Nou meiden Ben ik weer. Had gisteravond een vergadering buiten de deur (NIET van mijn werk), dus ben niet meer op het forum terecht gekomen. Het gesprek gister was dus echt volledig niet wat ik had verwacht. Dat stomme mens heeft de rollen mooi omgedraaid. Zij was zelf niet bij het gesprek. Dat was op zich al vreemd. Ik mocht kort mijn verhaal vertellen, en toen kwam het volgende: Bij nader inzien kwamen ze erachter dat overplaatsen toch wel erg duur was (ivm reiskosten), en dat ik wel erg makkelijk heb aangegeven dat ik niet op deze vestiging door wilde. Daarnaast ben ik volgens mijn leidinggevende (die had alles even op papier gezet) mijn afspraken niet nagekomen, of waren deze dubieus. Zo zou ze naar aanleiding van een inbraak bij mij thuis gevraagd hebben om een bewijs van aangifte (dit heeft ze echt niet), zouden er papieren (waar ik weken naar opzoek ben geweest) boven in mijn lade liggen en zou ik voor een bepaald onderdeel de gegevens uit mijn duim gezogen hebben (of eigenlijk de aantallen telefoontjes die ik pleeg) Ik kreeg de aantallen die ik ingevuld zou hebben te zien, en toen kwam helemaal de topper: Dat zijn iig niet de aantallen die IK had ingevuld! Ik ben aardig rustig gebleven, heb een aantal argumenten gegeven en heb ook aangegeven dat ik alles op papier wil ontvangen omdat dit verhaal echt niet klopt. Ik kon merken dat P&O erg aan het twijfelen was aan haar verhaal. Echter is het dus mijn verhaal tegen dat van haar, en aangezien zij er 4 jaar werkt en ik 8 maanden is zij geloofwaardiger. Strekking was dus dat ik mag kiezen. Doorbetaald krijgen tot half januari, niet meer aan het werk gaan en een positieve referentie, of ik kon einde contract uitdienen (nog 5 maanden), sowieso geen verlenging en dan gewoon op de huidige vestiging in een lagere functie. Oja, en ziekmelden was geen optie, want dit dossier gaat ook naar de bedrijfsarts. Ik ben echt zo ontzettend boos. Krijg vandaag dus de kopie van alle stukken, en bel iig de rechtsbijstand. Die referentie kan me gestolen worden (heb bij mijn vorige werkgever een ontzettend positieve referentie) maar aan het werk gaan op de zelfde plek is natuurlijk ook geen optie. Volgens mij sta ik volledig in mijn recht alleen heb ik in goed vertrouwen gehandeld (en als ik een mail kreeg die niet klopte, dan zei ik dat gewoon ipv terug te mailen) Nu heeft mij oude werkgever plek in de functie die toen niet vacant was en die ik graag wilde. Ik heb op dit moment wel een concurrentiebeding, maar het lijkt mij, dat als ze van mij af willen, ik in ieder geval in de positie ben om dat concurrentiebeding uit mijn contract te laten halen. Vandaag dus maar even koffie drinken. Maar dan nog.. Bah zeg. Dat mens voelde onraad (na alle foute dingen die er hebben plaatsgevonden) en heeft zichzelf op deze achterbakse manier helemaal ingedekt en mij volstrekt buitenspel gezet.
Vervelend dat het niet zo is gelopen als je hoopte, klinkt als aardig onderuit gehaald worden wat er is gebeurd Misschien idd dat je via rechtsbijstand wijzer wordt Suc6 en sterkte! Mirre
klinkt alsof je geen schijn van kans had, wat je ook gezegd zou hebben, hun hebben het plan al klaar, rechtswinkel is inderdaad een goed idee, wil je er uberhaubt nog werken na dit alles? ik zou het helemaal gehad hebben met de hele organisatie in jouw plaats.
Wat een sneaky bitch, sorry dat ik het zo zeg. Echt heel berekenend, ook om er zelf niet bij te zijn terwijl dit "conflict" speelt tussen haar en jou, oeoeoeoe wat naar zeg! Het is van de zotte dat je tegenwoordig alles eigenlijk gewoon moet mailen, dan heb je tenminste bewijs van hoe dingen lopen terwijl je je daar helemaal niet mee bezig zou moeten houden. En belachelijk dat ze jou geloven maar omdat je er minder lang werkt, aan het kortste eind trekt! Nou, ik hoop dat je bij je vorige werkgever aan de slag kan en dat ze je wel even matsen daar dan met het concurrentiebeding want dat is het minste dat ze voor je kunnen doen. Bah. (en dan zeggen ze dat de jeugd teloor gaat, maar genoeg volwassenen die er ook wat van kunnen)
Thnx voor de reacties. Ik had idd geen schijn van kans. Dat mens had door waar ik mee bezig was (nl. aangeven dat ik niet op die manier kon werken) en heeft mij snel buitenspel gezet. Echter. Dit is hun aanbod, hier hoef ik natuurlijk niet mee akkoord te gaan. Ik heb dat contract liggen, en zij kunnen wel zeggen dat ziekmelden oid geen optie is, maar dat is natuurlijk niet waar. Ik ga zo alles bellen en uitzoeken. Ik spreek de waarheid, dus dat maakt mijn verhaal natuurlijk altijd al sterker dan dat van haar. Echter heeft de strijd aan gaan denk ik geen nut. Die ga ik toch niet winnen. Maar in ieder geval proberen er het beste uit te halen lijkt me.
als de situatie onhoudbaar is is ziekmelden weldegelijk een optie want daar kun je goed ziek van worden, dat weet elke bedrijfsarts.
