vanmiddag gaatjes vullen, hart onder de riem nodig!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door frummeltje31, 17 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Hey hey,

Vanmiddag moet ik 2 gaatjes vullen (14:50) en ik ben zooo zenuwachtig.

Ik twijfel nog of ik verdoving neem, want met een hele verdoofde mond rondlopen lijkt me ook niet leuk. Hoe lang duurt het voordat zo'n verdoving uitgewerkt is?

Ik wou dat het maar vast voorbij was. Ben gewoon niet zo dol op tandartsen...

Kunnen jullie mij een hart onder de riem steken??? Dat helpt ongetwijfeld!!! ;)

2. belinda203

belinda203 Bekend lid

23 mrt 2008
    784
    0
    0
    verzorgende I.G.
    Odijk
    Bij mij wordt er helemaal niets gedaan zonder verdoving hoor! Het is de pijn waar ik bang voor ben(altijd al geweest),en heb nu een tandarts gevonden die dat begrijpt en me goed verdoofd.Ja het is even lastig maar het is maar een paar uurtjes en dan is hij weer uitgewerkt.En je wordt geholpen terwijl je niet voelt!
    Ik zou dus kiezen voor de verdoving en dan komt het goed!
    Sterkte vanmiddag!

3. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    vind je de prik van de verdoving dan niet vervelend???;)

4. MamavanF

MamavanF Actief lid

4 nov 2010
    424
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook om 14:50 naar de tandarts om waarschijnlijk een gaatje te vullen. Loop al 2 weken met enorme tandpijn, volgens mij een stukje vulling afgebroken.
    Ik neem altijd verdoving omdat ik extreem gevoelige tanden heb, zelfs met verdoving voel ik t nog:(
    Hoelang zo'n verdoving werkt is een beetje verschillend per persoon. Het werkt wel sneller uit als je veel mondbewegingen maakt zei de tandarts tegen me.
    Succes vanmiddag!

5. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    hier ook alleen met verdoving en dan niet de gewone maar een speciale zodat je ook niet zo'n akelige prik krijgt... ben als de dood voor die man :(

heel veel succes!!!!!

6. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    zullen we samen gaan, is een stuk gezelliger, en hebben we ook afleiding, :D

7. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    thanks! heb ik wel nodig... :(

8. belinda203

belinda203 Bekend lid

23 mrt 2008
    784
    0
    0
    verzorgende I.G.
    Odijk
    De prik is even vervelend ja,maar dat weegt niet op tegen de pijn tijdens het vullen omdat dat veel langer duurt.
    Na 1 minuut gaat ie al werken en voel je al niks meer.

9. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ik ben erg bang maar neem wel altijd verdoving..ik heb een keer zonder gedaan en dan heb ik toch veel liever even die prik van de verdoving..

de laatste keer een kies getrokken en toen had ik er ook lekker lachgas bij..;)

Succes hoor vanmiddag!

10. kili

kili Niet meer actief

Ik mag zometeen ook wat gaatjes laten vullen.
    Dus ik leef met je mee :)
    Verdoving is bij mij na een uur vaak wel uitgewerkt.

Veel succes.

11. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.238
    6.112
    113
    Nou ik heb 2 bevallingen gedaan zonder verdoving en dat zou ik zo nog een keer zonder doen, maar als de tandarts een gaatje gaat vullen moet ie er eerst een spuit in zetten. Wat een hel vind ik dat zeg!
    Heel veel succes en sterkte gewenst vandaag!

12. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    is het nationale gaatjesvuldag vandaag??? lol....

veel succes iedereen die ook moet. Ben nu nog verdacht rustig, maar vanmiddag zal dat wel anders zijn. Het is een goede tandarts, we zijn net overgestapt naar hem, hij weet van mijn angst. Dus het komt vast wel goed...

Ik wou dat het al voorbij was....

