assistente die moeilijk doet over vroege echo

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by snelly, Aug 26, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. snelly

snelly Fanatiek lid

Aug 10, 2010
    1,854
    0
    0
    achter mijn zoontje aan hollen
    ergens in zuid holland
    Sorry dames moet even mijn ei kwijt.

Ben een beetje boos op de ha assistente. Die gaat een beetje moeilijk doen over een vroege echo. Ik heb voor mijn zoontje 2 ma gehad. Dus nu wilde ik ook graag weten of het hartje klopt. Nu vondt ze het in 1ste instantie niet nodig want ik moet eerst naar de gyn en daar krijg ik toch genoeg echo's, en dit is de gang van zaken zei ze. Dus ik nou ik in het verleden 2 ma gehad en ik vindt dat ik recht op een echo heb. Ze ging het met de ha bespreken. Nu schrijft ze een kort briefje dat ik op eigen verzoek een vroege echo wil. Nou kan ik het zeker straks zelf gaan betalen terwijl ik er gewoon recht op heb. Heb ook nog een bindweefsel aandoening dus ik heb er zo ie zo recht op.

GRRRRRRRRRRRRRRRRR en ik kan al weinig hebben.

2. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    waarom gaat dat via de huisarts dan?
    Ik zou gewoon de gyn bellen, daar je verhaal doen en vragen of je een vroege echo mag. Volgens mij doet een gyn zowieso tussen de 6 en 7 weken een echo. Veel eerder is er toch niets te zien...

3. snelly

snelly Fanatiek lid

Aug 10, 2010
    1,854
    0
    0
    ergens in zuid holland
    He Debby 82

Nou de ha moet van afd gyn een verwijsbrief schrijven. Bij ons in het ziekenhuis moet ik naar vk waar ook gyn zitten maar daar hebben ze geen inwendige echo dus dan moet ik naar de afd gyn. lekker verwarrend hé. dus als ik dan alleen naar de vk zou gaan maandag 6 sept wordt het een echo via buik nou daar is natuurlijk niks te zien ben best stevig. Ga dan niet nog langer in spanning zitten. Kan best zijn dat de vk dan zegt dat ik als nog een echo moet maken.

Ben ook bang dat het een tweeling is heel raar maar weet bijna zeker dat ik 2 eisprongen gehad maar dat zegt niks natuurlijk, het is maar een vermoeden.:D

4. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    6 september ben je 8 weken ongeveer?. Dan zie je echt wel wat hoor. Ik ben ook heel erg stevig maar heb een duidelijke echo met 8 weken gehad.

Kan de vk geen verwijsbrief schrijven dan? Wat een gedoe allemaal...

5. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,207
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Belachelijk dat ze altijd zo moeilijk doen! Je hebt er inderdaad recht op helemaal gezien je verleden. Hopelijk komt het goed!

6. snelly

snelly Fanatiek lid

Aug 10, 2010
    1,854
    0
    0
    ergens in zuid holland
    @ debby82. Het is zeker lekker verwarrend. mijn Man is pissed off en mijn moeder helemaal verbaasd dat ze zo moeilijk doet het is een schat van een mens die assistente. Volgens mij snapt ze mij niet helemaal of weet ze niet hoe het daar aan toe gaat?

@vruchtje24. nou dat dacht ik nou ook en wat is nou het probleem zij hoeft het niet uit d'r eigen zak te betalen ben goed verzekerd.

7. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,847
    19,212
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Dat is niet zeker hoor, bij mij is zelfs de 12-wekenecho nog inwendig gedaan omdat er niks te zien is.

Ik vind het trouwens wel raar dat de assistente de verwijzing schrijft i.p.v. de huisarts. Mag zij dat wel? Volgens mij zal de huisarts er sowieso voor moeten tekenen. Misschien een afspraak met hemzelf maken en hem zelf vragen de verwijzing te schrijven?

