Wat moet ik nou met mn man?

Discussie in 'De lounge' gestart door MamvanE, 19 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamvanE

MamvanE Lid

19 aug 2013
    47
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik heb even een tijdelijk 2e account aangemaakt ivm herkenning.
    Het gaat om mn relatie.

Ik ben geen makkelijke vrouw, dat is nu eenmaal zo. Ik kamp met wat psychische klachten, heb hier hulp bij en dat is allemaal redelijk in de hand.
    Ik ben dit jaar 1 jaar getrouwd en al wat jaren samen met mijn man. Toen hij en ik wat kregen is hij vreemdgegaan met mij. Ik was hier absoluut geen voorstander van, maarja liefde maakt blind en op een gegeven moment heb ik hem gedwongen zijn relatie te beëindigen. Wij dus bij elkaar gekomen maar hierdoor heb ik altijd moeite gehad hem te vertrouwen. Het ging redelijk goed, tot afgelopen tijd.
    Ineens zag ik in zijn telefoon een nummer van een vrouw staan die hij van ''vroeger'' kent. Hij doet hier niets mee zegt hij. Af en toe vragen hoe het gaat. Nu is hij weekends op stap geweest en komt ineens weer met een nummer thuis. Ook die kent hij van vroeger en zij wil dat hij eens langs komt om wat te drinken ;) Ik heb hier dus grootste moeite mee omdat hij ook niet gewoon eerlijk zegt dat hij haar nummer heeft.
    Volgens hem ben ik veel te achterdochtig en moet ik me niet zo aanstellen enz.

Maar natuurlijk ben ik achterdochtig, ik heb een baby van 8 maand, mijn lichaam is niet meer hetzelfde als eerst. Ben nog bezig om af te vallen. Wij doen samen niets leuks meer en in de familie is het al maanden drama. (overlijdens, ziektes) Ik voel me verschrikkelijk en krijg van hem totaal geen liefde. Ik ben bang dat hij 1 van die meiden leuker gaat vinden dan mij. We hebben hier nu regelmatig ruzie over. Ook omdat hij voorheen de behoefte niet had om weekends weg te gaan, of doordeweeks savonds en geen contact had met andere vreemde meiden.

Ben ik nou zo paranoïde dan?
    Wat vinden jullie hiervan?

Bedankt voor het lezen

2. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat je er gewoon een open en rustig gesprek over moet voeren. Misschien dat je man inderdaad meer de behoefte heeft om ineens uit te gaan, wellicht is het voor hem een manier om om te gaan met de spanning die een overlijden etc met zich mee brengt.
    Geef aan hoe jij je voelt en wat je graag wil, zoals samen leuke dingen doen etc. Geef je eigen onzekerheid aan en hou de communicatie open, iemand controleren is iets waardoor ik het idee krijg dat je je man sowieso niet vertrouwd.
    En dat kan ik me wel voorstellen als ik lees op welke manier jullie relatie begonnen is, maar dit is ook geen prettig gevoel tijdens je relatie.

3. wolfje89

wolfje89 Niet meer actief

Tja dat is moeilijk.
    Ik wil ook altijd alles weten.
    Mijn vriend weet dit van mij en ondanks dat het heel veel ruzie's heeft opgeleverd weet hij dat ik rust vind zodra ik het echte verhaal ken zeg maar.

Mijn vriend is nooit vreemdgegaan ook niet met mij zeg maar en als mij dat zou gebeuren zou ik er ook veel moeite mee hebben mijn partner te vertrouwen.
    Ik ben heel erg van een keer vreemdgaan dan gebeurd het ook makkelijker een tweede keer.

4. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ik zou er niet mee akkoord gaan, het is niet nodig dat je man en afspraak (ik vind het gewoon een date) maakt met een andere vrouw, zou dat nooit kunnen vertrouwen.

Voor je man is het wel heel belangrijk dat hij iets voor zichzelf doet. Er komt ook veel op hem af met een kleintje in huis. Heeft hij geen hobby's?
    Breng de kleine eens lekker naar opa en oma en ga er eens tussen uit met z'n 2en :) Dat kan al heel veel goed doen!

5. MamvanE

MamvanE Lid

19 aug 2013
    47
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie.
    Ik wil hem graag vrij laten maar idd ik denk dus ook als je 1 x vreemd gaat waarom geen 2e keer. En waarom zou je afspreken met een andere vrouw? Je wilt niet ''ineens'' weer vrienden zijn toch? Dit kan ik dus echt niet verkroppen maar ik krijg dat bij hem niet duidelijk.

