Lieve dames, Misschien bestaat er al een soort gelijke topic, maar het leek me leuk om recepten te delen.. recepten die je keer op keer maakt voor bezoek of bijvoorbeeld het thuisfront. Van baksels tot avond eten, brand los! Als er nou veel animo voor is, is het misschien handig een inhoudsopgave te maken als dit kan maaaar ik zou niet weten hoe & Misschien wel leuk als we receptjes van andere gaan proberen we ook laten weten hoe het gegaan is.
Keer op keer moet ik deze maken, voor vriendinnen, mn man, mn zus en moeder..je kent het wel. Mislukken kan het niet, wel even een paar keer geprobeerd voor dat ik de goede dikte had.. Rode linzen soep Ingrediënten voor ong 4 personen: Olie 4 theelepels paprikapoeder 4 theelepels komijnpoeder Een grote ui Een paar tenen knoflook Bouillonblokjes voor 1 liter (groente- of kruidenbouillon) 225 a 250g rode linzen (ik hou van lekker dik) Eetlepel salça (= paprikapuree verkrijgbaar bij een Turkse slager, tomatenpuree kan ook) Staafmixer Eventueel: Wortel Voorbereiding: kook 1l water linzen wassen wortel in blokjes Bereidingswijze: Fruit de ui met de olie tot het glazig\ is. Doe dan de knoflook erin en laat het een halve minuut warm worden. Dan doe ik er 1l water bij (gekookt) Dan gooi ik alles erin (echt alles..linzen, kruiden, blokjes, salca) Dan laat je het op een zacht pitje ongeveer 3 kwartier a een uur koken. Na een uurtje met de staafmixer alles pureren en nog even op het vuur zetten. Serveren met een schrijfje citroen en brood. Jum
Oosterse hartige taart vinden ze hier erg lekker! NGREDIENTEN 6 PERSONEN 6-8 plakjes bladerdeeg - 400 gram Oosterse roerbakgroenten - 1 ui - 2 teentjes knoflook - 250 gram rundergehakt - 3 eetlepels seroendeng - 1 zakje bamigroenten met kruiden (Conimex) - 3 eieren - 1 dl room of melk - peper, zout - 2 eetlepels ketjap manis - 1 flinke theelepel sambal - 1 eetlepel (roerbak)olie Voorbereiding Ontdooi het bladerdeeg. Pel en snipper de ui en de knoflook. Week de bamigroenten volgens de aanwijzing op het zakje. Verwarm de oven voor op 200gr.C. Verhit de olie. Bak hierin de ui en de knoflook lichtbruin. Voeg het gehakt toe en bak dit mee tot het gehakt gaar is. Doe de roerbakgroenten erbij en bak deze mee tot ze beetgaar zijn ( 5 minuten). Voeg de geweekte bamigroenten toe en bak deze ook even mee. Maak de groenten op smaak met peper, zout, ketjap en sambal. Klop de eieren los met de room of melk. Bereidingswijze Bekleed de ingevette vorm met het bladerdeeg. Plak de plakjes bladerdeeg aan elkaar met wat water en prik hier en daar even in met een vork. Strooi de seroendeng over de bodem. Verdeel de groenten over de taart en giet het eiermengsel erover. Bak de taart in het midden van de voorverwarmde oven in plm.20 minuten goudbruin en gaar.
@ wachtend; Leuk ! Heb hem direct op geslagen, heb 1 x een hartige taart geprobeerd, mislukt:x maar deze lijkt me heerlijk
Chinese tomatensoep van Heinz voor 3 personen Ingrediënten; - 2 eetlepels bruine suiker (ik laat deze altijd achterwege) - 1 mespunt cayennepeper - 1 scheutje sojasaus - 1,5 eetlepel gembersiroop - 50 gram prei - 50 gram tauge - 100 gram kipfilet - 2 pakjes heinz tomato frito - 1 potje kippenbouillon - 5 dl water Water in de pan kipfilet in blokjes erbij bouillon toevoegen alle ingrediënten toevoegen Even laten koken Eetsmakelijk !!!
