Hallo allemaal, Heb vanmiddag de tweede groei echo gehad. Dit omdat ze eerst dachten dat ik suiker had, dit heb ik niet maar de echo's stonden al gepland. Nu ben ik 2 oktober uitgerekend. De kleine is in die 2 weken goed gegroeid en precies op de lijn. De buik of de benen was ietsje kleiner dan gemiddeld. Maar nu zij ze dat het hoofdje aan de grote kant is. Als je op basis van de grote van zijn hoofd een meting zou doen wanneer ik uitgerekend ben zou dat dan 23 september zijn. De grote van het hoofdje zit wel tussen de 2 lijnen in. De vk zei dat ik me er niet druk over hoeft te maken maar nu ik eenmaal thuis ben doe ik het eigenlijk wel een beetje. Heeft iemand van jullie dit ook meegemaakt of is dit vrij wel normaal. Bij mijn andere heb ik nooit een groei echo gehad dus dan weet je ook niet hoe groot alles is. Groetjes Din
Dus er zit 2 weken tussen de verwachte en die meting, dat is niet heel raar. Er zit nogal wat variatie tussen kinderen op deze termijn! Mijn jochie had ook een groot hoofd. Het meeste rond de 75 (50 was gemiddeld, 5 de onderlijn, 95 de bovenlijn). Zijn hoofdje zat echter op 90-95 en zijn buik op 45. Dat is nog eens nagemeten na een paar weken. Het buikje was toen bijgelopen naar 65, en zijn koppie bleef groot. En hij heeft nu als 3 jarige peuter nog steeds een stevig koppie.. En laten we dat maar een familiekwaaltje noemen
Ja, zowel mijn zoontje als dochter zaten boven/op de 95% lijn, liepen beide ruim 2 weken voor op de rest. Ik hoefde me ook geen zorgen te maken en dat deed ik ook niet, aangezien ikzelf en mijn partner relatief een groot hoofd hebben. Erfelijk dus. Ik weet niet of dat bij jou ook het geval is?
onze hoofden zijn niet echt groot, dus zit volgens mij niet echt in de familie. Ik maar me er niet zo erg druk over maar een klein beetje. de bevalling zit ik niet tegen op, juist helemaal niet. ik zal volgende week nog wel even vragen aan de vk, wat ze er nou van vinden.
Mijn zoontje bleek ook een groter hoofdje te hebben dan gemiddeld. Omdat hij ook nog in een stuit lag, mocht ik toen niet natuurlijk bevallen, maar werd het een keizersnee. Het gekke is dat toen hij enkele maanden oud was, bij controles op het bureau zijn hoofdomvang juist weer onder de lijn doorliep. Later was de omvang weer gewoon gemiddeld.
Ik ben 11 augustus bevallen van Gijs. Hij liep met de groei-echo van 31 en 35 weken ruim 4 weken voor op groei met zijn hoofdje. De schrik zat er ook best wel in, want dit viel wel buiten de curve. Toen de vliezen werden gebroken en een oudere ervaren gyn zijn hoofdje het baringskanaal in duwde, was zijn reactie maar dit is helemaal geen groot hoofdje. Het stond dus wel in het dossier. Toen Gijs geboren was, bleek hij juist een mooi, fijn koppie te hebben. De echometingen zaten er helemaal naast en de omtrek was zelfs kleiner dan met de echo van 35 weken. Gijs is geboren met 38 weken. Dus het kan ook heel anders uitpakken! Niet teveel zorgen maken, komt allemaal goed!
Werd bij mijn zoontje op de echo's ook gezien; groot beweeglijk kindje, met een groot hoofdje. Nou, dat klopte wel: ik heb na twee dagen 'proberen' een (spoed)keizersnede gehad, omdat hij maar niet in wilde dalen en ik bleef hangen op 5cm. ontsluiting. Wat bleek: zijn hoofdje was te groot en het paste gewoon niet. Hij had bij de geboorte een hoofd van 38,5cm. Ik meen dat een cm. of 30-35 normaal is, dus tsja... Maar het zegt niet alles, dus ik zou me er niet te druk om maken. Mocht het niet passen, krijg je gewoon een ks, en da's ook geen ramp. Ik krijg nu bij de tweede wel extra groei echo's, en als ze weer zo'n groot kindje/groot hoofd vermoeden, krijg ik een geplande ks. Vind ik wel een fijn idee, al hoop ik 'gewoon' te kunnen bevallen ivm. herstel en mijn zoontje wat ik natuurlijk ook al heb rondsjeezen hier.
