vanmiddag naar de notaris voor ger. partner schap

Discussie in 'De lounge' gestart door r0my, 13 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Volgens mij hebben wij het in gemeenschap van goederen. In ieder geval is alles van ons samen!!

2. r0my

r0my Actief lid

17 mei 2012
    307
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nou we zijn geweest hoor en alles gaat door: geregistreerd partnerschap en we kunnen daarna als we willen trouwen gewoon gehuwd worden in het stadhuis door een ambtenaar..:D
    Trouwen zit er zeker wel in over een aantal jaren maar daar willen we eerst voor sparen voor de rest is ger. Partnerschap gelijk aan trouwen dus ook onder huwelijkse voorwaarden alleen enige verschil is dat deze vorm niet erkend word in het buitenland.. ik mag zelfs mijn vriends achternaam al aannemen maar dat willen we nog niet omdat we toch later echt willen trouwen;) we gaan onze verbintenis ook aan in gemeenschap van goederen.. we gaan nu as maandag bellen voor een aangifte bij de ambtenaar van burgerlijke stand. We zijn allebei zo blij en zo zeker van elkaar, kan echt niet wachten:D ook kijken we er erg naar uit om echt te trouwen!!

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

let wel als je geregistreert parnerschap hebt mag je alleen nog maar trouwen in de gemeente waar je getrouwd bent en is het bij de echte bruiloft meer een toneelstuk want het ja zeggen enzo is niet meer nodig.

4. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Het is wel jammer dat veel andere landen het geregistreerd partnerschap niet erkennen. Voor bijv de VS ben je dan gewoon niet getrouwd.
    En bij het krijgen van kinderen staat het in NL ook niet gelijk aan een huwelijk.

5. bagheera

bagheera Bekend lid

2 aug 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd!

6. r0my

r0my Actief lid

17 mei 2012
    307
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja weet ik is inderdaad jammer over het buitenland,. We willen graag trouwen in onze eigen gemeente dus dat is geen probleem. In mijn info boekje staat dat als je het om laat zetten in een huwelijk alsnog je ja woord moet geven en getuigen erbij dus alsnog een complete huwelijksvoltrekking... dankjewel bagheera:D

Deel Deze Pagina