Hij is echt heel erg lekker (zal wel even opbiechten dat ik hem ook van internet heb geplukt hoor ) Zelfs mijn zoon van 19 maanden eet hem heerlijk mee
Lekker uit eten gaan bij ons favoriete eetcafe. Altijd lekker, nog nooit mislukt.. Tja, je moet wat als je eigen kookkunst aangebrand en niet gaar is.. Ja, echt waar..
Nog zo eentje, Worteltaart mmm. Hier komt het recept: * ik heb een theeglas gebruik, standaard glas, =250ML. (Hihi dankjewel @Eylem)! 2,5 glas bloem 1 glas suiker 3/4 glas zonnebloemolie 1,5 glas melk 1 zakje bakpoeder 1 zakje vanillesuiker 2 eetlepels cacoapoeder of nesquik 1 handjevol rozijnen ong. 1 glas gehakte walnoten 1 grote wortel geraspt Alles mixen, in de bakvorm (ik had een kleine vorm, dan wordt het een kleine hoge taart) Ongeveer 60 a 70 minuten in een elektrische oven op 150 graden. (Doe ook weleens eerst 30min op 180 graden en daarna op 150 totdat de taart gaar is) Maar de exacte tijd ligt aan de grootte van de vorm. Roomkaastopping: 200 gram roomkaas (monchou), scheutje citroensap en ong. 100 gram poedersuiker samen mixen en op de afgekoelde cake smeren. Daarna garneren met walnoten.
Oooooh dit lijkt me lekkerrrrr...ik hou van Chinese tomaten soep! DAMES! Weet iemand hoe ik een inhoudsopgave maak?
Witlof met chorizo Witlof en chorizo in stukjes snijden. Chorizo aanbakken. Witlof erbij doen en die gaar roerbakken. Flesje kookroom erbij. Lekker met pasta, maar kan ook prima met aardappelen. Het is lekker pittig, maar toch nog prima voor kinderen. (niet elke dag ivm vet en zout natuurlijk). Snel klaar en ook nog betaalbaar.
Kan niet want na een uur kan je je bericht niet meer aanpassen. Dus don't bother. Een gangbaar theeglas heeft trouwens een inhoud van 250 ml een (Turks) waterglas is 200 ml.
Lekker ik maak hem zelf met aardappel en wortel en zonder komijn, want dat vind ik al snel overheersend. Dit is mijn succesrecept: Mijn mixed kitchen: Mercimek çorbasi (Turkse linzensoep)
Appeltaart 200 bloem 200 suiker 200 (room) boter 4 eieren allemaal mixen de helft in een springvorm doen 4 appels schillen en in stukjes. Kaneel en een handje rozijnen over. over de eerste helft van het beslag. Tweede helft van het beslag er over. 60 min in een voor verwarmde oven op 160 graden Een aantal mensen van vrienden van mijn man komen alle Op een verjaardag als ik deze taart maak (of een manen avond is)
Serieus? Wat onhandig! Jammer, zou een stuk overzichtelijker zijn! 250ml inderdaad, heb het net bekeken.. alleen betwijfel of ik het nu nog aan kan passen. grr
Zacht gekookt ei: Ei een gaatje in prikken Water in een pannetje op het vuur en laten koken. Als het water kookt: ei er voorzichtig in. 3 minuten in het pannetje laten en dan eruit halen. Tot nu toe altijd goed gegaan.
Hmm, ik ben gek op die soep. Ik doe er inderdaad soms ook wel eens 1 of 2 kleine aardappeltjes in. Komijn ben ik zelf gek op, maar misschien is 4 theelepels iet wat veel (vooral als je de kruid niet vaak eet) Je recepten zien er super uit. Je Mexicaanse ovenschotel.. wauw, ik heb mijn man die erg dag blij gemaakt haha.