Welk fruit en hoe geven

Discussion in 'Voeding' started by xprincessx, May 21, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. xprincessx

xprincessx Bekend lid

Aug 17, 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo ,

Mijn zoontje krijgt af en toe wel eens een fruit potje van Olvarit maar ik wil eigenlijk proberen zo veel mogelijk vers te gaan geven. Banaan krijgt ie momenteel in halve plakjes en dit gaat goed. Peer probeer ik wel eens in hele kleine stukjes te snijden maar dit spuugt ie er weer uit. Terwijl hij vindt peer heel lekker want op de opvang krijgt hij dit ook vaak genoeg. Ik ben dus ook een beetje inspiratie loos geworden kwa fruit hapjes voor hem. Meloen krijgt ie soms wel eens gewoon tussendoor een klein stukje in zijn hand en dan knabbelt ie er wat op. Heeft iemand nog leuke ideeën kwa fruit en iemand tips hoe te maken ? Want ik wil hem het ook niet meer gepureerd gaan geven.

2. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Appel, eventueel een beetje stomen vooraf. Aardbei, druiven in twee snijden. Kiwi.... Op deze leeftijd kan je gewoon alles geven, toch?

3. Jackie87

Jackie87 VIP lid

Aug 6, 2013
    5,496
    2,948
    113
    En als je de stukken wat groter geeft zodat hij het zelf moet afhappen?

4. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Hier gaf ik al het zachte fruit in stukjes. Het uitspugen komt waarschijnlijk omdat hij even moet wennen.
    Wat ik allemaal gaf:
    - banaan (maar niet teveel omdat zoontje snel verstopt raakte)
    - peer
    - pruim
    - aardbei
    - perzik
    - kiwi

Daarna heeft hij heel lang geen fruit gegeten en sinds kort eet hij weer het fruit van bovenstaand lijstje en nu wil hij ook druiven eten.
    Velletjes en hard fruit is hier nog steeds geen succes, dus appel, mandarijn en sinaasappel enz.

5. Veera

Veera Niet meer actief

Dochter eet hier graag aardbeien en stukjes mandarijn

6. tuc

tuc Niet meer actief

Met bijna 1 kun je alles in stukjes geven hoor. Aardbeien en citrusfruit heb ik na de eerste verjaardag voor het eerst gegeven. Vanaf 1 aten ze echt alle fruit.

Appel, banaan, perzik, nectarine, bessen(alle soorten), druiven, meloen (alle soorten), mango, ananas, frambozen, aardbeien, kiwi (gele en groene) abrikozen, peer, pruimen,mandarijnen, sinaasappel enz enz enz

Met een jaar ongeveer aten ze een appel gewoon in het geheel, stukken van een hele appel afhappen, banaan uiteraard.

Share This Page