Hoi, Na 2 eerdere miskramen weet ik sinds een aantal weken dat ik weer zwanger ben. 1,5 week geleden kregen we de eerste echo met 7 weken en 1 dag. En daarop was te zien dat ik zwanger ben van een tweeling en allebei de hartjes klopte! Helemaal blij vertrokken we weer naar huis. Nu heb ik 2 dagen geleden opnieuw een echo gehad met 8 weken en 3 dagen. Daarop was te zien dat 1 hartje was gestopt met kloppen (nog maar net volgens de arts omdat ze qua grootte wel hetzelfde waren). Hij vertelde mij dat dit een vanishing twin kon zijn. Sinds de echo afgelopen vrijdag ben ik nogal van slag. Verdrietig dat 1 hartje gestopt is, blij dat het andere hartje nog wel klopt, angstig of dit wel goed blijft gaan. En nu heb ik sinds gister ook nagenoeg geen symptomen meer. Niet dat ik dat voorheen heel erg had maar toch net iets meer. Heeft iemand dit ook meegemaakt?
Ik heb geen ervaring met zwanger zijn van een tweeling, heel naar lijkt het me om eerst 2 hartjes te zien en daarna nog maar eentje. Kan me voorstellen dat je behoorlijk van slag was en bent! Wel heb ik ervaring met het afnemen van kwaaltjes, bij mij ook precies in dezelfde periode! Ik had ook een echo met 8 weken 3 dagen, kloppend hartje, alles zag er prima uit... en een paar dagen daarna namen bij mij de symptomen af. Minder misselijk, zelfs weer trek in koffie, minder moe, etc etc. Ik maakte me heel erg veel zorgen, na een hormoontraject heb ik een negatieve associatie met afnemende symptomen (dit betekende meestal dat het niet gelukt was)... Maar: vrijdag heb ik een echo gehad met 10 weken en 2 dagen, en wat bleek: niks aan het handje. Heerlijk slapende baby, met kloppend hartje en al. Dus ik heb me voorgenomen om te gaan genieten van het feit dat ik me ietsje beter voel! Je weet het natuurlijk nooit, maar ik heb in elk geval een soortgelijke ervaring met een positief gevolg. Hopelijk geeft dit je een beetje hoop. Sterkte!
Ik heb 7 jaar geleden zoiets bij mijn dochter mee gemaakt... eerste echo 2 vruchtzakjes ( nog geen hartjes) en bij de echo erna nog 1 vruchtzakje met hartje Qua symptomen kan ik me niet meer herinneren, sorry! Ik heb nu een prachtige gezonde dochter... Het komt vast goed bij je, heb vertrouwen! Dikke knuffel
Bij mijn zwangerschappen verdwenen de begin kwaaltjes met een week of 6/7 al. En ook niets aan de hand