Hij heeft wel hobby's hoor maar ik krijg van hem de schuld dat ie dat nooit doet omdat hij weet dat ik dat niet vertrouw. Maar hij heeft wel aangegeven wat meer voor zichzelf te willen doen en dat snap ik, maar waarom dan zo geheimzinnig over die meiden.

6. wolfje89

Nou ja kan natuurlijk altijd dat je oude vrienden weer tegenkomt maar dan zou het logischer zijn dat zij bij jullie langs komt of dat jullie samen naar haar toe gaan dan leer zij ook gelijk zijn partner kennen.

En hij is ooit vreemdgegaan dus net wat je zegt wie bepaalt dat hij dat niet nog een keer doet? Ooit zal de relatie met die andere vrouw ook goed gezeten hebben toch? nah ja ik ben echt anti vreemdgaan en kan het ook nooit zo goed begrijpen vandaar me felle reactie tegenover je man.

7. MamvanE

MamvanE Lid

19 aug 2013
    47
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat vind ik ook. Ik vind het dus niet oke als hij alleen naar haar toe gaat. Wie weet wat ze uitspoken? En prima als er van zijn kant geen bedoelingen zijn maar misschien van haar kant? Die meiden zijn tenslotte ook nog eens vrijgezel.

Ik snap je reactie hoor. Doordat hij met mij is vreemgegaan heb ik altijd moeite gehad hem te vertrouwen.

8. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Als je 1x vreemdgaat, is geen garantie voor een tweede keer. Dat vind ik altijd zo´n lulkoek. Ja er zijn ertussen die het gewoon niet kunnen laten, maar je moet niet elke man over 1 kam scheren. Dus niet elke vreemdganger doet het een tweede keer.

Ik vind het vreemd dat jouw man met telefoonnummers thuiskomt. Ik vind dat eigenlijk best wel respectloos en kwetsend naar jou toe. Ben benieuwd hoe hij zou reageren als jij ineens met allemaal nummers van andere kerels thuis zou komen. Dat zou je hem eens moeten vragen hoe hij zich dan zou voelen. Als hij zijn schouders optrekt en zegt dat je maar moet doen wat je niet laten kunt, dan weet je denk ik al wel genoeg.

Vervelend. In ieder geval tijd voor een duidelijk gesprek zonder verwijten tussen jullie twee. Hoog tijd.

9. wolfje89

Is niet zozeer l.ulkoek is zelfs onderzoek naar gedaan..
    Hoe triest het ook is als je die stap een keer hebt gezet is de volgende stap veel makkelijker.

10. MamvanE

MamvanE Lid

19 aug 2013
    47
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat heb ik hem gevraagd, hij zou dat ook niet oke vinden. Zegt ie.
    Ik kan me een tijdje herinneren dat ik contact had met een jongen die ik al kende voor ik met mn man was. Maarja deze jongen was verliefd op me geworden. Ik heb hem toen duidelijk gezegd dat ik niets met hem wilde en gewoon met mijn man verder wou. Toen heb ik dit eerlijk verteld aan mijn man, dat hij dus gevoelens voor me had. Nou hij was woedend en ik heb het contact verbroken.

Maar dit moet ik dus schijnbaar wel goed vinden.

11. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Daar kunnen wel 100 onderzoeken naar zijn gedaan, ik vind het lulkoek. ;) Ik zie in mijn omgeving dat het namelijk niet zo is. Daar hecht ik meer waarde aan dan aan een onbenullig onderzoek. Je kunt niet elke vreemdganger over 1 kam scheren. Dat zul je met mij eens moeten zijn. Vaak zijn situaties niet gelijk aan elkaar, personen zijn niet gelijk aan elkaar. Let wel, ik praat niks goed. Maar het is zeker geen feit dat een vreemdganger het zo weer doet, dat is echt flauwekul.

12. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Even aanvullend, als je relatie goed zit, dan ga je niet vreemd. In een relatie waar van alles aan mankeert is het risico op vreemdgaan een stuk groter dan in een gezonde relatie. Dan is die behoefte er niet. Dus besluit de man van MamavanE toch vreemd te gaan, dan zit er in die relatie iets niet goed.

Wat ik al eerder zei, tijd voor een verhelderend gesprek. MamavanE moet aangeven dat zij niet blij is met de telefoonnummerverzameling van man en hij moet daar respect voor kunnen opbrengen. Zij moet hem uitleggen wat het met haar doet, dat hij haar kwetst op die manier, dat het ook niet getuigt van erg veel respect, dat hij net zo reageert als de schoen aan de andere voet zit (zie eerder bericht van MamavanE). Eerlijkheid en openheid. Anders kun je het wel vergeten.

