Vanmiddag eerste echo, zenuwachtig

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door muisje14, 17 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muisje14

muisje14 Niet meer actief

28 febr volgende echo. Ik ben gewoon bij de vk en ze zei dat het nu tot dan gewoon afwachten is

2. Alita

Alita Niet meer actief

hoe is het nu meid>?

3. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    28 februari, en ze laten je al die tijd in het ongewisse zitten? Auwie :(
    Dan snap ik toch niet dat ze niet even gewoon je hormonen hebben nagekeken. Twee buisjes bloed over drie dagen en klaar. Als die waarde stagneert of daalt weet je het meteen.

Succes nog! Ik duim!

4. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    He shit meis :( hoop zo voor je dat het goed komt..
    Dikke knuffel vanuit hier!

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Een eerste licht positieve test is vaak als je pas 3,5 tot zelfs nog maar 3 weken zwanger bent. Het kan dus zijn, zeker als je je eisprong dus niet weet, dat je toch korter zwanger bent dan je denkt te zijn.
    Bij 6 weken nog geen hartje, is niets om je zorgen over te maken: dat kan allemaal.

Het kan natuurlijk ook dat het al mis is gegaan en je daarom op een termijnverschil uitkomt. Maar de hoop hoeft nog niet verkeken te zijn hoor!
    Over 1,5 week dus weer een echo? Dan ga je dus sowieso zekerheid krijgen. Dat wachten is heel frustrerend, maar als je al eerder weer een echo doet, zit je met de kans dat je dan wel groei hebt, maar nog steeds geen hartje.

Sterkte met wachten!

6. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ik zou nog de moed niet opgeven hoor. Idd als je ei iets later is, en je test al vroeg voor je nod positief kan je idd 6 weken zwanger zijn, en dan zit je op het randje met hartactiviteit..

Moed houden hoor!!!
    Nadeel van die vroege echos..

Overigens, bij mij steeg het hcg gewoon keurig door, ook toen we al wisten dat het een missed abortion was, dat zegt ook niet alles helaas..

Ts, moed houden, het kan nog hartstikke goed komen!!

Ik ga voor je duimen!

7. Alita

Alita Niet meer actief

idd die vroege echo`s zijn zo vaak teleustellend he! Ik vindt dat ze die ook echt alleen moeten doen bij meiden die in de mmm zitten hoor.

8. Jantine

Jantine Bekend lid

8 mei 2011
    683
    2
    18
    NULL
    Ik ook. Heb ook een paar vroege echo's gehad en na de eerste was de vk erg pessimistisch- voor de termijn die wij in ons hoofd hadden. Ze heeft ons gelukkig doorgestuurd naar de gyn en na twee spannende weken bleek alles in orde, en alles was eigenlijk altijd in orde geweest. Houd moed! Veel sterkte!

9. muisje14

Vandaag geen gekke dingen. Voor mijn gevoel gewoon zwanger. Heb geen krampen of zo. Had gisteren echt een jankdag, maar vandaag ging het redelijk.

Heb ook nog zitten rekenen. 23 jan lichte pos test, 27 jan al donkerder, en 31 jan een bijna knaller, maar ik weet ook nog van de testen van de jongens dat ik 1 dag voor nod al veel hcg heb dus wie weet heb ik wel zo vroeg al een pos test gehad. had 23,25 en 26 jan dezelfde lichte streep en 27 jan pas donkerder

10. december

december Fanatiek lid

9 apr 2011
    2.724
    0
    0
    Gelukkig dat je je vandaag redelijk voelt meid. Wat een ongerustheid zo, en balen dat je zo lang moet wachten. Ik hoop dat jij de 28e een prachtecho met een prachthartje hebt!! Dikke knuffel!

11. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    misschien late innesteling? mijn gyn wou voor de 7 weken geen eens een echo maken omdat je dan misschien nog niets ziet.. kreeg hem met 7w6d inwendig en zagen toen een wormpje met kloppend hartje.. dus misschien heb je gewoon late innesteling gehad en anders gewoon van de week bellen of ze inwendig een echo kunnen doen omdat je je zo'n zorgen maakt??

succes!!

12. Alita

Alita Niet meer actief

Ik zal mijn verhaal vertellen en waarom ik vindt dat die vroege echo`s eigenlijk niet zomaar gedaan moeten worden. Want Linda jij zit toch ook niet in de mmm?

Ik had ook zo`n vroege echo bij mijn tweede zwschap. Mevrouw die de echo maakte vroeg hoe ver ik zou moeten zijn en toen ze de echo maakte zag ze geen hartactie. Nou een ma dus blijkbaar.....door de gyn werd mij verteld rustig af te wachten tot mijn mk zou beginnen. De hele week gewacht, bij elk krampje was ik verschrikkelijk bang wat zou gaan komen.

Week later weer langs bij de gyn om te bespreken hoe en wat en de dag erna stond er al een curettage gepland.
    Toch zei mijn gevoel dat er iets niet klopte aan het verhaal. Ik had maar een goede ongi gehad na het stoppen met de pil en misschien had ik wel een late eisprong gehad? Er is nooit naar mijn cyclus gevraagd!
    Gun zei zelfs nog dat ze alleen een echo dede maken als de mk voorbij was, nee ik eiste nog een echo! En jawel hoor er klopet nu een hartje! Superblij maar ook ontzettend boos dat er gelijk vanuit werd gegaan dat het fout zat. Ik was gewoon veel korter zwanger! En dan te bedenken dat ik de dag erna gecurreteerd zou worden!