hey mijn schoonmoeder heeft ook zoiets mee gemaakt en heeft zich gewoon ziekgemeld. volgens de bedrijfarts was ze er gewoon overspannen van geworden (wat een dagje NIET opmaken al niet met je kan doen) ach... ze was er natuurlijk niet goed van maar overspannen was ze echt neit hoor... nou heeft ze dus bijna een jaar thuis gezeten en is nu weer halve dagen aan het werk... dus wat betreft dat ziekmelden is het onzin... suc6 iig... ik zou gewoon opzoek gaan naar nieuw werk en je lekker tot januari laten uitbetalen... lekker 2 maanden vakantie
Jeetje wat een rotsituatie zeg. Ik zou onderhandelen dat jij eventueel wel akkorrd gaat met e.e.a. als zij dat concurentiebeding eruit halen. Succes iig!
Goed gezegd, een aanbieding is maar een aanbieding, daar hoef je helemaal niet mee akkoord te gaan. Ook jij bent een speler in dit gebeuren. Mooi om te zien dat je juist strijdbaarder lijkt te worden! (in de zin van weigeren jezelf gek te laten maken) Blijft een sneaky actie, dat wel...
2 maanden? Tot het einde van het contract als dat nodig zou zijn. Ze kunnen het contract niet ontbinden als jij in de ziektewet zit. Dat geeft jou de tijd om op zoek te gaan naar wat anders (als dat bij je oude werk niets wordt). In ieder geval succes ermee, dit soort dingen vreet aan je weet ik uit eigen ervaring. Laat je vooral niet klein krijgen Sylvia
Net even koffie gedronken bij mijn oude werk. Helaas... De nieuwe dame is dinsdag begonnen. En mijn werk net gesproken. Ik krijg straks alle stukken opgestuurd (heb ik om gevraagd) En ik heb dinsdag een gesprek met P&O om mijn kant van het verhaal toe te lichten. Hoop dat de papieren zo komen, heb nl. alles voor de rechtsbijstand klaarliggen. Kan ik daar zo meteen even heen. Ik ga idd niet zomaar mijn contract per januari laten stoppen. Knuffel zegt terecht dat ik gewoon recht heb tot het eind. Gelukkig ben ik begin van de week al bij de huisarts geweest om mijn verhaal even te doen. Puur gevoel, naar nu blijkt ook erg nodig.
Net terug van de rechtsbijstand. papieren nog niet binnen. Het komt er op neer dat ik volledig in mijn recht sta. Moet dus wel helemaal goed komen allemaal. Ik ga voorlopig in ieder geval niet akkoord met het voorstel tot half januari. Nou, volgens mij is er ook wel weer genoeg over gezegd. Voel me enkel erg opgelucht!
... ik zou dat mens toch nog een keer persoonlijk willen spreken, eventueel buiten werktijd... wat bezielt haar om zo met jou om te gaan? kan daar zo pissed om worden! Maar wil je daar nu wel aan het werk blijven als zij daar ook blijft? of ga je alsnog voor een overplaatsing?
Mijn man had eens een conflict op zijn werk, ook zo´n situatie. Hij heeft toen via rechtshulp een mediator ingeschakeld. Lijkt me raar dat die dame zelf niet aanwezig was. Laat haar maar face-to-face haar verhaal doen met zo´n mediator erbij. Kijken hoe de dingen dan lopen.
Nou meiden, wilde jullie de uitslag niet onthouden.. Vandaag gesprek op mijn werk gehad. Ik kon vrijwel alle punten weerleggen, en samen met P&O afgesproken dat ik morgen weer aan het werk zou gaan, omdat ik verder niet ziek ben.. Ook aangegeven dat ik niet akkoord ging met einde contract per 15 januari, alleen al omdat ik een opzegtermijn van 2 maanden heb voor de kinderopvang. Het was een fijn gesprek, dus voor mijn gevoel enkel een paar maanden doorbijten dus. Helaas. Thuisgekomen telefoon van P&O. De directie vond het niet goed dat ik weer in Assen aan het werk ging, het was toch een flink conflict. Dus het aanbod werd aangepast. Einde contract per 15 januari, positieve referentie, recht op ww en vergoeding voor 2 maanden kinderopvang. Nou ja zeg.. Mijn broek zakte er echt vanaf. Ze hadden denk ik nooit verwacht dat ik wel weer aan het werk zou gaan. Na overleg met rechtsbijstand een tegenbod gedaan. 1 maand opzegtermijn en 2 maanden vergoeding wegens contract wat ik opgeef. Uiteindelijk zijn we uitgekomen op 1 maart. (dus 1 maand opzegtermijn en 1 maand vergoeding) Dit was ook waar ik voor ging, aangezien ik vanaf maart zeer waarschijnlijk al voldoende inkomsten heb van de gemeenteraad. Ik moet januari nog aan het werk (ondersteunend op het hoofdkantoor), en februari ben ik vrij. Ik vind het zo oneerlijk. Er is geen reden tot ontslag, enkel een leidinggevende waar ik niet meer door de deur kan. Bah zeg. Ook al ben ik wel blij met de regeling, het slaat nergens op. Mijn argumenten komen gelukkig wel in mijn dossier, en ik kan merken dat P&O ook erg op mijn hand is. Het mooiste van allemaal vond ik nog dat P&O niet wist wat er in het vorige gesprek besproken zou worden. Dit was voor haar ook nieuw. Nou ja zeg.. In ieder geval heb ik de zekerheid die ik nodig heb, en nu hopen dat de leuke baan waar ik op gereageerd heb (voor 2 dagen pw) iets zal worden.