Bij mijn oudste dochter een groot, zwaar kind met 4700 gram, 56 cm en hoofdomtrek van 35 cm. Uiteindelijk spoedks gehad, Bij de 2e groeiecho;s gehad en hoofd liep 4 weken voor, lijfje 3 en benen 2 achter....rare combi! Dit werd een geplande ks bij 38 weken en toen was ze 3910 gram, 53 cm en hoofdomtrek van maar liefst 38 cm! Nu is ze 7,5 maand en haar hoofdomtrek is 44 cm...zeer gemiddeld! Lijfje is bijgetrokken en beentjes ook, alhoewel ze korte pootjes blijft houden (net als haar mama!)
Mijn eerste had ook een groot hoofd....(37cm) was niet ingedaald.... en is toen nooit nagekeken hoe het zat... wel vaginaal bevallen, maar niet echt soepel.. Deze spruit is weer niet ingedaald.... en heb nu vandaag bij de vk... gesmeekt om een echo.... om te kijken hoe het zit, aangezien met de pretecho, het hoofdje ook 2 weken voorliep... (krijg ik maandag, ben benieuwd) ik DENK trouwens dat je de hoofdmaatjes van baby's die WEL door het geboortekanaal zijn geweest... en kindjes die via een KS gehaald zijn niet kunt vergelijken.... aangezien de boel in het geboortekanaal wordt, samengedrukt... en niet altijd gelijk hersteld is..... Zit trouwens met mn zoontje nu nog steeds te klooien met kleertjes.... past zn hoofd niet door de shirtjes....
Geen idee eigenlijk,.....weet dat bij mij dus 35 cm al niet past, laat staan 38... Ze was dan ook totaal niet ingedaald, lag zelfs helemaal met haar nek in een kronkel omdat ze niet in mijn bekken KON! Drie keer met vacuumpomp en 1x met tangen eruit getrokken...keizersnee dus he!
Had jij ook geen echo ofzo gehad, omdat je eerste niet was ingedaald...??? mijn vk zei toen... we zien op het moment wel of het past.... zat hier randje KS.... maar iig... nu wilde (een andere vk) eigenlijk geen echo laten doen omdat een volgend kind niet ingedaald hoeft te zijn... terwijl mn tweede dus wel netjes ingedaald was.... Ben bang dat dit hoofdje net iets groter is en dus idd helemaal niet past... nu had ik zelf schijnbaar ook een groot hoofd.. ze dachten dan ook dat mn moeder veel eerder uitgerekend was..... zit hier dus in de familie...
Wij hebben vorige week de groeiecho gehad en ik hoorde ook dat alles 2 weken voor loopt, zijn buikje zelfs 4 weken. Heb nu suiker laten testen waar ik nog wacht op de uitslag. Maar ik lees heel vaak dat ze op de groeiecho iets zeggen maar het bij de bevalling heel anders is. Maak je maar niet te druk
Mijn dochtertje zou ook een groot hoofd hebben...nou niet dus. Dat viel allemaal wel mee. Maar daardoor moest ik wel in het ziekenhuis bevallen. Dus ik ben in allerijl naar het ziekenhuis gebracht terwijl ik al persweeen had....ik lag vijf minuten op dat bed en mijn meisje was er al! Ze had helemaal geen groot hoofd! Dus maak je er niet al te druk om! Geniet maar nog lekker van je zwangerschap.
Bij mij loopt alles op schema behalve het hoofdje 2 weken voor, maar nog wel binnen de curve! Maakte me er in het begin ook zorgen over maar dat laat ik nu meer varen merk ik, anders hadden ze echt wel aan de bel getrokken denk ik!