Heeey dame's We hebben een hele grote knoop doorgehakt.... Vanmiddag om half 4 hebben we een afspraak bij de Hypotheker (jazeker) Als alles doorgaat, willen we verhuizen naar het Noorden (Harlingen) Ik kom daar oorspronkelijk vandaan en neem mijn hele gezin mee. Maar op 1 of andere manier ben ik erg bang dat wij geen hypotheek kunnen krijgen. We hebben geen negatiefe BKR registratie. We staan wel eens rood ofzo maar goed, wie niet tegenwoordig? En daarbij komt dat we de ballen verstand hebben van een hypotheek. Ik zit wat rond te kijken op internet, het huis van onze dromen is 168.000 en we verdienen bruto per jaar ongeveer 37000 (ik werk niet) Nu hopen dat we het redden, als ik op die maximale berekeningdingen kijk, zou het net wel/net niet kunnen.... :x Hoe is dat bij jullie gegaan met een hypotheek? En hebben jullie nog goede tips/adviezen? Ik vind het zo spannend, bedoel... is toch een hele stap? Oh en duimen jullie voor ons? ale: P.S. Dit is het huisje: http://www.funda.nl/WoningAanbod/Koop/Detail/?id=275cf87e-93e6-45d3-973c-95563a7ebc83&objecttype=
Ooooh wat leuk!Ik probeer mijn man al jaren naar het noorden mee te krijgen,maar die van mij wil echt niet.....Balen......maar ik zal voor jullie zeker duimen!veel succes!
hey leuk huisje! ik heb er ook totaal geen verstand van, maar ik wens je wel succes (je hebt ook niks aan me ook he.. )
wij hebben pas een huis gekocht, waren ook bang dat we niet het gehoopte bedrag aan hypotheek konden krijgen,maar tot onze verbazing konden we zo ongeveer het dubbele bedrag krijgen! Maar: we zijn toch eens uit gaan rekenen wat we per maand kwijt zullen zijn straks, en dan moeten we nog moeilijk doen om rond te kunnen komen voor dat lagere bedrag. Laat straks even uitrekenen wat je maandlasten zijn en houd rekening met allerlei verzekeringen en zo. Kijk dan of jullie dat overhouden. Het huisje ziet er heel netjes uit, ik hoop dat je er snel mag wonen, succes!
Ik niet Maar wat een ontzettend leuk huis, mooi met die glas in lood ramen! Ik zal meehelpen duimen voor jullie. Maar denk er wel aan, neem nooit het maximale hoogste hypotheek wat je net kunt betalen. Er zou maar wat met je man gebeuren waardoor hij minder gaat verdienen en dan moet jij je mooie huisje uit.
@ Shelly, hadden jullie vooraf ook zo'n "testje" gedaan op internet wat je maximaal kan lenen voor ene hypotheek? @Consider, nee dat sowieso niet. Het is onnodig om meer te lenen dan wij nodig hebben. Dan worden de maandlasten ook te hoog. En er hoeft niet veel aan te gebeuren. Hier en daar een likje verf, thats it. En iedereen alvast bedankt voor het duimen, hopen dat het werkt
Spannend hoor. Wij hebben ook een bkr registratie, we hebben namelijk een lening en niet zo een kleintje ook maar we kunnen gelukkig wel een hypotheek krijgen. Wij hebben zaterdag een bod gedaan op een huis en ze hebben gisteren een tegenbod gedaan dus vandaag gaan wij weer bellen met een nieuw bod
Wooow spannend, en dat is goed nieuws toch! Wij hebben hooguit een paar duizend euro "schuld"We betalen alles gewoon netjes op tijd. Dus geen negatief BKR registratie. Je staat met een telefoonabbo. al geregistreerf bij het BKR, ligt eraan welke melding je erbij hebt. Brrrr, wat als het wel kan?! Dan hebben we gewoon een eigen huis! Dat wordt een flink feestje
wij zitten in dezelfde situatie, zijn al bij 2 huizen wezen kijken en gaan donderdag bij ons hopelijke droomhuis kijken.. dat was al verkocht maar de kopers konden de financiering niet rond krijgen met een negatieve bkr registratie.. daar hebben wij geen last van, kunnen niet eens rood staan! (mazzel voor ons ) en met dat salaris kun je die hypotheek wel krijgen hoor! hou er rekening mee dat ie iets hoger uitvalt ivm kosten koper enzo, maar het moet wel lukken! (wij kunnen met een vergelijkbaar salaris meer dan 2 ton krijgen) wel spannend hoor! hoop dat we beiden binnenkort een huis hebben!
