Wauw.....wat mooi om te lezen! Je naam hier vaak genoeg voorbij zien komen, en dan nu eindelijk zo mooi nieuw.... Gefeliciteerd! Op naar een mooie eerste echo!
Ik ken je helemaal niet maar pink toch een traantje weg. Gefeliciteerd!!! Sterkte met de komende killing weken. Misschien mag je gezien je voorgeschiedenis nog eerder een echo doen? Dan kunnen ze in ieder geval zien of er iets op de goede plek zit. Ik heb bij mijn zwangerschap na icsi nr 4 een echo gehad met 5+3, waarbij een mooi kruimeltje op de goede plek te zien was. En daarna met 6+2 een kloppend hartje.
Ik zie nu trouwens in je onderschrift bij #55 scratching staan. Voor mij het zoveelste bewijs dat het werkt. Wij zijn in 2013 weer een 2e kindje weer de molen in gegaan, en ik weet zeker dat zonder die scratching mijn baby nu niet in zijn bedje naast me had gelegen.
@LVtje, @Dreamer29: dank dank dank! Zo lief! Thx voor je lieve reactie @Jessi79 Hmm.... ligt er denk ik aan hoe ik mij volgende week voel... wel goed om te weten dat het gedaan wordt... Ik vind het al heel wat dat ik vandaag een urinetest heb durven doen! 2 stuks en de ene was echt super licht, maar de andere: echt no doubt. Maar ik had niet de wauw-ervaring die ik had verwacht haha, het leek meer op een positieve ovulatietest, lol! Hopelijk durf ik er over een paar dagen nog 1 te doen en lopen ze dan op... Misschien moet ik dan zo'n clearblue kopen die zegt hoeveel weken je zwanger bent... Ik merk dat ik het makkelijker vind om te varen op het vertrouwen dat de vpk mij gisteren gaf over de telefoon... Geweldig! Ja ik denk ook dat wij dit aan de scratching te danken hebben... Wil dat nog navragen bij het zkh, ben wel benieuwd hoe zij het zien. Heb er bij het evaluatiegesprek voor ivf 2 wel naar gevraagd, maar toen zei ze dat ze dat niet deden. Ik ben alleen vergeten waarom. In de aanloop naar ivf 3 begon ze er zelf over. Ik heb dat altijd apart gevonden, dus wil er idd nog naar vragen!
Ik heb het ook nooit gedurft hoor die urinetest. Toch bang voor een teleurstelling of twijfel denk ik. En teveel negatieve testen gezien in al die jaren. Toen het na 4,5 jaar wel raak was vorig jaar na de allerlaatste icsi heb ik alleen een bloedtest gehad. Dus zwanger en bevallen zonder ooit twee streepjes op zo'n staafje gezien te hebben
Ben je trouwens van '79 @Jessi79? Gek genoeg doet dat me er nu ineens pas denken dat ik 38 zal zijn als ik dit kindje voldragen ter wereld mag brengen (ben van begin '80). Had daar de laatste tijd niet meer zo aan gedacht... Had nooit gedacht dat ik pas op mijn 38e moeder zou worden, hubs is na dit voorjaar 41... Meer hier die dat herkennen en een plekje hebben gegeven? Kindje is beslist niet minder welkom; misschien zelfs wel meer! Er is zoveel gebeurd sinds we begonnen, ik sta nu zoveel bewuster in het leven...
Wat is dit leuk om te lezen! Een klein beetje herkenning wel, al was ik geen 4 jaar bezig. Wij zijn na een jaar naar de huisats gegaan omdat het nog niet gelukt was, en daar kwam uit dat het op de natuurlijke manier heel weinig kans zou hebben omdat mijn vriend geen goede zaadcellen had. Mijn wereldje stortte ook in. Alleen icsi was nog te overwegen. Bleek ik dus een maand later zwanger! Je weet niet wat je mee maakt na dat ze je even met je neus op de feiten hebben gedrukt. Toen ik die test streep positief zag heb ik echt letterlijk gejankt van geluk! Dit werd wel een miskraam dus weer een klap in mijn gezicht, heb het er zoo ontzettend moeilijk mee gehad. Maar ik dacht wel, we kunnen dit dus wel. Ook al is die kans volgens artsen heel klein. 7 maanden later was ik weer zwanger en daarvan ligt het resultaat van bijna 5 maanden nu in zijn bedje te slapen. Onwerkelijk he dit. Ik wens je een hele goede zwangerschap en een baby in jullie armen over een paar maanden.
Ik denk dat die verwerking voor iedereen anders is. De een kan dit sneller dan de ander, afhankelijk van wat je meegemaakt hebt en stukje karakter denk ik. Als ik naar mezelf kijk zit er nog wel wat leed, maar word ik nu zo geleefd in de wereld vd zwangere. Nog steeds in verwondering 'ik die zwanger is', 'ik die mooie echo's krijg'. Zo bijzonder. Er is echt een nieuwe wereld voor me open gegaan en ik probeer ervan te genieten, want afgelopen jaren viel er op dit gebied weinig te genieten...vertrouwen vind ik nog moeilijk, ondanks onze bikkel al 14 weken is! Die zelfbescherming bouw ik dus moeilijk af! Misschien komt de volledige verwerking pas als ie eindelijk in onze armen ligt..... Hoe dan ook gaat het vast ergens goed komen en neem je deze ervaring mee! Ik vind het echt zo super voor jullie!!!!!
