Vanmiddag echo....

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Mnq, 29 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lily2006

Lily2006 Actief lid

14 jan 2008
    367
    0
    0
    Kinderpsychologe
    Eindhoven
    Wat fantastisch! Wat heerlijk dat je nu eindelijk een goede echo hebt gezien :)

Ik ben een van de 'rare' vrouwen bij wie het zomaar goed gaat ;) (ik ben er zelf eerlijk gezegd ook verbaasd onder...) en ik kan me denk ik niet eens voorstellen hoe het is als het misgaat...

Maar in ieder geval een voluit gefeliciteerd!

2. Mnq

Mnq Bekend lid

7 jan 2008
    822
    0
    0
    Thanks allemaal, kan het nog niet helemaal bevatten om eerlijk te zijn. Na al die tijd een kloppend hartje, zo gek.

Hebben het gisteren, uiteraard, direct aan mijn ouders verteld, maar die wisten al dat ik weer zwanger was, ook direct doorgereden naar mijn schoonmoeder (wegens leeftijdsverschil tussen mijn man en mij, wordt zij voor de 5e keer oma, ze loopt tegen de 80 nu) Schoonmoeder was redelijk blij, had het de vorige keer over "de tweede leg" en dat soort gekke opmerkingen, maar nu was ze toch wel wat blij.

Gaan vanmiddag naar mijn zwager, om het hem en zijn vrouw te vertellen. Het nieuws gaat nu als een lopend vuurtje en willen niet dat zij het via een ander horen natuurlijk. Ben erg benieuwd wat hun reactie zal zijn.

Vanmiddag moeten we naar de verloskundige, om 20 over 3. Gewoon weer voor het eerste gesprek. Ik zag vanmorgen dat ik een halve kilo ben aangekomen, das op zich best nieuws, want ik kom nooit aan eigenlijk. Net na de kerstdagen was ik 3 ons aangekomen in totaliteit en nu tot vandaag dus 5 ons. Er gebeurt dus wel wat. Dat wist ik natuurlijk wel, want heb een redeljk buikje....

Hoop zo dat het goed gaat, slaap er slecht van, het houdt je toch bezig. 3 Weken nog...dan hebben we iets meer zekerheid. Want een kloppend hartje zegt niet alles, toch?

3. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Wat mooi meid dat het goed is allemaal. Wat een opluchting moet dat zijn voor jullie. Gelefeliciteerd.

En gelukkig gaan er veel zwangerschappen goed zonder miskraam. Dat zouden we toch voor iedereen willen.

4. Mnq

Mnq Bekend lid

7 jan 2008
    822
    0
    0
    Vanmiddag zijn we naar de verloskundige geweest, gewoon intake, bloeddruk meten en bloed afname, ijzer controle. Wat blijkt nou, de datum zoals we die eerst aannamen, namelijk vandaag 9 week en 2 dagen, wordt toch aangehouden. In tegenstelling tot hetgeen de echoscopist gisteren berekende, namelijk vandaag 8 week en 6 dagen. Omdat het verschil niet meer dan 5 dagen is, houden ze toch onze eerste datum aan. Zeker gezien het rare rekenen met die miskramen ertussen door.

Blij!

Toch 9 weken dus.
    Al is het maar een paar dagen....

Wat ze ook zei: de kans dat het nu alsnog misgaat is 1 op 20. Kans was voor mij 1 op 5, maar nu na gisteren het hartje te hebben zien kloppen, is het nu 1 op 20.

Pfff, toch iets zekerder gevoel nu.
    Nu alsnog die drie weken afwachten uiteraard, maar dit wetende, wordt ik toch iets rustiger....

Dat wilde ik even kwijt!

Ga nu direct mn profiel weer aanpassen :)

5. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

even ter geruststelling, Bij mijn vorige zwangerschap had ik een echo met 7,2 weken en er was een mooi kloppend hartje te zien. toen vertelde de gyn dat als het hartje klopt de kans héél klein is dat het nog fout zou gaan en dat de 13-weken grens eigenlijk niet meer uitmaakt. Dus meid; je mag nu al lekker genieten!

6. mschopman

mschopman Lid

15 okt 2007
    20
    0
    0
    Als je eenmaal een kloppend hartje hebt is de kans nog maar 3% dat het fout gaat. Wij hadden met 6w2d een kloppend hartje (zwanger via drie jaar icsi/ivf behandelingen).

Met 12 weken is de kans gedaald tot 1%. Met dat in het achterhoofd kun je dus wel zeggen dat er 97% (!) kans is dat het goed blijft gaan. De kans is dus altijd aanwezig maar bizar klein.

De 12 weken worden over het algemeen meer aangehouden omdat vaak dan de eerste echo's pas plaatsvinden en je dan pas ziet of er echt wat zit, maar het verschil tussen 1% en 3% is heel erg klein.

De 12 weken worden overschat, het gaat om het hartje. Als dat eenmaal klopt is de kans echt heel klein dat er nog iets fout gaat.

7. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Bij mij was het inderdaad ook zo dat het verschil met de termijn echo minder dan 5 dagen was dus dat ik de oude datum aan mocht houden, toch fijn dat een paar dagen verschil je zo blij kan maken haha

8. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Gefeliciteerd meid! Geniet er maar lekker van :D

Deel Deze Pagina