oh, ja wij hadden ook wel testjes gedaan,maar daar kwamen dingen uit die helemaal niet klopten hoor. Let wel op wat voor hypotheek je neemt. Waar jij je prettig bij voelt. Ga alvast uitzoeken wat voor hypotheken er zijn, spaarhypotheek, beleggen, etc. daar zit ook veel verschil in! Wij werden door iemand op een advertentie gewezen over een aflossingsvrije hypotheek (dan los je niets af maar heb je hele lage maandlasten) hebben daar zelfs nog naartoe gebeld, hoe konden zij zoveel lager uitkomen dan bv. de hypotheker? Nou bleek dat zij 100% aflossingsvrij als voorbeeldrekensommetje maakten,maar je mag maar hooguit de helft aflossingsvrij hebben... Deden ze net alsof hen dat niets kon schelen, dat ze valse beloftes deden.
Nou we gaan bij verschillende hypotheekadviseurs langs. Vanmiddag naar de hypotheker, volgende week komt hier iemand langs. Als we uberhaupt een hypotheek kunnen krijgen. Ik ga nog even goed om me heen kijken hoe het zit met de soorten hypotheek. Weet wel dat we liever geen beleggingshypotheek willen. @ Marieke, nou hopen dat het bij jullie ook wat wordt! Spannend hoor allemaal!
Let inderdaad op wat voor hypotheek je afsluit: als je een hypotheek afsluit met hele lage maandlasten, maar een enorm financieel risico loopt met beleggingen en aan het einde van de 30 jaar met een gigantische restschuld blijft zitten, ben je verder van huis. Daarnaast is het verstandig om ook met andere hypotheekverstrekkers als de Hypotheker te gaan praten. Voor zo'n 30 euro per jaar ben je lid van de Vereniging Eigen Huis en zij hebben ook een eigen hypotheekservice, waarbij je de betaalde afsluitprovisie terug kunt krijgen. Ook hebben zij veel informatie over wat voor hypotheken je allemaal kunt afsluiten en wat daarvan de voor- en nadelen zijn. www.eigenhuis.nl
Is dat niet alleen bij Nationale Hypotheek Garantie? Wij mogen namelijk tot 100% van de executie waarde aflossingsvrij hebben. Dit is bij de meeste hypotheekverstrekkers zo. Astrid, heel veel succes vanmiddag.
Huis ziet er leuk uit! Laat je je niet misleiden door een hele hoge hypotheek, je moet ook nog leven he? Laat uitrekenen wat het je per maand kost en maak voor jezelf een lijst wat er dan nog over is voor eten, bezine, telefoon enz. Soms kunnen ze het erg mooi maken en is het uiteindelijk niet te betalen. Succes.
Nou de hypotheker was helemaal niks! Ze kwamen op een bedrag van 155000 (ongeveer) En die vent deed niet eens de moeite om andere oplossingen te zoeken. Heel erg raar, vond hem ook zo kortaf Maar goed, volgende week komt hier iemand langs. Misschien dat dat wat is.
Dat is balen! en raar! zoals ik al zei kunnen wij dik 2 ton krijgen (doen we niet natuurlijk, dan betalen we ons blauw) maar de huizen we naar gaan kijken kosten rond de 175000 euro en dat kan makkelijk. hebben jullie misschien geen vast contract?
Het klinkt niet echt reeel wat je wilt, sorry dat ik het zeg. Met een inkomen van 37.000 kun je nu eenmaal niet heel veel lenen. Die 155.000 is nog altijd meer dan 4x jullie inkomen. Ik zou niet hopen op iemand die je een tophypotheek aan komt smeren. Als je iemand vind die je meer laat lenen dan 4.5x je jaarinkomen dan zou ik daar nooit mee in zee gaan. Zo'n hoge hypotheek is gewoon echt link.
Met een huis van 175.000 heb je een hypotheek van 192.000 (tenzij je eigen geld inlegt) dat is toch nog steeds bijna 2 ton?
Inderdaad, vergeet de kosten koper niet. Dat is bijna 10 % van de verkoopwaarde. En denk dan nog eens aan eventuele verbouwingskosten enz. Je zit snel een stuk hoger. Wij kochten een aantal jaar geleden ons huis voor 165000 euro. Met kosten koper en gedeelte voor de verbouwing kwamen we dus op een hypotheek van 200000.
Ja precies, bij ons huis was de vraagprijs 160, we hebben het gekocht voor 147.500 maar met k.k. en een beetje extra om op te knappen hebben we een hypotheek van 180.