfvolle melk. Ik heb zelf altijd geprobeerd om een "normaal" schema te doen zoals je zelf ook doet. Dus tussen de middag een boterham en groenten om half 6/6 uur. Zag namelijk wel eens dat het om 4 uur gegeven werd, getsie dan heb ik zelf ook geen zin in een warme maaltijd.
Ik geef 's morgens ook 180/6 pap (ongeveer 7 scheppen bambix granen) van een bordje, en dat gaat er hier prima in, maar J. is dan ook geen moeilijke eter.
Maar met de schema's die er zijn geplaatst zou hij na de fles van 12.00uue en het avondeten alleen maar een koekje krijgen of een beetje yoghurt. Dat is toch veel te weinig?
Hier lukt dat prima, maar als jou baby dat niet haalt, zou je dus ook yoghurt ofzo kunnen geven om 16:00 bijvoorbeeld. En eventueel het broodje een half uurtje later.
Als ik ons oude schema op jou tijden plak, krijg je zoiets 07:00uur 180/6+papgranen (energie om overdag op te maken) 10:00uur fruithapje 1a2 stuks, zonder liga, soms een beetje sap 12:00uur boterham met fles 120/4 14:30uur koekje/fruit uit het knuistje/rijstewafel+diksap 17:30uur warme hap+yoghurt 20:30uur 180/6 Ons jochie deed het daar prima op, en dat was een honger lappie
hier ook een flinke eter, maar ze doet het prima op alleen een koekje s middags. Als je bang bent dat hij honger heeft, kun je altijd nog wat extra fruit geven.