Ik moet het toch even van mij afschrijven, ik zal mij denk ik wel weer eens aanstellen maar maak me toch erge zorgen.. vanmiddag om 20 over 3 moet ik naar de dokter, ik heb gisteren een hele erge hoofdpijn aanval gehad waarbij mijn zicht heel erg wazig werd en alles ver weg leek te zijn.. het deed zo'n ongelofelijke pijn dat ik meteen op bed ben gegaan. vanmorgen werd ik wakker met nog steeds ongelofelijke hoofdpijn, bij mijn slapen en dat trok door mijn hele hoofd naar mijn nek en schouders. ik kreeg last van zweet aanvallen, trillen, misselijk.. alles is nu wat af gezakt maar heb elke dag zo'n pijn in mijn hoofd,,het is echt een uitzondering als ik er geen last van heb. ik heb altijd al last van hoofdpijn gehad maar ik herken wel een "normale" hoofdpijn en dat was dit dus echt niet! het word steeds vaker en pijnlijker, ik kan letterlijk niks meer dan. mijn vader is overleden aan een hersentumor, het is niet erfelijk dat weet ik, maar toch ben ik erg bang hiervoor.. ik was een meisje van bijna 13 en heb mijn vader anderhalf jaar zien strijden, heb daar echt een trauma aan overgehouden.. ben dus als de dood dat ik straks een tumor blijk te hebben geen idee wat ik hiermee wil, moest het gewoon even kwijt..
He wat naar meid dat je je vader zo hebt verloren. wat jij omschrijft klinkt als een migraine aanval, laten we hopen dat dat het ook daadwerkelijk is. Dat je het elke dag hebt is wel apart...dat past dan weer niet bij migraine. Sterkte!
Hier altijd een migraine patient geweest. Uiteindelijk merkte ik op dat mn hoofdpijn erger werd en anders was en nu sinds nov 2011 ben ik officieel een cluster patient, erg pijnlijk en als ik pech heb , heb ik zn 5 tot 7aanvallen per dag. Heb jij niet " gewoon " last van spannings hoofdpijn. Aangezien je aangeeft dat t door trekt naar je nek? Zie ook dat je 16 weken zwanger ben dus kijk wel uit met bepalde pijnstillers Wil je geen Ongewenst advies geven maar goed dat je even langs de ha gaat om t een en ander uit te sluiten Succes meid !
Ik snap je angst en ik kan me voorstellen dat je daar meteen aan denkt. Maar het kan ook iets heel anders zijn. Een familie lid van mij had heel erg hoofdpijn en het gevoel dat er iets in haar hoofd knapte. Ze bleek een trombose in haar hoofd te hebben. Is helemaal goed gekomen trouwens. Het kan ook stress zijn of migrene. Ga nog niet meteen van het ergste uit en wacht vanmiddag af! Sterkte!
Ik herken je klachten ook als migraine. Zelf heb ik mijn eerste migraine aanval gekregen toen ik rond de 30 jaar was en heb er sinds dien regelmatig last van. Meestal als ik begin te merken dat mijn hoofdpijn erger wordt neem ik snel een sterke koffie met een paracetamol en soms helpt dat. Kan je inderdaad dagen last van hebben.
Volgens mij ook migraine. Bij mij begint het met nekpijn om over te gaan in migraine. Ben ook ooit met een bang hartje naar de ha gegaan omdat ik bang had dat er iets ergs met me scheelde omdat ik zo'n hoofdpijn had. Succes!
Ik snap je angst. Heel logisch dat je zo denkt. Het klinkt inderdaad als een mirgane aanval. Ook met dat verminderde zicht enzo. Zie dat je zwanger bent. Van de hormonen kun je ook hele erge hoofdpijnen krijgen. Waar je dan weer misselijk van wordt en verkampt van de pijn. Dus krijg je een stijve nek. Ik ben geen dokter en wil ook niet op de stoel van de dokter gaan zitten, maar ik weet dit omdat mijn moeder toen ik kind was heel vaak van dit soort aanvallen heeft gehad. Sterkte met wachten, ik begrijp je angst, maar ik denk dat de kans groter is dat het iets anders is. Laat je even weten wat de dokter zei?
ik ben een aantal weken terug ook al bij de dokter geweest voor het zelfde, zei dacht toen niet aan migraine omdat ik het zo vaak heb, bijna elke dag en dat past niet in dat "plaatje" het was waarschijnlijk cluster hoofdpijn, maar ze kon me niks geven ivm mijn zwangerschap.. vind het zo raar dat het steeds erger word, feller. en dat mijn zicht zo slecht werd maakt me helemaal bang. dankjewel! hoop dat vanmiddag alles goed blijkt te zijn, ik ga vragen of ze me door wil verwijzen naar het ziekenhuis voor extra onderzoeken als dat mogelijk is.
