Lieve meiden, Een vraagje hier... Ik ben 9 weken zwanger nu heb ik net een test gedaan alleen deze was lichter dan me vorige en die was met 6 weken... Hij was net zo donker als de controle streep alleen die vorige was wel donkerder.. Zijn er meiden wie dit ook mee hebben gemaakt? Hoop zo dat er niks is! Heb ook verder nergens last van hoor geen bleoding ofzo! En heb met 6 weken een echo gehad en toen was er wel hartaktie.. hoop alleen dat ik dat nu nog steeds heb! Wie kan me even helpen? Liefs
allereerst... waarom test je nog een keer?? heeft totaal geen zin.. en volgens mij neemt rond de 10 weken je hcg ietsjes af dus kan je test lichter uitvallen!! maar stop aub met testen je maakt jezelf helemaal gek!!! je hebt een posi test gehad en een goede echo.. dus vertrouw er gewoon op!!
Ik kan me zo voorstellen dat het ook met de concentratie van je urine te maken heeft. Dan is er geen reden om je zorgen te maken. Misschien je verloskundige bellen om te vragen of je langs mag komen om naar het hartje te luisteren?
Geen paniek... Er staat een streep toch? En daar gaat het om... Licht of donker dat maakt niet uit... Blijven ademen meid... Ik weet dat het een spannende onzekere tijd is.. En dat blijft het ook wel even. In mijn geval werd ik wat rustiger toen ik beweging begon te voelen..
Ja het is zoo onzeker... En inderdaad had een goede echo..maar als de verloskundige dan zegt ja er is nu aktie maar dat kan ook met een uur weer weg zijn...daar wordt je ook niet echt zekerder van.. Je kunt nu het hartje nog niet horen toch? liefs
Niets aan de hand hoor. Positieve test is positieve test. De maten van donkerheid van de streep zegt niets. Maar ik zou ook niet meer testen. Je bent zwanger..!
Dat is altijd zo. Maar je moet er niet te veel bij nadenken. Hoe het ook loopt, dat heb je niet in de hand. Je bent gewoon zwanger, geniet ervan!!!
Je hebt als het goed is je HCG piek gehad en nu worden de testen steeds lichter niks om je zorgen over te maken. Het hartje thuis beluisteren via een dopler kan vanaf 12 weken. Ik heb er zelf ook 1 aangeschaft in mijn vorige zwangerschap omdat dat mij in onzekere tijden hielp. Ik zou het aanraden en verder lekker genieten niks aan de hand meid en idd niet meer testen heeft geen zin Geniet ervan!!
stop met testen! Já het kan nog mis gaan, je zit nog vroeg in de zwangerschap. Máár in elke fase van de zwangerschap kan het 'zomaar' mis gaan. Die bezorgdheid/zenuwen zijn niet na de 12 weken over. Maar elke week een test doen heeft absoluut geen nut.
Inderdaad wat Brenda zegt, je HCG piek heb je gehad, dus het is niet verwonderlijk dat je testen lichter worden. Stop met testen meid en ga lekker genieten van je zwangerschap!
Meiden! Bedankt voor jullie reacties! En jullie hebben gelijk moet ook niet meer testen! Ga ook zo'n dopler aanschaffen mischien helpt het! liefs!
Sowieso raar dat ze dat zegt Maar meis, de eerste 12 weken zijn nou eenmaal even bikkelen en twijfelen en zo, maar je moet jezelf echt niet gek maken! Heb ik namelijk wel gedaan, mijn vriend werd gek van me! Hoe licht of donker de streepjes zijn maakt geen klap uit tot zover ik weet, geniet er gewoon lekker van. Oh, en misschien leuk om te weten, maar de kans op een miskraam neemt ook aanzienlijk af als het hartje goed klopt. Lekker rustig afwachten tot je 12 weken echo, en probeer te genieten! Gefeliciteerd!!