Toch is het vreemd. Als je globaal op de site kijkt, naar alleen het inkomen, en dus geen lening ( rood staan is ook een lening ) kan je 190000 lenen. Dan adviseren ze voor een bestaande bouw naar een huis van 170000 euro te kijken. Ik weet niet of dit met nhg is. Waaom bel je ze niet even terug en zeg je dat je het raar vind en vraag je om een nieuwe goede berekening? Maar nogmaals het kan ook door het rood staan, of andere leningen komen. Dan kan je wel lenen, maar veel minder. In ieder geval moet het volgens mij kunnen ( zonder lening ) zonder dat je schrikbare maandlasten krijgt hoor. Wij hebben ook een huis gekocht, hypotheek van 216000 op jaarloon van mijn man ( ik werk niet ). En de lasten zijn echt niet schokkend hoor in ons geval. Nou is ons huurhuis al niet weinig Gewoon even terugbellen zou ik zeggen, ze zitten ervoor Succes. Groetjes MB2005.
http://www.funda.nl/WoningAanbod/Koop/R ... 0&ut=False 30 woningen tot 150.000 hou je ook nog wat over voor behang plantjes enz
Dan wordt het vaak nog wel krap. Je dingt namelijk wel af, maar er komt ook weer ongeveer 10 procent kk bij. Reken maar uit dan. Als je dan 155000 kunt lenen, dan zou het huis wel voor misschien 10 procent minder weg moeten en dan moet je er wel zo in kunnen zonder al teveel verbouwingen denk ik. Hier kan je niet eens een flat kopen voor dat geld, maar dat is een ander verhaal Groetjes MB2005.
155.000 euro! Zsie via die link van mensie dat je daar ind. veel kan kopen voor dat geld. Maar hier kan je net aan een flatje kopen voor dat geld! Een eensgezinswoning begint hier bij 170.000! Balen, maar zoals eerder gezegt, beter zo dan dat je straks een duur huis heb en je droog brood moet eten! Je kan ook laten berekenen hoeveel zo een hypotheek precies per maand kost en wat je dan dus overhoud per maand. En dan is aan jullie de beslissing of je van dat bedrag kan rondkomen, en wil rondkomen! Zo hebbenw ij het gedaan. Wij hadden een bepaald bedrag voor ogend at we minimaal over wilde houden na het betalen van de vaste lasten(wij leven graag ruim!), en op basis van dat idee zijn we in zee gegaan met hypotheek verstrekkers! suc6 verder met huissies kijken/kopen! ksu miek
Iedereen bedankt voor de tips! We zien waar we komen, en anders wachten we nog een paar jaar. In die tijd kunnen we de roodstand e.d. inlossen en wat meer sparen. Het heeft gelukkig geen haast, was wel heel erg leuk geweest maar goed. We zien het wel, en jullie horen het wel als we een huis gaan kopen
Meiden, Is er nu echt niemand die ook nog de opmerking maakt dat je een huis niet voor de vraagprijs koopt? Ik weet het niet hoor, maar in de meeste gevallen kun je een huis toch wel voor minimaal 15 onder de vraagprijs krijgen. 168.000 - 15% (25.200)= 143.800. Noem mij positief, maar met je kosten koper erbij (die meestal niet de 10 % bedragen maar eerder de 7%) (dus ff ruim 10.000 euries) kom je rond de 155.000 euro uit. Ik zou maar gewoon een poging wagen.
Doen we ook hoor, nooit geschoten is altijd mis! Nu nog een hypotheker vinden waar wij ons prettig bij voelen!
15000 onder de vraagrpijs is wel erg veel hoor. Plus dat je altijd van de vraagprijs uit moet gaan want je weet nooit hoeveel je eraf krijgt. Een huis van 160.000 euro kan je echt niet voor 145.000 krijgen hoor, tenminste, in 9 vd 10 gevallen niet en zo ja, dan heb je mazzel, maar toch moet je altijd uit blijven gaan van de vraagprijs.
Ik denk dat je voor de veiligheid hooguit 5000 euro er af kan denken. Zeker als je aan het zoeken bent naar een maximale hypotheek. Ik geloof ook niet dat je er zoveel af kan krijgen inderdaad. Niet op zo'n prijs. Op 250.000 of op 300.000 misschien wel, als het echt al heel lang te koop staat. En je kunt wel gaan bieden met 15.000 onder de vraagprijs bij dit bedrag, maar als je het dan kunt kopen met 9000 eronder, heb je het al mooi voor elkaar denk ik!
Ik denk echt dat jullie je vergissen. maargoed, dat gaat een discussie worden en dat is nergens voor nodig. Gewoon goed onderhandelen en een aankopend makelaar mee nemen. Wij hebben ons huis (erg populair en nog niet lang te koop) ook voor 14000 onder de vraagprijs gekregen. Stond voor 189.000 en wij hebben het gekocht voor 175.000. Ik denk niet dat dat mazzel is, maar echt een kwestie van goed onderhandelen. Je hebt je huis natuurlijk toch te koop staan om het kwijt te raken.
