1e echo 8 of 10/11 weken?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Sunna87, May 30, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sunna87

Sunna87 Niet meer actief

Hoi allemaal,

Vandaag heb ik contact gehad met de verloskundige. We hebben over 5 weken de eerste echo en intake gepland staan.
    Ze vertelde dat ik ook kan kiezen om rond 8 weken een echo te doen,die is niet vergoed en biedt ook geen garantie dat er iets te zien is. Maar veel vrouwen kiezen hiervoor om dat het nog lang duurt tot 11 weken.

Waar hebben jullie voor gekozen? En waarom?

Oh en wat een gekke ervaring, dat je via de telefoon gefeliciteerd word met je zwangerschap! ;):D

2. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Hier werd de 8 weken echo wel vergoed (vitaliteitsecho) en zo ook de termijnecho met 11 weken. Ivm miskraam hebben wij gekozen voor een echo met 7 weken. En natuurlijk de termijnecho met 11 weken.

3. Sunna87

Sunna87 Niet meer actief

Dank je!
    Oh ze zei tegen mij dat de vitaliteitsecho niet vergoed werd, of was dat bij jou vanwege miskraam? En was er al iets te zien bij 7 weken?
    Ik heb nu geen vitaliteitsecho gepland, maar mag er nog voor bellen als ik me bedenk..

4. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Hier bieden ze de vitaliteitsecho aan alle zwangeren gratis aan rond de 8/9 weken. Ivm mijn miskraam mocht ik wat eerder langskomen. Ik had met 7 weken duidelijk hartactie, en er was een heel klein garnaaltje zichtbaar.

5. Sunna87

Sunna87 Niet meer actief

Wat goed! Dank je voor je reactie!

6. Dreamer

Dreamer VIP lid

Mar 17, 2011
    6,155
    33
    48
    Hier is die ook gewoon vergoedt neem ik aan want ditvis hier bij de praktijk standaard de 1e echo sinds ze zelf echo's maken.
    Bij de tweede was ik 6w3d en zag je een miniboon met hartslag. Bij deze zwschap was k 7w4d en zag je een wat groter boontje met hartslag.

7. Averna

Averna Bekend lid

Jan 15, 2016
    980
    816
    93
    NULL
    NULL
    Bij mij werd de 1e echo gemaakt toen ik mijn intake gesprek bij de verloskundige had, met ongeveer 8 weken. Daarna de termijnecho gehad met 11w4d. Werd verder gewoon allemaal vergoed inderdaad.

8. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

May 23, 2014
    3,426
    920
    113
    Haaglanden
    Hier bij bijna 6 weken ivm iui. Was een klein boontje te zien met een kloppend hartje! Rond de 10 weken waar en toen zat er een mini mensje met een soort stomp jes dat de armpjes en beentjes voorstelde 😉

9. Sunna87

Sunna87 Niet meer actief

Oké, dus toch bijzonder dat ik het niet bij 8 weken doe / krijg.:(
    Bedankt voor alle reacties!

10. Logan

Logan Niet meer actief

Ik heb er ook niet voor hoeven betalen :)

11. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

Aug 31, 2015
    1,539
    170
    63
    Full time mom
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!!!

Ik heb bij 6 weken en 3 dagen een echo gehad, er waren 2 kleine garnaaltjes te zien met kloppend hartje dus je ziet dan echt wel wat meer hoor op 8 weken!!

Het was bij mij wel vergoed maar omdat ik een eerdere miskraam had gehad en weer aan het bloeden was, als ik geen reden had dan had ik het waarschijnlijk zelf moeten betalen bij mij echo centrum was dat 25 euro.

Dit was mijn echo bij 8 weken en 1 dag:

12. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

Nov 5, 2010
    4,051
    940
    113
    Female
    Hier ook nooit betaald voor een vitaliteitsecho

13. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

Feb 18, 2014
    2,325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier viel er niets te kiezen. Ik kreeg met 8 weken en daarna weer met bijna 12 weken. Hoefde er niks voor te betalen.

Met 16 weken de combinatie test gedaan (wel betalen uiteraatd)

Daarna de 20 weken echo en vandaag de groei echo. En met 36 weken ongeveer een liggings echo. Deze kosten me allemaal niks

14. Annemiek125

Annemiek125 Niet meer actief

Hier met 6 weken eerste echo gehad, klein rijstkorreltje met kloppend hartje gezien. Werd volgens mij ook gewoon vergoed (is alweer 4 jaar geleden ondertussen). Maar ik had daarvoor een miskraam gehad en had bij deze zwangerschap bruinverlies dus mocht ik eerder langskomen.

15. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Ik kreeg er ook geen een met 8 weken. Alleen met 11w?d. Dus lang wachten. Dat kon ik niet en ze zagen geen reden om me toch eerder te laten komen. Dus deed ik met 7.5 een vroege (zelf betaalde) echo bij een echobureau en daar zagen we twee mini's.

16. Maris22

Maris22 VIP lid

Aug 7, 2007
    5,402
    2
    38
    Female
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Ik heb de eerste weken om de 2 weken een echo gehad in t zh maar dat was medisch. Mijn zusje is nu zwanger en kreeg met 8 en 12 weken de echo vergoed,straks de 20wk ook en haar werd verteld dat de groeiecho tussen de 33/35 wk niet meer vergoed worden...

17. V2015

V2015 Actief lid

Mar 19, 2016
    278
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn eerste echo was met 7+2 en die heb ik ook gewoon vergoed gekregen.

18. Seleen

Seleen Lid

Jul 25, 2012
    58
    0
    0
    zeeuws-vlaanderen
    hier heb ik mijn eerste echo vanaf 5 weken gehad en dan elke 2 weken dit kwam wel door onze vorige zwangerschap. gewoon doen waar je jezelf het beste bij voelt!

19. lmcm

lmcm Actief lid

Aug 13, 2014
    485
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier met 7 weken een eerste echo. Dan moét je hartactie zien. Dan met 9 weken een extra echo, gezien de historie van de miskraam. Gewoon om te checken of alles nog OK was. En dan de (normaal 2e) derde echo op 12 weken. Die is echt super mooi!

Nu om de 4 weken, dus 16 weken, 20 weken, enz.

20. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

Sep 9, 2015
    1,618
    349
    83
    Ik kreeg ook alleen een echo met 10 weken, omdat die met 8 weken niet meer vergoed werd. Deden ze alleen als je echt klachten had of een voorgeschiedenis. We hebben maar gewoon gewacht en ach die twee weken zijn ook zo voorbij

Share This Page