morgen echo! Ben vreselijk zenuwachtig.

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by januari2010, Feb 23, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. januari2010

januari2010 Niet meer actief

Ha meiden,

Met 6 weken had ik heftig bloedverlies en mocht toen gelijk voor echo naar ziekenhuis. Er was toen wel een vruchtzakje te zien maar geen vruchtje... twee weken later mocht ik terug komen bij de gyn. en toen was er wel een kloppend hartje te zien. Wij helemaal blij!

Tussen week 6 en week 9 enorm moe geweest, in het weekend ging ik zelfs tussen de middag naar bed! Daarna echter nergens geen last meer van gehad, alleen last van obstipatie wat ook met de zwangerschap te maken kan hebben. (maar ook doordat ik mijn medicijnen voor spastische darmen niet meer mag nemen....)

Ben nu ineens zo bang dat ik morgen slecht nieuws te horen krijg! Las net hier op de site dat als je weinig symptonen hebt het kan betekenen dat je kindje geen kloppend hartje meer heeft. Getver, had dit beter niet kunnen lezen want voel me nu echt niet goed!

Waarschijnlijk ben ik mezelf helemaal gek aan het tikken maar moest even mijn verhaal kwijt!

De kans dat je een miskraam krijgt nadat je een kloppend hartje hebt gezien, is toch heel klein of niet?!

Pffff.....

Bedankt voor het lezen!

2. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

Oct 12, 2007
    6,168
    1
    0
    on the moon
    Hoi meid,
    Ik zal me niet al te veel zorgen maken,in de meeste gevallen gaan de klachten in verloop van de tijd weg!;)want dan neem het hcg gehalte af,en gaat het over in wat anders.Weet ff niet hoe het heet!;)

Je moet niet teveel naar andere verhalen kijken hoor,ieder mens en iedere zwangerschap is anders..
    Ik heb 9 maanden over de pot gehangen met tot 2 keer toe uitgedroogd,nou geloof me dat was ook alles behalve leuk!!;)

Dus proberen positief te blijven hoor!
    Ik ga voor je duimen!!:)

Liefs!

3. januari2010

Bedankt voor je berichtje! Negen maanden boven de pot klinkt echt vreselijk! Ik klaag ook niet dat ik geen symptonen heb hoor! Ben juist blij dat ik 'gewoon' kan blijven functioneren.
    Denk ook dat ik gewoon teveel verhalen lees die niet goed zijn afgelopen, uiteindelijk zijn er natuurlijk meer zwangerschappen die wel gewoon goed gaan!
    Weet jij toevallig of het inderdaad zo is dat de kans op een miskraam nog maar minimaal is als je een kloppend hartje hebt gezien bij 8 weken?

4. marjah

marjah Fanatiek lid

Sep 12, 2009
    4,275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Hoi,

was het vruchtje met week 8 groot genoeg? en klopte het hartje? Dan denk ik dat je je niet zoveel zorgen hoeft te maken... Morgen echo, dan zie je wel weer verder... Succes! en veel plezier natuurlijk (daar ga ik gewoon vanuit)

5. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

Oct 12, 2007
    6,168
    1
    0
    on the moon
    Haha,was niet sarcastisch bedoelt hoor!:p dat jij haast geen sympthonen hebt!

Meestal 9 van de 10 keer,als je met 8 weken een klein frummeltje hebt gezien,blijft het gewoon helemaal goed gaan hoor!
    Laat je het morgen even weten,ik heb wel het idee dat het helemaal goed zit!;)

Liefs

6. januari2010

Bedankt voor je reactie! Ga er maar vanuit dat het gewoon goed is dan! Misschien maken de zenuwen me gewoon onzeker! Heb tussen week 6 en 8 zoveel zenuwen gehad voor de 2e echo en daarom nu weer zo zenuwachtig.

7. januari2010

Mijn berichtje was ook niet verkeer bedoelt hoor! Nadeel van zo'n forum is dat je geen toon mee kan geven aan het een berichtje waardoor sommige dingen soms negatief gelezen worden maar dat heb ik bij jou berichtje helemaal niet gedaan hoor! Probeer alleen aan te geven dat ik blij ben dat ik dat niet heb, heb ook een hekel aan overgeven! (jij vast ook, haha).

Ben blij dat jullie zo positief zijn, natuurlijk laat ik het morgen even weten!

Ga nu maar snel naar bed zodat het weer snel morgen is! Heb mijn afspraak overigens pas om half 4 s'middags.... pffff!

8. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,678
    515
    113
    hoi januari2010,

ik kan me helemaal inleven... ook ik ben vandaag 11 weken en heb mijn tweede echo, de eerste gehad met 9 weken en was helemaal goed. in verleden ma gehad met 13 wke en daarom nu ook best bang.. anderzijds is de kans zoooo klein.
    meid, ik duim voor je!! Duim je ajb ook voor mij? ik ben net na jou aan de beurt vandaag..

9. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    3,410
    0
    0
    Nijmegen
    Ik heb vandaag ook weer een echo en ben ook weer zenuwachtig, ik denk dat dat zo blijft totdat je je frummel kan voelen.

10. jonibra

jonibra Niet meer actief

Hey Meis,

Jeetje spannend hoor.
    Ik heb het een tijdje geleden hier aan de verloskundige gevraagd en die bevestigde dat de kans dat het mis gaat idd veel kleiner is als je een kloppend hartje gezien hebt op de echo.
    Heb van de week op een andere site gelezen dat de kans dat het goed gaat na het zien van een kloppend hartje rond de 8 weken 98% is.

Veel succes met wachten tot het half 4 is.

Ik ga voor je duimen!!!

Liefs mij

11. januari2010

Ook al zo spannend voor jou! We zijn precies even ver, dat is wel grappig! Ik ga zeker voor je duimen vandaag en laat vanmiddag hier even weten hoe het is geweest!

Van jou verhaal krijg ik echt weer helemaal de kriebels! ma met 13 wkn! Had je daarvoor ook al een goede echo gehad of niet?

Heel veel succes vandaag.

12. januari2010

Ja daar heb je wel gelijk in denk! Als je de kleine voelt dan weet je dat het goed is! Heb nog zitten denken om anders zo'n apparaatje te kopen waarmee je de hartslag kan horen! Ook voor jou veel succes!

13. januari2010

Dat is nog eens een geruststellende reactie! kans van 2 op 100 dat het niet goed gaat is wel heel klein! Ga er dus maar vanuit dat het gwoon goed is! Pff.... nu maar wachten tot half 4 he!!

14. made

made Bekend lid

Jan 5, 2010
    735
    0
    0
    verkoopster in een lederwaren winkel
    ergens in noord holland
    Heel veel succes vanmiddag en inderdaad als je een kloppend hartje gezien hebt is de kans dat het mis gaat nog maar 1%.
    Dus gewoon er van uit gaan dat het goed is en lekker genieten.

15. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,678
    515
    113
    Klopt die percentages heb ik ook gehoord..

vorige keer echo met 8 weken en 3 dg, alles goed.
    met 13 wk klopte hartje niet meer en waren er afwijkingen te zien..
    dus tja ik behoorde toen bij die 1 %.... was echt meer dan verschrikkelijk! niet te beschrijven hoe verdrietig.. we gingen er toen niet van uit dat het nog mis kon gaan eigenlijk, maar wel dus..

daarom ben ik nu extra bang denk ik, maar probeer me vast te houden aan de percentages..

16. januari2010

He getver... dit zijn dus precies de verhalen die ik liever niet hoor! Hoop voor jou echt dat je dit niet nog eens hoeft mee te maken, lijkt me echt vreselijk!
    Het 'vervelende' is dat ik de laatste 2 weken helemaal nergens last van heb! Als ik nu af en toe een vlaag van misselijkheid had... maar helemaal niks!
    Aan de ene kant ben ik daar heel blij mee natuurlijk maar aan de andere kant krijg ik er de zenuwen van! Ik ga er maar vanuit dat alles gewoon goed is en dat ik vanmiddag een mooi fotootje mee naar huis krijg!!

Laat jij ook even weten hoe het gegaan is?!

17. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,678
    515
    113
    snap ik helemaal... maar ik had volop signalen toen hoor!
    en dit is echt een ervaring die dus eigenlijk niet/nauweiljks voorkomt...
    ik denk ook steeds ' misschien kan ik beter ervan uitgaan dat het weer fout gaat, dan is de klap niet zo groot' maar dat werkt niet, de klap is toch immens en daarbij kan ik het volop fantaseren over de toekomst, komende tijd, verlof, dat ie op zn vader hopelijk lijkt etc toch niet stoppen....
    laten we bidden/hopen..... AJB mag het voor ons allebei goed zijn vanmiddag!
    ik laat zeker weten of het goed gegaan is, misschien niet direct erna ivm reizen, eten etc.

18. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,678
    515
    113
    helemaal goed!! pff ben heel opgelucht.
    het kindje lag heerlijk te slapen en het kostte aardig wat moeite om het wakker te krijgen maar is gelukt dus we hebben het ook zien bewegen.
    3x gemeten en eerste keer 11 wken 1 dag, toen 11 wk 4 dagen en toen 11 wk 2 dagen. heb maar 11 wk en 1 dag aangehouden.. dus 14 sept uitgerekend
    vond dit wel beetje raar..

bij jou hopelijk ook alles goed???

19. januari2010

Hier ook alles goed! Ben helemaal blij! Kindje lag ook te slapen en is ook wakker gemaakt! Helaas had ik niet echt een aardige dame die de echo maakte en ik weet dus helemaal niks over de metingen e.d.! Heel erg jammer dat ze zo weinig vertelde maar heb het wel goed kunnen zien allemaal! :)
    Helemaal opgelucht.

20. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,678
    515
    113
    ooo wat fijn!! gefeliciteerd meid!!
    lekker genieten nu!

Share This Page