8. glimworm

glimworm Niet meer actief

ja idd, dat vind ik ook erg apart ;)

9. snelly

snelly Fanatiek lid

Aug 10, 2010
    1,854
    0
    0
    ergens in zuid holland
    He dames heb net het briefje opgehaald. Waarin staat termijn echo op eigen verzoek.:x:x:x. En dat is het niet dat ik 2 ma heb gehad en over mijn aandoening. En de ha heeft ondertekend maar ik hoorde net dat hij in een slecht humeur was gisteren dus misschien dat het daaraan lag. Heb net wel ff verteld aan de ander assistente hoe ik er over dacht en zij vondt het ook wel raar zeker na mijn verleden. Maar ja ze heeft het met de ha besproken dus dan zal het wel goed zijn en kan zij er wienig aan doen.

We wachten woensdag maar af wat ze bij gyn zeggen.

10. didi2

didi2 Actief lid

Mar 31, 2010
    185
    0
    16
    Sorry maar je hebt "recht op 2 echoos in je zwangerschap". Een termijn en de SEO (20-weken echo). Alle andere echoos alleen indien de zorgverlener dit nodig acht. En die verzekering betalen we allemaal,...Toch een goede echo toegewenst....

11. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    didi ik loop bij de gyn, ben 14 weken zwanger en heb nu al 3 echos gehad...
    Volgens mij is meerdere miskramen ook een indicatie voor een extra vroege echo...

12. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

Nov 16, 2007
    10,986
    116
    63
    inderdaad bij mijn vk is 1 mk al een reden voor een vroege echo zo rond de 7 wk. Om, zo staat op hun site, te kijken of het hartje klopt. Waar je recht op hebt is inderdaad 2 echo's maar gelukkig zijn volgens mij veel vk niet zo moeilijk met het maken van een extra echo. Ben nu bijna 15 wk en heb er ook al 3 gehad. Met ruim 6 wk, 8 wk en 10 wk. Die laatste was ook op mijn verzoek omdat ik op vakantie zou gaan. Geen enkel probleem mee gehad vk vond het een heel normale vraag.
    Hoe het bij een gyn gaat heb ik geen idee van trouwens.

succes met de echo!

13. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Ik heb nu al twee echo's gehad in het ziekenhuis, en a.s woensdag mijn derde echo... Ik heb meerdere miskramen gehad, eigenlijk komt de gynacoloog erzelf mee en hoef ik er niet om te vragen.

Bij mijn eerste zwangerschap tien jaar geleden ivm auto ongeluk wel 10 echo's gehad om alles in de gaten te houden.

14. snelly

snelly Fanatiek lid

Aug 10, 2010
    1,854
    0
    0
    ergens in zuid holland
    HE Didi. Dat weet ik maar ik heb in het verleden 2 missed abortions gehad dus dan heb ik recht op een vroege echo

15. snelly

snelly Fanatiek lid

Aug 10, 2010
    1,854
    0
    0
    ergens in zuid holland
    Dames nog een paar dagen en dan weten we het het voelt goed maar dat had ik met die 2 ma ook.dus we gaan maar duimen.

16. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

Nov 21, 2009
    3,619
    0
    36
    .
    Nederland
    Na 1 miskraam heb je al recht op een vroege echo... ;)

@snelly Heel veel s6 met je echo, zal zeker voor je duimen dat alles goed gaat. Spannend, is het er 1 of zijn het er 2...

17. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,258
    4,489
    113
    Hier ook beide keren een vroege echo gehad ivm eerdere miskraam (met 12+3 weken)

Met Kinley zei de assistent van de vk in eerste instantie ook dat ik niet eerder een echo kreeg dan met 11 weken, toen ik vertelde dat ik de voor Kylian een miskraam had gehad (we kwamen er toen met de 12 weken echo achter dat het allemaal niet goed was) en ik graag eerder wilde was dat geen enkel probleem.

Bij Kylian heb ik met 7 weken de eerste echo gehad en bij Kinley met 8 weken.

Mijn vk had trouwens zelf daar de apperatuur voor en als de verzekering het niet zou vergoeden zo de echo mij € 35,- hebben gekost.

Groetje sAnita

Share This Page