mag ik jullie mening over mijn schema?

Discussion in 'Voeding' started by mica, Mar 26, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mica

mica Actief lid

Apr 13, 2008
    120
    0
    0
    mijn meidje 6 maanden krijgt:

8:00 opvolgmelk 180/6
    11:00 100 gr fruithapje
    12:00 bordje pap 200ml
    16:00 half potje groente 6 mnd
    17:00 fles 120ml
    20:30 fles met nutrix 210ml

ik wou dan straks het bordje pap gaan veranderen in een broodje met wat melk

2. moorske

moorske Actief lid

Jan 4, 2008
    479
    0
    0
    vanaf 6 maanden mogen ze ook over op 3 flessen. zie dat ze om 17.00 uur maar 120 drinkt dus misschien.

15.00/16.00 tussendoortje met wat sap
    17.00/18.00 groentehap
    en dan de rest het zelfde gewoon

3. appeltje

appeltje Niet meer actief

Brood wordt pas geadviseerd met 7 maanden. Je kan wel beginnen met een broodkorst om op te sabbelen.

Drinkt ze tussen 8.00 uur en 17.00 uur niets? (ok, om 12.00 uur pap, maar dat is toch niet dorstlessend). Ik vind het erg weinig, maar ik gaf bv en dat gaf ik met 6 maanden nog om de 4 uur.

4. mica

mica Actief lid

Apr 13, 2008
    120
    0
    0
    ja als je het zo zegt: tussen 8:00 en 17:00 niets... ik rekende pap eigenlijk als vocht.
    maar ze wil niets anders als melk, wat kan ik eigenlijk geven aan vocht behalve melk en diksap?

5. appeltje

appeltje Niet meer actief

Ik zou wel blijven aabieden, wat water, sterk aangelend diksap of slappe thee (rooibos) bij het fruit en na de pap. In een tuitbeker, de fles associeert ze misschien teveel met melk. Ik gaf zonder ventiel, want dan ging er het meeste in.

Dan zou ik om 15.00 uur nog een klein flesje melk geven, zodat je het avondeten wat later kan 17.00 uur / 17.30 uur. Ik geloof over een maandje dat je daarna ook yoghurt kan geven als toetje. En dan voor het slapen nog een fles met Nutrix. Dan is het wat beter verdeeld over de dag en niet allemaal aan het einde.

Straks kan je het 15.00 uur flesje laten vallen voor een koekje / rijstewafel / soepstengel en wat sap, maar ik zou eerst even kijken hoe ze het doet als je een fles verplaatst.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Je kan prima een broodje gegeven. Er wordt geadviseerd te starten met pap met 6 maanden en daarna met brood (7 maanden is alleen een richtlijn).
    Lijkt mij prima wat je doet maar misschien dat het tijd wordt voor ontbijt?
    dus in de ochtend pap en tussen de middag een boterham? Misschien iets later gaan lunchen en dan de middagfles vervangen door een rijstwafeltje met een bekertje drinken (sap, thee, water?)

Oja, yoghurt kun je ook gewoon geven vanaf 6 maanden (je hoeft er niets door heen te doen.. ze vinden volle yoghurt naturel ook vaak heel lekker)

8:00 ontbijt: pap
    11:00 fruit
    13:00 boterham
    15:00 tussendoortje met een bekertje drinken
    17:00 groenten
    20:00 fles met nutrix

7. mica

mica Actief lid

Apr 13, 2008
    120
    0
    0
    bedankt voor de reacties,

een tussendoortje krijg ik er niet in slappe thee wel!

dus wou k t anders zo gaan doen:

8:00opvolgmelk
    12:00 pap straks broodje met opvolgmelk
    15:00 fruithap heel potje met thee
    17:30 groente heel potje
    20:00 laatste fles opvolmelk met nutrix

ontbijt komt straks maar nu slaapt ze daarna nog dus vind ik het makkelijk een fles op bed te geven. kan ik zelf in t weekend ook nog even slapen als ik dat wil :oops: beetje ego dat wel.

en moet ik een toetje geven of is eerst een hele pot groente 6 mnd genoeg

hoeveel thee zal ik geven?

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik zou een toetje gaan geven als ze goed eet (een groot deel van het potje). Thee is bij ons redelijk favoriet en hij drinkt zo 100 ml weg

9. aukie

aukie Actief lid

Apr 6, 2008
    343
    0
    0
    qua drinken, wat is mis met water en thee?
    dat geef ik al vanaf iets van 6 maanden en eigenlijk de afgelopen maand zijn we pas begonnen met af en toe wat appelsap.

Share This Page