Hoi dames, Afgelopen week heb ik de spannende 20 weken echo gehad. Alles was goed alleen hoorde ik de gynaecoloog en de echoscopiste even praten over ietwat wittere darmen. De gynaecoloog/arts zei tegen haar dat hij zeker niet ''te'' wit vond. Ik vroeg gelijk wat witte darmen uberhaupt inhouden (ben een leek op dit gebied zoals jullie merken). De gynaecoloog legde het uit maar zei dat dit bij mijn baby niet het geval is aangezien het echt gaat om wit als bot en bij mij leek er wat witte gloed over te zitten maar bij lange na niet wit als bot en gewoon binnen de normale marges. Hij stelde me gerust en verzekerde me nog dat ik het gelijk weer moest vergeten en dat alles helemaal goed was en feliciteerde ons na afloop met een hele goede echo. Ik was helemaal blij tot ik het toch ging opzoeken op internet. Ik moet het vergeten, geen zorgen maken en niet eens aan denken en toch kan ik het niet uit mijn hoofd zetten (paranoia?). Ik vroeg me af of iemand dit ook wel heeft gehad en wat jullie denken? Zou ik gewoon gerust moeten zijn omdat ik een goede echo heb gehad of moet ieder dingetje nader onderzocht worden ook al is het goed volgens de arts? Excuses voor de vaagheid maar ik maak helemaal gek van binnen. Liefs, Florentina
Het heet echodense darmen. Mijn zoontje had dat ook op die echo. Bij ons was er meer aan de hand dus mijn man en ik werden beide getest op taaislijmziekte
Wij hebben een vwp en bloedonderzoeken gehad vanwege de echodense darmen (dus echt zo wit als bot). Uit alle onderzoeken zijn geen afwijkingen gebleken. Bij echodense darmen is er bij meer dan de helft geen aantoonbare oorzaak te vinden. Als de gyn heeft gezegd dat het maar een witte gloed was en je er ook niet druk over hoeft te maken zou ik dat dus ook maar niet doen. Ik denk dat je er echt wel van uit kunt gaan dat er niks aan de hand is.
Als ik het zo lees waren het bij jou geen echodense dromen, dan hadden ze dat wel gezegd, ingevuld op het formulier en dan zou je nog een keertje moeten! Ik denk dat je ervan uit kan gaan dat het helemaal goed is hoor! Ik snap je zenuwen, ik ben ook zo'n zenuwpees en maak me ook overal!!! Zorgen om...