Sja maar als je het net 2 weken te koop hebt staan ga je het niet verkopen voor zoveel onder de vraagprijs. Een huis dat al 2,5 jaar te koop staat en waarvan de mensen een dubbele hypo hebben is een ander verhaal. WIj kocht ons huis voor 150.000 euro excl kk. De vraagprijs was 155.000 en we hebben ruim een week onderhandeld. Ik heb zelf een half jaar bij een makelaar stage gelopen en de huizen werden met moeite verkocht voor meer dan 10.000 onder de vraagprijs denk dat dat 1 op de 20 is ongeveer. En idd, eindeloze discussie, maar het is wel zo dat je kwa hypotheek aanvragen uit moet gaan vd vraagprijs. Direct heb je een hypotheek van 155.000 euro omdat dje denkt dat je er 15000 vanaf krijgt en dan lukt et niet ....
Hoi, Mijn huis staat toevallig ook te koop voor 168.000, maar ik ga hem echt niet verkopen voor 145.000 hoor. Wij zitten namelijk al lager dan de andere woningen (zijn normaal zo'n 172.000) ps.. op een discussie ben ik helemaal niet uit hoor! Wij hebben trouwens een gesprek gehadm met een hypotheek adviseur. Zij bemiddelen. En hij heeft alles voor ons uitgezocht waar wij het beste konden lenen. Uiteindelijk is dat een mooie hypotheek geworden!
Dit is wel heel erg positief, jammer dat het in de praktijk meestal niet opgaat. Vijftien procent er af krijg je meestal niet voor elkaar. Je kunt beter te ruim rekenen en geld over houden dan dat je je zelf op deze manier rijk rekent en vervolgens met de ellende zit!
hahaha. Deze reacties had ik al verwacht. Het enige wat ik eigenlijk aan wil geven is dat het wel mogelijk is, of, dat het in ieder geval het proberen waard is . Zoals de TS al eerder zei hebben de eigenaren van het huis hun huis al eerder verkocht maar dat ging op het laatste moment niet door. Ze willen er waarschijnlijk dus echt wel vanaf.
Wat Liza zegt is inderdaad mogelijk maar.... dat ligt helemaal aan de situatie en bovendien ook aan de locatie van het huis. Huizen in Amsterdam bijvoorbeeld gaan vaak voor zelfs meer dan de vraagprijs weg terwijl je in een of ander dorpje in zeeland misschien wel veel meer eraf kan krijgen. Ik heb ook 15000 euro van de prijs afgeluld van onze huidige woning. Maar ik wist ook dat de verkoper al in rotterdam woonde en dus graag er vanaf wilde. Bovendien was er al een partij voor ons maar die kreeg de financiering op het laatste moment niet rond. Het huis heeft overigens in totaal maar 1 week te koop gestaan. Als je lager inzet, kun je altijd nog omhoog met je bod, lager kan niet meer
Dat verschilt dan idd erg per huis. Wij hebben net een huis gekocht voor 183500 en hij stond te koop voor 189500. Dus uiteindelijk "maar" 6000 euro van de prijs af weten te halen. En dat terwijl dit huis al ruim een jaar te koop stond, en de verkoper ondertussen al ergens anders woonde. Uiteindelijk zelfs nog 'mazzel' gehad omdat de verkoper eigenlijk niet onder de 185000 wilde gaan. (ons openingsbod was 170 of 175000, weet het niet eens meer) Maargoed, wij wilden dit huis toch wel erg graag, en het is het geld uiteindelijk ook echt wel waard geweest (huis was nl helemaal opgeknapt, en er hoefde maar heel weinig aan gedaan te worden). Maargoed, je kan altijd een poging wagen, al denk ik dat je weinig kans maakt. Als je dat huis voor ongeveer 145000 wilt kopen, is je openingsbod ook wel erg laag, en je hebt daarmee kans dat de verkopende partij daardoor niet eens met je in onderhandeling wilt gaan.
in ons geval dus niet, de adviseur heeft ons berekend wat de max hypotheek is die we kunnen krijgen, waarmee we een huis van 2 ton kunnen kopen. dat onderscheid snap ik wel
Vergeet niet een woonlastenbeschermer af te sluiten. Als jij AO of onvrijwillig werkloos raakt, kun je een claim indienen bij de maatschappij waar je verzekerd bent en betalen zij (tijdelijk) je hypotheek af.
Dit is niet helemaal waar, de hypotheker werkt op commissie en krijgt waarschijnlijk meer geld als jullie een hogere hypotheek afsluiten, misschien vond deze persoon dat jullie financieel niet interressant genoeg waren. Wij hadden zelf al veel speurwerk gedaan voordat we bij de hypotheker aankwamen en hadden zelf al uitgerekend dat we via de Rabobank heb beste uit zouden zijn, de hypoteker deed echter geen zaken met de Rabobank. We hebben toen zelfstandig een hypotheek bij de Rabobank afgesloten. Succes met verder zoeken TS, Groetjes Lisette
@Lisette: Ooit Tros Radar gezien over de hypotheken bij de Rabobank? Pfffff Niet alleen de Hypotheker verkoopt geen hypotheken van de Rabo ... bijna alle onafhankelijke hypotheekadviseurs bieden dit niet aan.