13. jayenriv

jayenriv Niet meer actief

Mijn man en ik hebben afspraken over uitgaan....niet doen. Zelfs geen bedrijfsfeestjes, tenzij je je partner mee mag nemen. tuurlijk zien we vrienden, maar das bij hun thuis of bij ons thuis. De meeste kans dat mensen vreemd gaan is wanneer ze uitgaan. Drank doet meer dan mensen denken en je bent dan altijd zwak voor een ander.

Als ik een telnr van een andere vrouw zou vinden....hahahaha dan is het huis te klein hoor. Dan mag je je spullen pakken, ook al ben je (nog) niet eens vreemd gegaan. Je hoort geen contact te hebben met een single vrouw/ als je een relatie heb. en andersom ook. Je hebt een gezin, ga daar dingen mee doen, neem je vrouw mee uit, zoek een hobby, maar ga niet met andere vrouwen iets doen!! dan is t bij mij echt over.

wil je voor je relatie gaan en wil je weten waarom hij dit doet, dan zou ik echt met hem gaan praten

14. februari2012

februari2012 Bekend lid

31 okt 2012
    689
    394
    63
    Ik vind het ook niet kunnen. Praat erover met je man, hoe jij je er onder voelt. En leidt dat ook weer tot een ruzie: schrijf hem een brief. Schrijf hem waar je bang voor bent en hoe verschrikkelijk je je voelt. Vraag hem te reageren, desnoods ook via een brief. Maar jullie moeten hierover communiceren, anders kon het wel eens verkeerd gaan.

Leef erg met je mee, ik zou ook geen rustig moment meer hebben als ik dit soort dingen van mijn man zou ontdekken!

15. wolfje89

Ben het zeker met je eens dat dit niet altijd het geval is.
    Maar toch is het makkelijker voor iemand om die stap te zetten als die het al eens gedaan heeft maar goed hier heeft ts natuurlijk geen bal aan.

16. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Ik snap je onzekerheid heel goed, vooral door de manier waarop jullie relatie tot stand gekomen is snap ik je twijfels helemaal!
    Ik zou ook een goed gesprek aangaan en aangeven wat je dwars zit.

17. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Waarom spreken jullie niet gewoon samen met die oude kennissen af?
    So wie so, waarom gaat je man uit zonder jou?

18. suusje1982

suusje1982 Actief lid

7 aug 2013
    363
    0
    0
    Mijn man vertelt me alles, ook als hij twee oude vriendinnen van vroeger had ontmoet en mee af gaat spreken zou dit dat rustig tegen me zeggen. Als ik bij toeval een telefoonnummer vindt en zelfs tot twee keer toe zou ik wel mijn vraagtekens zetten en dan ook nog toevallig beide dames van vroeger kennen. Ik vind het wel heel toevallig allemaal.

Waarom moet hij zo nodig met ze afspreken? zijn deze dames ooit zo belangrijk voor hem geweest? Als hij het zo nodig wil, dan nodig je de dames inderdaad gewoon lekker bij je thuis uit, kunnen ze gelijk kennis maken en wie weet klikt het wel. Dan merk je ook snel genoeg of hij ze van vroeger kent of niet.

Mijn man is heel anders en zou dat nooit doen, en als hij het al doet en ik kom achter zo iets dan weet ik zeker dat er meer aan de hand is hahaha.

Niet leuk in ieder geval, kan me voorstellen dat je achterdochtig bent.

19. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Je kunt in dit geval alleen maar voor jezelf spreken, of je het zelf makkelijker weer zou doen, echt niet voor een ander. Alle ondervraagden in zo´n onderzoek spreken namelijk ook alleen voor zichzelf. ;) Iemand die nooit is vreemdgegaan kan hier geen uitspraken over doen.

20. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

'Ze' zeggen dat relaties die onstaan zijn uit vreemdgaan weinig kans van slagen hebben. Dat is niet iets van ik beweer maar wat de cijfers zeggen. Het zou mij niet verbazen, hoe rot ik het voor je vindt..., dat hij het weer zou doen. Hij heeft immers al laten zien dat hij dat kan een vrouw belazeren....

Sterkte... Natuurlijk hoop ik voor je dat het niet zo is maar de signalen zijn er wel.

Deel Deze Pagina