Hoi allemaal, Vandaag heb ik contact gehad met de verloskundige. We hebben over 5 weken de eerste echo en intake gepland staan. Ze vertelde dat ik ook kan kiezen om rond 8 weken een echo te doen,die is niet vergoed en biedt ook geen garantie dat er iets te zien is. Maar veel vrouwen kiezen hiervoor om dat het nog lang duurt tot 11 weken. Waar hebben jullie voor gekozen? En waarom? Oh en wat een gekke ervaring, dat je via de telefoon gefeliciteerd word met je zwangerschap!
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Hier werd de 8 weken echo wel vergoed (vitaliteitsecho) en zo ook de termijnecho met 11 weken. Ivm miskraam hebben wij gekozen voor een echo met 7 weken. En natuurlijk de termijnecho met 11 weken.
Dank je! Oh ze zei tegen mij dat de vitaliteitsecho niet vergoed werd, of was dat bij jou vanwege miskraam? En was er al iets te zien bij 7 weken? Ik heb nu geen vitaliteitsecho gepland, maar mag er nog voor bellen als ik me bedenk..
Hier bieden ze de vitaliteitsecho aan alle zwangeren gratis aan rond de 8/9 weken. Ivm mijn miskraam mocht ik wat eerder langskomen. Ik had met 7 weken duidelijk hartactie, en er was een heel klein garnaaltje zichtbaar.
Hier is die ook gewoon vergoedt neem ik aan want ditvis hier bij de praktijk standaard de 1e echo sinds ze zelf echo's maken. Bij de tweede was ik 6w3d en zag je een miniboon met hartslag. Bij deze zwschap was k 7w4d en zag je een wat groter boontje met hartslag.
Bij mij werd de 1e echo gemaakt toen ik mijn intake gesprek bij de verloskundige had, met ongeveer 8 weken. Daarna de termijnecho gehad met 11w4d. Werd verder gewoon allemaal vergoed inderdaad.
Hier bij bijna 6 weken ivm iui. Was een klein boontje te zien met een kloppend hartje! Rond de 10 weken waar en toen zat er een mini mensje met een soort stomp jes dat de armpjes en beentjes voorstelde 😉
Gefeliciteerd met je zwangerschap!!! Ik heb bij 6 weken en 3 dagen een echo gehad, er waren 2 kleine garnaaltjes te zien met kloppend hartje dus je ziet dan echt wel wat meer hoor op 8 weken!! Het was bij mij wel vergoed maar omdat ik een eerdere miskraam had gehad en weer aan het bloeden was, als ik geen reden had dan had ik het waarschijnlijk zelf moeten betalen bij mij echo centrum was dat 25 euro. Dit was mijn echo bij 8 weken en 1 dag:
Hier viel er niets te kiezen. Ik kreeg met 8 weken en daarna weer met bijna 12 weken. Hoefde er niks voor te betalen. Met 16 weken de combinatie test gedaan (wel betalen uiteraatd) Daarna de 20 weken echo en vandaag de groei echo. En met 36 weken ongeveer een liggings echo. Deze kosten me allemaal niks
Hier met 6 weken eerste echo gehad, klein rijstkorreltje met kloppend hartje gezien. Werd volgens mij ook gewoon vergoed (is alweer 4 jaar geleden ondertussen). Maar ik had daarvoor een miskraam gehad en had bij deze zwangerschap bruinverlies dus mocht ik eerder langskomen.
Ik kreeg er ook geen een met 8 weken. Alleen met 11w?d. Dus lang wachten. Dat kon ik niet en ze zagen geen reden om me toch eerder te laten komen. Dus deed ik met 7.5 een vroege (zelf betaalde) echo bij een echobureau en daar zagen we twee mini's.
Ik heb de eerste weken om de 2 weken een echo gehad in t zh maar dat was medisch. Mijn zusje is nu zwanger en kreeg met 8 en 12 weken de echo vergoed,straks de 20wk ook en haar werd verteld dat de groeiecho tussen de 33/35 wk niet meer vergoed worden...
hier heb ik mijn eerste echo vanaf 5 weken gehad en dan elke 2 weken dit kwam wel door onze vorige zwangerschap. gewoon doen waar je jezelf het beste bij voelt!
Hier met 7 weken een eerste echo. Dan moét je hartactie zien. Dan met 9 weken een extra echo, gezien de historie van de miskraam. Gewoon om te checken of alles nog OK was. En dan de (normaal 2e) derde echo op 12 weken. Die is echt super mooi! Nu om de 4 weken, dus 16 weken, 20 weken, enz.
Ik kreeg ook alleen een echo met 10 weken, omdat die met 8 weken niet meer vergoed werd. Deden ze alleen als je echt klachten had of een voorgeschiedenis. We hebben maar gewoon gewacht en ach die twee weken zijn ook zo voorbij