Tussen de huidplooitjes schoonmaken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door SYRV, 18 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Hallo moeders!;)

Ik ben even benieuwd hoe jullie tussen de huidplooitjes bij jullie kindjes schoonmaken. Ik vind dit namelijk een beetje eng, en dan heb ik het over zn halsje. Mijn kleine ventje spuugt nog wel eens en het is natuurlijk niet te voorkomen dat dat wel is zn halsje in loopt. Ik probeer het natuurlijk allemaal zo schoon mogelijk te maken en te houden, maar ik kom er niet altijd goed bij en ben dus ook heel erg bang dat ik hem pijn doe. Hoe doen jullie dit?

xxx

2. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Als Danique in badje zit, dan heb ik er altijd een hydrofiel washandje en reinig daarmee zo alle plooitjes, omdat ze in badjes vaak veel beweegt, kun je er goed bij. Ik was nooit met zeep trouwens, ik doe alleen olie in het badwater en gebruik het washandje dus om zachtjes mee tussen de plooitjes te wrijven.

3. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Met spugen dan haal ik toch de hydro luier langs haar nek. De luiers gebruiken we dus als spuuglap. Anders krijgt hij daar uitslag. En ik smeer hem goed in om roodheid te voorkomen. Blijven er melkresten achter, dan heb ej kans dat er een schimmeltje groeit.

4. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    Ik snap dat je het eng vindt maar daar moet je je even overheen zetten. Als je het nl niet schoonmaakt kan ze/hij smet krijgen.
    Ik maak het altijd droog na het badje met een hydrofiele luier. Hoofdje naar achteren, met je duim de plooien 'weghalen' en de boel daar droog maken. Maar niet te hard wrijven, heel lichtjes maar.
    Dat doet geen pijn tis alleen vervelend net als dat iemand bij jou in je hals zit.

Bij drinken of eten krijgt onze dochter altijd een slab om of een spuugdoekje onder de fles zodat het niet in haar halsje loopt.

5. Maia

Maia Niet meer actief

tuurlijk maak ik schoon daar. Dan sputtert ze maar even tegen, is maar 1 minuut maximaal en daarna zijn we weer vriendjes. maar wel echt doen hoor!

6. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Volgens mij was mijn mannetje toen wel ietsje ouder als jouw kindje, maar ik legde hem altijd even op zijn buikje. Hij kon toen net heel even zijn hoofdje omhoog houden en zo kon ik heel makkelijk zijn halsje schoonmaken. Dat was net genoeg om het even schoon te maken en daarna weer op zijn rugje.
    Is voor jou nu misschien nog wat te vroeg, maar misschien ee tip voor de toekomst...

7. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Mijn kleine houd zijn hoofdje al omhoog, en ik heb inderdaad die manier die jij noemt ook geprobeerd maar kom er ook zo moeilijk bij. Maar ja, zo te zien zit er niks anders op en moet mijn ventje toch maar even doorbijten wanneer ik zn halsje schoonmaak, het is immers nog zieliger wanneer het tussen de plooitjes gaat irriteren.

8. misa

misa Niet meer actief

Vingers onder de kin en zo het hoofdje omhoog drukken tot het nekje bijna glad is. Dan kun je er goed met een hydrofiel washandje en hydrofiele luier bij! Liefst deppen trouwens, ipv wrijven: beter voor de huid. :)

9. vlaflip

vlaflip Niet meer actief

ik doe het op dezelfde manier als jois
    vond het de eerste week ook eng,maar de kleine is wel zo flexibel.
    ze sputterd een beetje tegen,maar ja zelf vind je het ook niet fijn als je hoofd naar achter wordt gedaan zonder dat je weet dat het gaat gebeuren..... maar zeer doet het niet hoor!

10. debsel82

debsel82 Fanatiek lid

31 aug 2008
    2.055
    0
    0
    Zeeland
    Wat minder vervelend is en wat ik destijds bij Nils wel eens deed: zo'n babywattenstaafje gebruiken. Met een nat wattenstaafje even door de nekplooitjes heen en daarna met de droge kant er even doorheen. Werkt ook perfect en is niet zo'n gehannes ;) Misschien werkt het bij jou ook. Succes

Deel Deze Pagina