Dus het kan zomaar nog hoor.......ik zou nooit meer zo vroeg een echo hebben gedaan! Mijn zwschap was echt verpest hierdoor want bij iedere echo was ik erg bang!

Nu weet ik niet hoe het bij jou afloppt meid maar ik zou eerst eens afwachte nu want wie weet! Gelukkig zijn ze er bij ou niet zomaar vanuit gegaan dat het fout zit!

Ik hoop dat jij ook gewoon een kloppens hartje gaat zien....ik duim voor je!

13. muisje14

ik zit inderdaad niet in de mmm, maar omdat ik ongerust was mocht ik komen voor een echo en naar mijn eigen weten zou ik nu 7 weken en 4 dagen (vandaag dan) zijn. Tijdens echo 7,2 weken en op echo was rond de 6, 6,2 weken wat te zien.
    Heb ff gegoogled (dom dom) maar daar staat dat er rond deze tijd het hartje moet gaan kloppen. En dat deed het dus niet.....

Weet gewoon niet meer wat ik moet denken, het ene moment zie ik het helemaal zitten en denk ik verkeerd te rekenen (maar hoe kan dat met die positieve testen???) en het andere moment zie ik het somber in. Pfff zo K*T

Maar Cindy in kan me jouw verhaal nog wel herinneren, echt zo erg, als je zelf niet om die echo gevraagd had..... daar moet je maar niet meer aan denken.

14. raspberry

@Linda: klopt wel dat als je 6 weken bent, het hartje wel ongeveer zou moeten kloppen, maar ook op geavanceerde echo-apparatuur is dat vaak niet goed te zien nog, gewoon omdat het te klein is en er vaak niet heel enorm ingezoomd wordt, (want daar wordt het beeld weer niet duidelijker van natuurlijk).
    Dus dat er geen hartactie zichtbaar was, zegt niet dat dat niet meer kan komen. Als je echt met een week of 3 dus al positief getest bent, klopt je termijn iig.

Niet dat ik je allemaal hoop wil geven dat het allemaal maar goed zal komen, maar de kans is niet verkeken.
    Ik heb afgelopen week de eerste echo gehad bij 6,5 week, en de meting kwam op 6wk1dg uit, (maar gyn gaf al aan dat dat op deze termijn geen bal zegt nog: ze kunnen nu nog helemaal niet goed meten). Vooraf gaf ze al aan dat de kans groot zou zijn dat we nog geen hartje zouden zien. Dat wist ik, het ging ons er nu enkel om om te kunnen zien of er uberhaupt wat zou zitten, (eerste miskraam was een leeg vruchtzakje).
    Bij ons wel hartactie al, maar de gyn was zelf helemaal verbaasd en feliciteerde ons dat we daar een hoop mazzel mee hadden, (en dat ze het erg fijn voor ons vond, vanwege onze voorgeschiedenis).
    Maar goed, daarmee dus vooral geillustreerd dat zichtbare hartactie bij een week of 6 echt nog vroeg is en gewoon nog kan komen.

Ik duim voor je!

15. germar

germar Bekend lid

30 nov 2008
    587
    0
    0
    Heb ook een vraagje; wanneer spreek je niet meer van een vroege echo en kunnen ze t al wel goed meten? Daar ben ik benieuwd naar. Ik heb aanstaande vrijdag mijn 1ste echo en ben dan precies 9 weken zwanger..

16. raspberry

Meeste gyns en VK's willen voor de 7 weken onder normale omstandigheden geen echo maken. Zo rond de 7-8 weken is een vroege echo, vanaf 9 weken wordt vaak al een termijnecho gedaan, alhoewel die officieel ergens tussen de 10 en 13 weken hoort te zijn.

17. germar

germar Bekend lid

30 nov 2008
    587
    0
    0
    Het zal dan nog niet mijn termijnecho zijn, krijg nog een 2e rond de 11 weken. Ik heb t afgelopen jaar ook 2 miskramen gehad, maar wou bewust niet een te vroege echo. Weet jij ook of ze met 9 weken al nauwkeuriger kunnen meten?

18. raspberry

Ja, dan zien ze genoeg om je termijn redelijk goed te bepalen hoor :)
    Fijn dat je dan nog wel een termijnecho los nog krijgt. Tussen de 10 en 13 weken schijnen ze het beste te kunnen meten, en dan kun je nu iig vaststellen voor welke datum dat iig niet moet zijn, mocht je nog iets teruggezet worden, (wat heel normaal is).

19. germar

germar Bekend lid

30 nov 2008
    587
    0
    0
    Kunnen ze met 9 weken de datum ook al vaststellen of is dat nog iets te vroeg?

20. raspberry

Ze zullen ws wel een eerste meting doen al, om te kijken of je cyclusdatum een beetje klopt met de groei van je kindje, maar de definitieve uitgerekende datum komt dan dus bij de termijnecho :)

Deel Deze Pagina