13. MamavanF

MamavanF Actief lid

4 nov 2010
    424
    0
    0
    NULL
    NULL

Ja gezellig haha!
    Pff ja weet hoe je je voelt.
    ik heb zelf altijd angst gehad voor de tandarts, heb al een paar jaar een andere waar ik niet zo extreem bang bij ben.
    En nu wil ik zelfs graag gaan omdat ik zo'n enorme pijn heb.
    Bij mij duurt die verdoving altijd echt enorm lang voordat ie uitgewerkt is.. Meer dan 5 uur normaal. Hopelijk dit keer niet zo lang zeg..
    Die prik vind ik ook altijd erg vervelend, en dan die vieze smaak haha
    Nog een paar uur pfffffff heb nu alweer zenuwen:(

14. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik neem ALTIJD verdoving... heb het 1x zonder geprobeerd en ik ging echt door de grond.... was toen zwanger en wilde geen verdoving... nou heb het geweten... de verdoving blijft vaak nog wel enkele uren na de behandeling in stand... maar ik vind de spuit altijd het ergste... dat vullen is zo gebeurd en daar voel je niets van... dus ffe "op je tanden bijten" bij de spuit en je bent er weer klaar mee..... verstand op nul..... succes!

15. MissT

MissT Niet meer actief

Ik heb 2 weken geleden 2 (diepe) gaatjes laten vullen. En de tandarts zei; Wees maar blij dat je verdoving hebt genomen... Dus gewoon doen hoor! Verdoving is zo uitgewerkt :).

Ik had wel last van napijn, dus als je pijnstillers in huis hebt, moet je het overleven!

Succes!

16. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ja een ibrofrufennetje doet wonderen! zou ik gelijk innemen nadat het is uitgewerkt en dan valt het allemaal reuze mee....!

17. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Ben als de dood voor de tandarts, en dat weet hij ook.. ik was een hele tijd niet geweest, maar toen verleden jaar zomer een stuk van mijn kies af brak had ik geen keuze.. Dus een vriendin mee, heeft echt de hele tijd mijn hand vastgehouden, terwijl ik geen centje pijn had..

Ook zag hij een gaatje, maar omdat dit een vervangende tandarts was kon hij dat niet doen, ik had immers alleen een spoedje vanwege mijn kies.. Dus ik naar een andere tandarts gegaan (van mijn man, wel zo makkelijk), de hele situatie uitgelegd, hij kijken, en ontdekte nog 4 gaatjes na het maken van foto's.. in tranen was ik!

Maar goed, hij heeft me verdoofd, begon voorzichtig en ik had geen centje pijn. De verdoving die hij geeft is plaatselijk, hij spuit het onder de kies die hij behandelen gaat, dus ik heb geen dikke, verdoofde lippen enzo. Al met al is het me reuze meegevallen en de vorige keer had ik zelfs helemaal niks! Ik kon hem wel omhelzen! ;)

Lang verhaal, maar wat ik er mee zeggen wil is als je je tandarts goed inlicht dat je bang bent, hij er alles aan zal doen om jou totaal geen pijn te laten 'lijden' en heel voorzichtig met je om zal gaan. Suc6!

18. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    thanks allemaal! de zenuwen komen nu toch wel wat naar boven... denk maar dat ik inderdaad verdoving neem.... voor de zekerheid... bij mijn eerste gaatje zonder gedaan en dat deed toch ook wel pijn. Dus denk dat ik wel verdoving neem....

19. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    ben qua verdoving wel wat gewend (paar keer verdoving in mijn vinger gehad, nou dat is vele malen erger!!!), maar toch... die spuit, ik doe mijn ogen maar gewoon dicht. Twijfel nog steeds of ik verdoving neem of niet... maar denk dat ik het wel doe... Da's wel heel lang ja, hopelijk duurt het bij mij niet zolang voordat het uitgewerkt is...!!!

het is een goede tandarts en hij zei vorige keer al dat ik goed verdoofd zou worden. Misschien kan ik vragen of hij nog wat verdovingszalf op mijn tandvlees smeert, dan doet de prik ook geen pijn, ;)

20. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    nou ben geweest hoor!! Het viel hartstikke mee en mijn tandarts was ook erg begripvol over mijn zenuwen.

De prikken van de verdoving heb ik niets eens gevoeld!!! En hij bleef ook steeds vragen of het nog goed ging enzo...

Ben blij dat ik er af ben, hij zei dat de verdoving zo'n twee uur zou werken...dus ik hoop dat hij snel afneemt. He voelt echt rot!! hahaha... maar beter dat dan pijn!:D

Deel Deze Pagina