Oh dat had ik niet gezien dat ze zwanger was... @ ts: Laat misschien ook even bloed prikken. Toen ik zwanger was van de tweede heb ik heel veel aura's gehad. Migraine kwam dan niet door, maar zag alleen maar sterren. Kon niet meer werken, want zag gewoon niets op m'n computerscherm. Ik bleek vit B12 tekort te hebben en hoofdpijn/aura's en vermoeidheid zijn daar symptomen van.
Och verschrikkelijk dat je je vader zo hebt zien strijden. Ik kan me je angst heel goed voorstellen. Hopelijk wil de huisarts je doorverwijzen voor verder onderzoek. Sterkte!!
Kan door je zwangerschap 10 keer zo erg worden wist je dat? Dan heb je zwangerschapsmigraine. Is geen pretje. Naar het ziekenhuis zullen ze je niet zo snel sturen hoor. Vooral niet omdat het hoogstwaarschijnlijk zwangerschapsmigraine is.
bedankt allemaal voor de reactie's! mijn dokter dacht niet aan migraine maar eerder aan cluster hoofdpijn, ik wacht het af, het zal idd wel geen tumor wezen maar dat schiet dan gelijk door mijn hoofd ik laat jullie vanmiddag even weten hoe het gegaan is!
Wat naar om zo je vader te verliezen. Ik had precies het zelfde, in jaar tijd 4 aanvallen gehad.scan enzo gehad want ik heb al 12 jaar hoofdpijn sinds ik in coma heb gelegen uit het niks. Het zou of migraine zijn of een tia. Uit scan is gebleken dat het geen tia was. Ineens sprak hij geen woord meer over migraine en kreeg ik de conclusie spieren vast in me nek. Nu moet ik naar fisio toe en als dan niet weg is ga ik terug en vragen waar de migraine is gebleven! Want migraine zit in de familie en heb ook altijd hoofdpijn. Na fisio krijg ik wel pillen voor de aanvallen en voor de hoofdpijn maar ja ik wil niet mijn hele leven Pillen slikken eigenlijk! Sterkte ermee en hoop dat je snel geholpen word
Als je hiermee al eerder bij de huisarts bent geweest en deze het juist door de frequentie niet op migraine vindt lijken, vind ik het wel raar dat ze je niet verder laat onderzoeken en je zo naar huis stuurt. Het hoeft echt niet het aller ergste te betekenen, maar je merkt zelf ook dat er iets niet goed zit en je gevoel zit er 9 van de 10 keer niet naast. Je kan er wel mee blijven lopen, maar het gaat er niet van weg eerder kans dat het nog erger wordt. Laat je verder onderzoeken meis!, des te eerder weet je wat er aan de hand is, want dit is voor jou toch ook niet te doen al die pijn?
Migraine met aura. Symthomen klinken me bekent helaas. Succes Ik zelf kreeg mijn eerste aanval in mijn pubertijd. Verschrikkelijk. Nu heb ik het nog zelden en voorheen varieert het nogal van 1x per jaar tot 1x per maand. Begin van de zwangerschappen altijd erg heftig
Nou inderdaad dat t dan vreemd is dat je niet bent doorgestuurd. Hier heb ik na goed onderzoek bij de neuroloog ( scans ed ) zuurstof gekregen voor als een aanval op komt zetten. En t helpt nog beter als welke pijnstiller dan ook in 90% van alle aanvallen. Alleen een eigenschap van clusterhoofdpijn is , is dat t ook maar aan 1 zijde van je hoofd plaats heeft met als gevolg een wat gezwollen ooglid en een loop neus aan de kant waar de pijn zich bevind.
Mijn zusje heeft ook migraine, dat klinkt hetzelfde dan als jij hebt! Maar kan me je angst heel goed voorstellen. In elk geval sterkte vanmiddag! Hopelijk mag het positief uitpakken!
dames goed nieuws!! het is mijn suiker, ze heeft me geprikt en ik zat op 3,2. dat hoort minimaal tussen de 6 en de 10 te zitten! vandaar dus de hoofdpijn, zweet aanvallen etc.. ik moet nu eigenlijk de heledag blijven eten, zowiezo om de 2/3 uur (voor het slapen gaan 2 sneetjes bruin brood eten met kaas om de nacht door de tekomen) en dextro energie gebruiken zodra ik mij min begin te voelen. blijkbaar heb ik altijd een laag suiker gehad maar is het door de zwangerschap nog erger geworden. gelukkig geen tumor of andere ernstige dingen!