Ik begon pas echt bij de zwangerschap iets meer vertrouwen te krijgen na mate hij vorderde. Na 3 mk en bijna 10 jaar kon ik niet geloven en soms moet ik mezelf nog knijpen
Hoi Mlady, Ik weet niet of je me nog kent, maar we hebben samen op dezelfde dag de allereerste puctie gedaan in Voorburg. Ik heb altijd aan je gedacht Nu kom ik dit tegen en heb gewoon kippenvel. Ben dan ook superblij om te horen dat je zwanger bent en hoop dat alles goed mag gaan. Geniet van je zwangerschap
@Popie! Wat lief, dankjewel!! Jou was ik ook nooit vergeten, dat was toen toch echt heel toevallig. Jemig jij bent alweer 9 maanden mama?? Heb ik dat even gemist zeg; gefeliciteerd!! Welke poging was het toen bij jou raak? Ik kan het nog steeds niet geloven. Ik ben nog steeds elke keer aan het broekloeren!! Heb de stoute schoenen aangetrokken en vanmorgen voor het eerst geen inlegkruisje ingedaan...... Morgen ga ik met moeder, zus en schoonzus op kraamvisite bij een nichtje. Manlief en ik hebben het er gisteren over gehad dat ik het hun wel heeeeeel graag wil vertellen omdat ik het niet goed trek om nog anderhalve week in stilte met ons grote geheim te leven... Ik heb op het werk al steeds het gevoel dat ik zweef en dat iedereen het wel moet zien... Maar shhht nee daar ga ik echt nog niets zeggen... maar dit weekend wordt wel emo denk ik...
Zo raar trouwens; gisteren passeerde ik een overduidelijk zwangere en uit automatisme keerde ik mijn hoofd af... ik wilde me daar altijd voor beschermen ofzo. Maar nu denk ik daar steeds aan terug - wanneer komt het punt dat ik genoeg vertrouwen heb om niet meer weg te kijken uit zelfbescherming? Dat ik van dat beeld juist kan genieten? Misschien leer ik dat wel nooit. Ik geef het maar gewoon tijd. Als we de eerste zw.echo achter de rug hebben wordt het hopelijk 'echter'...!
Zoals je weet had ik echt helemaal geen problemen met zwanger worden ondanks dat leefde ik ook echt van echo naar echo. Alles voelde goed, ik voelde haar goed maar het was altijd spannend. Voor jou kan ik me zo voorstellen dat vooral het ongeloof nog heel lang blijft overheersen.. Maar meid.. jij bent zwanger! Jij hebt je eerste positieve test ever in handen!! Ik hoop wel dat je ook genieten kan...! Gun jezelf dat geluk! Hoe gaat het met je man?
J Dank je wel Ja, het is snel gegaan alweer 9 maanden mama van een hele lieve babyboy Het was bij de 3de tp raak. De 1ste tp was ik ook zwanger, maar een vroege miskraam helaas. Ik durfde niet te testen bij de derde keer ik was ook zo bang. Mijn man heeft het toen gedaan. Ik leefde in angst wil je niet bang maken# maar heb al zoveel tegenslag achter de rug dus van daar. Weet dat jij ook niet makkelijk heb gehad. Gelukkig is het zondet de ivf gelukt bij jullie. Zo zie je maar. Ik weet dat moeilijk zal zijn om te wachten voordat je echo heb. Blijf je trouwens onder controle van de gynaecoloog voorburg. Ik kan me voorstellen dat je het niey voor je kan houdrn het liefst schreruw je van de daken Ik ben benieuwd naar je echo. Got die tijdf lekker van genieten
Ik denk dat het niet eens zo zeer door je leeftijd komt, maar wel door het traject welke je doorstaat hoe enorm je alles waardeert. Mijn besef dat ik echt mama was kwam "pas" toen J al 4 maand was.. de hele zwangerschap was ik bang, om hem te verliezen. En toen hij geboren was bleef kk het gevoel houden dat het een grapje was en iemand hem.zo op kon pakken en zeggen "grapje!" Heel naar vond ik dat. Op naar een prachtige echo mlady!
Thx @RoIn, hij heeft een beetje in een vacuüm geleefd de afgelopen dagen, kon het ook gewoon niet bevatten. Daarom vanmorgen voor het eerst samen rest gedaan en die was echt overduidelijk knalpositief! Wauw! Echt ongelofelijk. Het helpt wel om het meer te geloven
@Popie Thx... ja deze eerste echo is in elk geval nog in Voorburg @Bubblez jakkes dat is akelig hoe je het verwoordt.... ik hoop dat ik dat niet zo ga voelen, maar herken het wel een beetje.... Zo naar een nicht van me voor kraamvisite, ik wil het dan vertellen aan mijn moeder en zus die daar dan ook zijn.... heb een klein fotolijstje gekocht en daarin op papier geschreven ZWANGER! Ze gaan het zo niet verwachten, ze weten niet beter dan dat deze ivf-poging mislukt was... O jongens ik zweef!
Ten eerste gefeliciteerd met je zwangerschap! Fantastisch! En dat gevoel.. ik vind het nog steeds 'moeilijk' om andere zwangere vrouwen te zien, op kraamvisite te gaan, of een zwangerschapsaankondiging te zien! Toch een beetje zelfbescherming en beschadigd denk ik..